Wat eten we vandaag?
-
Re: Wat eten we vandaag?
Wij aten vanavond weer Koreaanse kip. Dat is wel echt mijn nieuwe lievelingseten.
- Mack
Hmmmmm ....
Heb je daar ook een recept van?

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
-
- lunaaa
Ik wil dat soort dingen wel eten, maar op de een of andere manier lijkt het me toch veel gedoe. Terwijl volgens mij alleen het scoren van sommige ingrediënten een beetje gedoe is. En oh ja: als ik dan ook eens kimchi ga maken (want dat wil ik al heel lang eens doen) welk recept moet ik dan daarvoor hebben?
Wij aten vandaag voor de tweede keer deze week couscous met zoete aardappel, sinaasappel, gerookte amandelen en gedroogde abrikozen en vijgen. Heel lekker!
Wij aten vandaag voor de tweede keer deze week couscous met zoete aardappel, sinaasappel, gerookte amandelen en gedroogde abrikozen en vijgen. Heel lekker!
- Yara
Dat klinkt zeker lekker!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
-
Je mag ook wel een keer komen eten hoor lunaaa 
Kimchi moet ik ook nog steeds zelf eens maken. Dat komt er niet van (en ik vind die van Marqt zo lekker dat ik die steeds koop).

Kimchi moet ik ook nog steeds zelf eens maken. Dat komt er niet van (en ik vind die van Marqt zo lekker dat ik die steeds koop).
- Ravelijne
Paging @Mack & @Beestje!
Sporadisch komt het voor dat ik bij anderen een vorkje mag meeprikken. Meestal krijg ik dan te horen dat hetgeen ze mij voorschotelen gezonder zou zijn dan wat ik zelf eet. Mwah, ik weet het niet. Al jarenlang eet ik kant-en-klaar maaltijden en ik leef nog steeds
En loop ook niet de deur plat van de huisartsenpost.
Het zal vast wel waar zijn als ik een actief leven leidt, dat mijn voedingsgewoonte in dat geval onvoldoende is.

Het zal vast wel waar zijn als ik een actief leven leidt, dat mijn voedingsgewoonte in dat geval onvoldoende is.
- Ravelijne
@Charles Sommige kant-en-klaar maaltijden zijn best goed qua ingrediënten en diversiteit. Als je het daar goed op doet is er denk ik weinig mis mee. Er zijn er ook met veel toevoegingen die niet zo gezond lijken te zijn, maar de één merkt dat sneller dan de ander. Ik merk het altijd heel snel als ik niet genoeg verse dingen eet, maar dat dat bij mij zo snel tot uiting komt kan ook komen omdat mijn gezondheid een paar flinke klappen heeft gehad, op bepaalde momenten.
- Voleuse
Macks recept van Kimchi staat hier: https://www.wanderingspirits.nl/forum/v ... 00#p302623
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Mack
We gaan misschien nog eens een kimchi workshop bij Hack42 houden maar als er genoeg belangstelling is kunnen we ook wel een WS versie organiseren, alleen ... wie heeft er een grote keuken beschikbaar?
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- cinderella
Geen grote keuken, wel een grote woonkamer, maar niet voor september.
toen doet er nu niet meer toe
- lunaaa
Oh chell, dat wil ik wel hoor!
En ik ben voor een kimchi workshop, want als ik dat recept lees dan probeer ik voor me te zien wat ik met die kool moet doen en dan snap ik er geen fluit van.
En ik ben voor een kimchi workshop, want als ik dat recept lees dan probeer ik voor me te zien wat ik met die kool moet doen en dan snap ik er geen fluit van.
- pluis
Niet vandaag, maar zondag... Dry rub en dan de hele dag in de Instant Pot (zonder druk, dus slowcookerversie) en daarna de oven: brisket. Want dat hadden ze bij slagerij Schell (yo Chell, lees je mee!) voor nog geen 8 euro de kilo. Wij hebben eiiigenlijk de regel dat we thuis geen vlees klaarmaken, maar ik heb besloten dat er een uitzondering is. Hadden ze maar geen brisket moeten verkopen 
Kijken of ik meneer Pluis kan overhalen dat het tijd is om een experiment te doen met zelfgemaakte coleslaw. Dat wou ie al een tijdje.

Kijken of ik meneer Pluis kan overhalen dat het tijd is om een experiment te doen met zelfgemaakte coleslaw. Dat wou ie al een tijdje.
-
Klinkt goed pluis! Ben benieuwd hoe het lukt. En ook wel benieuwd naar de kwaliteit van die brisket voor die prijs. Hoewel ik eigenlijk altijd wel goede kwaliteit vlees scoor bij Schell (ik ga ze missen straks...)