stelling: male-subs geven zich eerder/makkelijker over

fantashe

Re: stelling: male-subs geven zich eerder/makkelijker over

Bericht door fantashe »

I know... ik krijg er echt de rillingen van... kan het niet helpen :bloos: :confused:

Maar gelukkig zijn er genoeg vrouwen die dat juist heerlijk vinden :icon_biggrin: en zo past er op ons allemaal wel een dekseltje... of meer dan 1... :icon_biggrin:
Wever

Bericht door Wever »

fantashe schreef:
oda schreef:Ik zie ook wel wat in wat brabbeldasje zegt. Heel zwart/wit: een vrouw die zich onderdanig opstelt is toch een beetje het schrikbeeld van het feminisme, terwijl een man die zich onderdanig (lees kwetsbaar) opstelt juist getuigt van emancipatie en lef. In ieder geval in onze huidige samenleving.

En juist vanuit datzelfde beeld vind ik een onderdanige man dus absoluut niks mannelijks meer hebben... Ja... vooroordeel... ik weet... :shutup:
Dat weerhield jou er nochtans niet van om mij een lekker ding te noemen. :devilish:

@oda: wat 't eerste betreft...dat zou kunnen. Ik ben geen vrouw, dus ik kan niet zeggen in welke mate het beeld van "De Feministische Vrouw" invloed heeft. Maar de feministen waar ik van heb gehoord hadden het altijd over emancipatie en gelijke rechten. Voornamelijk voor vrouwen, maar ik heb nergens zelfs maar suggereringen gehoord dat ze graag zouden zien dat mannen zich onderdanig of kwetsbaar zouden opstellen.
oda

Bericht door oda »

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg niet dat feministische vrouwen onderdanige mannen willen.

Maar als je wil: hier een foto van Vallie Export uit 1968.

Afbeelding
Wever

Bericht door Wever »

oda schreef:Dat zeg ik toch niet? Ik zeg niet dat feministische vrouwen onderdanige mannen willen.
Goed dat je dat even vermeld. Dat leidde ik nl. uit dat "een vrouw die zich onderdanig opstelt is toch een beetje het schrikbeeld van het feminisme, terwijl een man die zich onderdanig (lees kwetsbaar) opstelt juist getuigt van emancipatie en lef" af...maar zoals je zelf zei: dat is erg zwart-wit gesteld. :)
kitten

Bericht door kitten »

Wever schreef:@kitten: even je stukje erbij nemen (en onderstrepen):
kitten schreef:De onveiligheid zit m erin, wat *doet* hij met mijn overgave. Snapt ie em wel? Gaat ie me niet belachelijk vinden/maken enz enz. Maar dat zullen mannen toch zeker ook hebben?
...en laat ik maar antwoorden met een wedervraag:

Hoeveel D's vonden dat ze je daadwerkelijk belachelijk gemaakt hebben in een spel?

*knip*

Als je een van die vragen met "ja" beantwoordt trek ik mijn uitspraak terug./quote]
Dan mag je hem bij deze terugnemen :) , want ik heb dat inderdaad meegemaakt. Meer dan eens. Een voorbeeldje, even denken. Als ik onderdanig word, dan trek ik een beetje een... ja... "triest" gezicht. Puppy face zeg maar. Een D die niet snapte wat er gebeurde zei dan steeds "lach eens". Ander, veel vaker voorkomend voorbeeld is dat men deeer in kwestie achteraf (als ik aangaf geen interesse meer te hebben, heel toevallig) zei dat hij het raar vond wat ik deed, of dat ik dingen anders moest doen want ik was geen echte sub.

Dat valt voor mij onder belachelijk maken, ja.
Wever

Bericht door Wever »

Ok. Dan is het inderdaad wat anders (en dus geen projectie). Bedankt voor de opheldering, kitten. :)

Ik geef ook toe dat ik zo'n situaties nooit heb meegemaakt, dus ik kan dat helemaal niet beoordelen...
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

Tango schreef: Ik ben lid van een community waar nogal veel Domina's zijn. En heb menig maal met hen gesproken over man en vrouw subs.
Zij "klagen" over het gebrek aan fijne onderdanige mannen die ook nog iets te vertellen hebben, inhoud hebben dus. Van verschillende Domina's hoor ik de verhalen van afspraken die op het laatste moment afgezegd worden door slaven, leugenaars, het inlik en please gedrag wat eigenlijk alleen maar zoals eerder gezegd voortkomt uit geilheid en eigenlijk dus ook egoisme. Oppervlakkigheid is troef. Iets wat je snel ziet in een chatroom, een slaaf die zich aanbiedt, van alles wil doen, maar dus gedreven door zijn geilheid. Maar als hij is klaargekomen is het over met slaaf zijn zeg ik even kort door de bocht. De Domina's vertellen mij dat het heel erg moeilijk is een slaaf te vinden die persoonlijkheid heeft en geniet van het zich totaal overgeven aan hen. Die overgave komt als de klik er is net zo snel of langzaam als bij een vrouw sub. Daar is volgens mij geen verschil. Fysieke kracht heeft daar niets mee te maken.
hier ben ik het helemaal mee eens.
zo'n egotripper als je beschrijft zijn er met bosjes te gelijk te vinden.
als je er met een in gesprek gaat merk ja als snel dat ze voornamelijk bezig zijn met hun eigen ding, ipv te bespreken wat de domina/mrs leuk en of lekker vind.
dat ze zeggen van alles voor je te willen doen of zelfs zeggen alles te willen doen voor je.
(lariekoek is het, want niemand wil of kan alles)
dat is voor mij nog lang geen overgave, er zit namelijk een wezelijk verschil in iets zeggen en iets echt doen.
gelukkig heb ik na een jaar of 2 zoeken een hele sterke slaaf gevonden die zich niet zomaar aan jan en alleman overgeeft.
en idd nog iets te vertellen heeft ook, ipv alleen maar ja en amen te roepen.
gelijk hebben is leuk, maar wel alleen als je het echt hebt.
stel dat ik zeg: "het gras is orange" dan zal john niet zeggen ja mrs u heeft gelijk, neeeh dan vraagt ie of ik soms kleurenblind ben ;)
en dat waardeer ik vele malen meer dan het ja en amen op alles,, vind dat zo slijmerig en kruiperig dat mijn nekharen er van overeind gaan staan.
ik noem dat deurmat slaven... en vind de overgave die ze zeggen te geven maar weinig voorstellen.
want hun overgave duurt idd vaak maar tot hun orgasme en ze geven hem aan iedereen die op een domina/mrs lijkt.
en sja als je het zo makkelijk weg geeft, vind ik het niet meer bijzonder en mogen ze het van mij houden ;)

Tango schreef: Maar net als in iedere relatie groeit dat naarmate je steeds meer om elkaar gaat geven.
In een Femdom relatie moet dus wel degelijk overlegd worden als de Fem een Dom buiten de deur wil zoeken. Een slaaf met zelfrespect etc zal dit dus zeker niet zomaar accepteren, en dat waardeert een serieuze Fem volgens mij ook alleen maar.
uuuh ik moet het natuurlijk niet perse overleggen, dat is een keus die ik zelf maak.
maar dan in de zin van een slaaf erbij een dom voor mij gaat niet werken ;)
maar ik heb idd de keus gemaakt om dat alleen in overleg te doen als ik dat al zou willen.
want ik ben zeer monogaam en hoef er geen 2de slaaf bij.
maar speel wel eens met anderen maar dat gaat niet echt in overleg tis meer een soort van ff melden wat ik aan het uitvreten ben.
je heb wel weer gelijk in het feit dat ik het juist zeer waardeer dat john een 2de slaaf of iets andersd wat hij niet wil, niet zomaar zal accepteren.
daarvoor waardeer ik zijn trots en kracht juist te veel ;)

( ik heb wel wat tegen het fenomeen, fem dom want daar is tegenwoordig een bepaalde stijl aan verbonden die ik totaal niet deel, dus nee ik ben geen fem domme in die zin.
dominant en vrouwelijk ja dat wel, maar daarvoor word die term nog zelden gebruikt, geloof ik)

groetjes
Tango

Bericht door Tango »

Staat genoteerd.....je bent geen FemDom...grijns. Ik ben ook niet zo goed ingevoerd dat ik al die dingen weet, er zijn grenzen aan meepraten en kennis vergaren wat de terminologie betreft in de wereld van de Domina's... :lol:
Gesloten