Verantwoord vastgebonden achterlaten
Re: Verantwoord vastgebonden achterlaten
Veiligheid ... het bewust nemen van aanvaardbare risico's.
- kitten
Pfffff. Ik heb jongetje vastgebonden op een motelbed en ben koffie gaan halen in de McDonalds aan de overkant. Lachen hoor, alle poedersuiker- en pingpongballenideetjes, maar ik zou gewoon geen sleutel geven.
Lucifer Morningstar schreef:Als verantwoord inhoudt dat je alle risico's 100% volledig uitsluit, kan je niets meer doen.
Niets nog hieraan toe te voegen; er valt niks op af te dingen ook.Guardian_s schreef:Veiligheid ... het bewust nemen van aanvaardbare risico's.
- Voleuse
Ik denk eigenlijk meteen: sleutel in een envelop en sealen met kaarsvet
(Had jij niet een zegel-stempel, kitten? Zoiets lijkt me nou supertof).
Of doen alsof je weggaat en stiekem in een andere kamer ofzo blijven.

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Peter^
- Contacteer:
Dat laatste voorstel van Voleuse, vind ik ook een leuk/goed idee.
Geniet van de positieve momenten.
Verhip, die heb ik ook! Ooit cadeau gekregen, wat ik te gek vond, maar toch in de la verdwenen sindsdien. Heb ik daar ook meteen een goed doel voorVoleuse schreef:Ik denk eigenlijk meteen: sleutel in een envelop en sealen met kaarsvet(Had jij niet een zegel-stempel, kitten? Zoiets lijkt me nou supertof).

@Kitten: ja, ik zou in dat geval ook wel rustig naar de McDonalds lopen denk ik, maar als het voor meerdere uren is vind ik het toch een beetje twijfelachtig. Ga ik me straks nog zorgen lopen te maken in plaats van vrolijk door de stad te banjeren in de wetenschap dat er een leuk vastgebonden jongetje thuis op me wacht

- Ravelijne
Leuke oplossingen in dit topic!
Het enige wat ik nog toe zou voegen is let op als je hem idd met een collar vastzet aan de muur. Als iemand flauwvalt (onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk) of zelfs maar gewoon in slaap sukkelt heeft een collar toch nog wat grotere risico's.

Ik bedenk me eigenlijk dat een hele simpele oplossing niet eens genoemd is:
een sleutel aan een dun draadje (garen) dat wel binnen handbereik is, maar niet zo dicht dat hij er met het slot bij kan.
dunne draadjes kan je namelijk wel gemakkelijk doormidden trekken, maar zelfs simpele knoopjes zijn bijna onmogelijk los te pulken.
De enige voorzorgsmaatregelen die je verder moet nemen is dat je precies moet weten hoe lang het gebruikte draadje is (hij zal het touw maar zo dicht mogelijk bij het uiteinde lostrekken en het vervolgens met het lange einde weer vastknopen), en dat je zeker weet dat je eenzelfde bolletje draad niet meer in huis hebt (oftewel: neem het gewoon mee).
een sleutel aan een dun draadje (garen) dat wel binnen handbereik is, maar niet zo dicht dat hij er met het slot bij kan.
dunne draadjes kan je namelijk wel gemakkelijk doormidden trekken, maar zelfs simpele knoopjes zijn bijna onmogelijk los te pulken.
De enige voorzorgsmaatregelen die je verder moet nemen is dat je precies moet weten hoe lang het gebruikte draadje is (hij zal het touw maar zo dicht mogelijk bij het uiteinde lostrekken en het vervolgens met het lange einde weer vastknopen), en dat je zeker weet dat je eenzelfde bolletje draad niet meer in huis hebt (oftewel: neem het gewoon mee).
- kitten
Precies Marijke. Want laten we wel zijn, dat is wel wat subbies met die fantasie willen. Die willen geen oplossing waarin ze macht hebben of uit overtuiging/overgave braaf blijven waar ze zijn, die willen de machteloosheid voelen. Ze hebben er gewoon niks over te zeggen, klaar! Als je per se iets wil doen, doe dan een mobieltje zonder sim kaart. Daarmee kan hij alleen 112 bellen, bijvoorbeeld als je na 48 uur nog niet terug bent. Da's zat.
- Ravelijne
Ik ook niet, maar een vriendin van me en een (andere, losstaande) vriend wel eens. Allebei wegens brand.
Ik heb een keer mijn fiets niet op slot gezet en die stond er nog toen ik terugkwam. Mijn ex heeft een keer zijn auto --met kentekenpapieren en alles zichtbaar in het vak van de deur-- een heel weekend met open ramen op straat laten staan. Niks gebeurd. Toch niet iets om een gewoonte van te maken.
Het is goed om niet te overdrijven. Maar omgekeerd is 'ging altijd goed' ook geen goeie basis voor bewuste risico-inschatting. Ik zou zeggen, wees zo voorzichtig als waar jij en je partner je prettig bij voelen.
Ik heb een keer mijn fiets niet op slot gezet en die stond er nog toen ik terugkwam. Mijn ex heeft een keer zijn auto --met kentekenpapieren en alles zichtbaar in het vak van de deur-- een heel weekend met open ramen op straat laten staan. Niks gebeurd. Toch niet iets om een gewoonte van te maken.
Het is goed om niet te overdrijven. Maar omgekeerd is 'ging altijd goed' ook geen goeie basis voor bewuste risico-inschatting. Ik zou zeggen, wees zo voorzichtig als waar jij en je partner je prettig bij voelen.
En "elkaar volledig kunnen vertrouwen"? Als dat er echt is, wat is dan het probleem??
Uit de reacties proef ik toch iets van wantrouwen richting sub...
Uit de reacties proef ik toch iets van wantrouwen richting sub...
huh
wantrouwen richting de sub ???
dat lees ik er totaal niet in !
ik lees wel .. hoe doe ik wat ik wil op de voor mij veiligste manier ....
toch ?

wantrouwen richting de sub ???
dat lees ik er totaal niet in !
ik lees wel .. hoe doe ik wat ik wil op de voor mij veiligste manier ....
toch ?
De trucjes met poedersuiker edm gaan er toch om dat de sub niet van de onstnappingsmogelijkheid kan gebruik maken zonder dat de Dominant het weet?
Dus om te vermijden dat hij vrij komt, vrolijk iets doet en vermoedelijk heel braafjes zichzelf terug vastmaakt.
Dat is volgens mij een vorm van wantrouwen ja, wat op zich ook binnen een spel zou kunnen passen.
funga
Dus om te vermijden dat hij vrij komt, vrolijk iets doet en vermoedelijk heel braafjes zichzelf terug vastmaakt.
Dat is volgens mij een vorm van wantrouwen ja, wat op zich ook binnen een spel zou kunnen passen.
funga
Kijk da's helder, en slim bedacht.kitten schreef:Precies Marijke. Want laten we wel zijn, dat is wel wat subbies met die fantasie willen. Die willen geen oplossing waarin ze macht hebben of uit overtuiging/overgave braaf blijven waar ze zijn, die willen de machteloosheid voelen. Ze hebben er gewoon niks over te zeggen, klaar! Als je per se iets wil doen, doe dan een mobieltje zonder sim kaart. Daarmee kan hij alleen 112 bellen, bijvoorbeeld als je na 48 uur nog niet terug bent. Da's zat.
En voor de rokende subs onder ons.... laat een pakje met een x aantal sigaretten binnen hand bereik liggen, en verbied om er van te roken.... ( ja is beetje offtopic, maar jullie maken me gek met deze gave ideetjes)

Misschien moet ik 'in geval van nood' nog wat nader specificeren. Want ik zie hier ook niet zo een twee drie brand uitbreken, maar het is in het verleden ook wel eens gebeurd dat mijn huisbaas haar reservesleutel gebruikt heeft om mijn kamer in te komen (omdat de verwarmingen in het hele huis ontlucht moesten worden of whatever). Ik wéét dat ze dat recht niet heeft, maar ik heb ook geen zin om er een issue van te maken verder. Alleen zou het in dit geval natuurlijk wel heel onfortuinlijk zijn als ze toevallig aanklopt, constateert dat ik niet thuis ben, haar reservesleutel gebruikt en dan een naakte vastgebonden man in mijn kamer aantreftkitten schreef:Precies Marijke. Want laten we wel zijn, dat is wel wat subbies met die fantasie willen. Die willen geen oplossing waarin ze macht hebben of uit overtuiging/overgave braaf blijven waar ze zijn, die willen de machteloosheid voelen. Ze hebben er gewoon niks over te zeggen, klaar! Als je per se iets wil doen, doe dan een mobieltje zonder sim kaart. Daarmee kan hij alleen 112 bellen, bijvoorbeeld als je na 48 uur nog niet terug bent. Da's zat.

En wat betreft het wantrouwen: dat klinkt meteen zo ontzettend negatief. Maar zou ik mijn lief vertrouwen om braaf te blijven zitten als ik de sleutel gewoon binnen handbereik leg? Nee, absoluut niet. Maar eigenlijk zou ik dat ook niet willen. Het is eerder gebeurd dat ik hem vastgebonden achtergelaten heb bij hem thuis terwijl ik naar de Albert Heijn in de straat ging (overigens zonder 'safety escape'). Ergens had ik echter al knopend iets over het hoofd gezien, en toen ik terugkwam zat hij in een badjasje met zijn voeten omhoog demonstratief een boekje te lezen. Niet de bedoeling dus, maar als hij dat doet, doet hij het natuurlijk wel in de wetenschap dat ik dan bij thuiskomst 'not amused' ben, om het maar even eufemistisch te stellen. Dus ja, in die zin is het voor ons denk ik inderdaad onderdeel van het spel. Hij vindt het leuk om mij te plagen (en daarna de consequenties daarvan te ondervinden), en ik vind ik evengoed leuk als een subje me echt het bloed onder de nagels vandaan weet te halen van tijd tot tijd (en om daar consequenties aan te verbinden!