Mee eens. Maar ik was gewoon een beetje narrig.pluis schreef:Het grote verschil tussen Wever's opmerking en het voorbeeld van Boefje is de aard van de handeling. Het ontvangen van spontane berichten is niet per se ongewenst (zie ook de discussie). Verkrachting is per definitie ongewenst. Verkrachting is ook niet meer of minder waarschijnlijk als het slachtoffer uitdagende of niet-uitdagende kleding draagt (verkrachting gaat niet om seks, het gaat om macht - of iemand er opwindend uitziet is dus niet aan de orde).
Daar waar het bij het slachtoffer van een verkrachting inderdaad volkomen ridicuul (en uiterst ongepast en seksistisch) zou zijn om het slachtoffer verantwoordelijk te houden voor de verkrachting*, denk ik dat je bij gedrag dat niet per se ongewenst is (en dat iemands gevoel van eigenheid niet schaadt), zoiets kunt nuanceren. In een dergelijk geval denk ik dat er sprake is van gedeelde verantwoordelijkheid.
Weet je, om dan uit persoonlijke ervaring te spreken. Ik had ooit een tijdje een Fetlife account. Daarop had ik mijn avatar en nog 10 andere foto's. Geen foto's van mezelf maar van internet geplukt. Zwart-wit foto's zoals een bondagefoto. Niets expliciet verder. Ik kreeg 2 reacties. Eentje van een Italiaan. Iets als "Hi, nice pictures, lovely smile... etc." Overduidelijk op de foto's gebaseerd. Nou, dat wil ik wel een flirt noemen. Ik had daar ook totaal geen probleem mee.
De tweede reactie was van een Hollander. Die ging me uitgebreid uitleggen hoe hij zich elke avond "melkte", dat hij dat drie keer achter elkaar kon, dat hij dat het liefst onder de opdracht van een virtuele Domina deed etc. etc. (ik kreeg er nog net geen foto van zijn erectie bij). Nou, dan word ik wel narrig van opmerkingen dat het idioot of hypocriet zou zijn om te klagen, of dat ik als vrouw begrip moet hebben voor zo'n Neanderthaler.
*is ondertussen niet narrig meer*
*geeft wever een knuffel*