het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
tessie
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door tessie »

Ja gewoon les 3 doen :)
Cera

Bericht door Cera »

Ik ben een luie sporter. Dat klinkt misschien raar maar dat houdt in dat als ik teveel mijn best moet doen en tegen mijn grens aan zit te hikken, ik afhaak. Om dit te voorkomen herhaal ik de lessen van Start to run drie keer en loop ik ook drie keer per week. Ik heb geen tijdsdruk en geen specifiek doel anders dan dat ik het wil volhouden om zo mijn basisconditie en figuur te verbeteren. Voor een niet luie sporter is de opbouw van Evy waarschijnlijk prima.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik ben echt uber-lui en heb eigenlijk zelfs een hekel aan sporten. En dan nog vind ik dat evy echt super rustig opbouwt. Ik vond het op een gegeven moment zelfs een beetje saai, en dan had ik zoiets van, ik wil nu wel eens een keer wat langer.
Maar hee, als het voor jou werkt, lekker doen! :D Gaat erom dát je beweegt toch.
leonietje

Bericht door leonietje »

3 uur tuinieren is ook sporten toch? :mrgreen:
Je krijgt er in ieder geval spierpijn van en het zweet loopt over je rug..
Cera

Bericht door Cera »

Tuinieren is zeker sport! Net als huishoudelijk werk e.d. In calorietellers staan dat soort zaken ook vaak vermeld. Je zult het (over)morgen wel aan je spieren voelen.
skaoot

Bericht door skaoot »

Ik heb vorige week ook verhuisd op mn werk ipv gerend :)
Net les4 van Evy prima overleefd. Vrijdag weer.

Hoe gaat het in de sportschool tessie?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik kom er net vandaan. Ik heb nooit zin om erheen te gaan, maar als ik er ben, vind ik t gewoon leuk. Ik vind het shocking haha! En merk ook echt verbetering al, super leuk is dat!
Alleen die shampoo en douchegel die ze daar hebben, die is zoooo ranzig! Donderdag dus maar zelf wat meenemen haha :p
Cera

Bericht door Cera »

Goed bezig, tessie! Ik heb hetzelfde. Nooit zin om te gaan maar de voldoening is zo groot en m´n zelfbeeld gelijk wat positiever.

Ik heb net ook weer 400 Kcal verbrand in de sportschool. Heerlijk! En als beloning mag ik van mezelf een extra tussendoortje... een schaaltje met witte druiven. Jammie!
Cera

Bericht door Cera »

Doen jullie bij Start to run eigenlijk nog aan een warming up en/of cooling down? Dat mis ik erg bij Evy. Voor de eerste lessen is dit mogelijk geen bezwaar maar ik geloof dat een goede warming up en cooling down de kans op blessures echt kunnen verminderen. Ik doe twee liedjes lang (andere nummers op mijn MP 3 speler) aan warming up d.m.v. snelwandelen, huppelen e.d. en na een training twee tot drie liedjes aan cooling down d.m.v. stretchoefeningen van armen en benen.
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

nee, eigenlijk niet.. Je zou het wandelen aan het einde van de les in principe al als cooling down kunnen beschouwen. En ik heb sowieso tegenstrijdige verhalen gehoord over het nut van warming up. Het schijnt de kans op blessures niet echt te verhogen. Maar Evy gaat er ook vanuit dat als je dat wilt doen dat je dit vantevoren doet. In het boekje wat erbij hoort staan wel wat oefeningen die gebruikt kunnen worden.
Ik heb juist moeite met mn ademhaling en het herstel ervan. Dat doet mij de das om, ik wordt snel benauwd waardoor herstel langzamer gaat. :(
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik deed met evy ook nooit een warming up. Ik liep gewoon in redelijk tempo naar de plas (maar dat is echt maar 1 minuut lopen ofzo :P ) en dan begon ik gewoon. Ik ren ook echt heel langzaam, dus vond het niet nodig om echt een warming up te doen ook. En idd, die laatste minuut of minuten die je moest wandelen die zag ik als cooling down.
Crownless

Bericht door Crownless »

Bij veel sporten wordt een rondje rennen ook gezien als 'warming up'. Als je niet de volle honderd procent meteen inzet is die eerste minuut ook wel warming up denk ik. En je kan ook niet meteen op honderd procent gaan, want dan red je de les niet.

Morgen ga ik aan les drie (bedankt voor het advies dames :) ) al zijn mijn schenen wel nog gevoelig. Maar ik denk dat de schoenen al veel corrigeren. En ik heb helemaal geen zin om nog langer rust te nemen. Bizar, ik ben net begonnen, en ik mis het rennen nu al :shock:
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
cinderella

Bericht door cinderella »

Missen kan ik het als kiespijn, vind het in ieder geval niet echt leuk. Ik hoop alleen een betere conditie, en daarmee ook een sloot meer energie te krijgen. Bovendien is een beetje beweging wel lekker als ontspanning als het op het werk niet zo lekker loopt.
toen doet er nu niet meer toe
faery

Bericht door faery »

Jullie werken inspirerend: ik krijg ook helemaal zin om te rennen. Waarschijnlijk zal het beginnen met heel af en toe, zo'n 1 keer per week, vanwege drukte en dat ik ook al 2 keer per dag mediteer (da's dan wel geen sport, maar kost wel tijd). wordt vervolgd dus!
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

gisteren een beetje te fanatiek gefitnest (is dat de goede spelling?) en nu spierpijn in mijn bovenarmen. Da's nie leuk. Nou ja, zolang het vrijdag maar over is, dan moet ik weer sporten van mezelf (minimaal 2x per week)
Plaats reactie