Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
van die grote champions (ben ff de naam kwijt)
rolletje geitenkaas (zitten geloof ik precies 8 rondjes in)
honing of cranberrysaus
pijnpoompitjes of ander soort nootjes
steeltje van de champion af
plakje geitenkaas erin
even laten smelten in de oven
honing of saus en pitjes of nootjes er daarna overheen
klaar is klara
rolletje geitenkaas (zitten geloof ik precies 8 rondjes in)
honing of cranberrysaus
pijnpoompitjes of ander soort nootjes
steeltje van de champion af
plakje geitenkaas erin
even laten smelten in de oven
honing of saus en pitjes of nootjes er daarna overheen
klaar is klara
- kitten
Ja, maar die is wel een beetje saai zonder kaas.
@juffie: heb je een receptje van zo'n pasteitje? Gewoon ragout is ook zo... gewoon...

@juffie: heb je een receptje van zo'n pasteitje? Gewoon ragout is ook zo... gewoon...
uhm
Spinazie in een bakje?
Spinazieblokjes ontdooien , in een cremebrule bakje mikken. eitje voorzichtig erop kapot slaan, dakje van bladerdeeg erop, in de over voor +- 20 minuten totdat het bladerdeeg mooi bol staat bij +-200C
Spinazie in een bakje?
Spinazieblokjes ontdooien , in een cremebrule bakje mikken. eitje voorzichtig erop kapot slaan, dakje van bladerdeeg erop, in de over voor +- 20 minuten totdat het bladerdeeg mooi bol staat bij +-200C
- kitten
cremebrule, dat zijn van die stenen bakjes toch? EN een heel ei? Klinkt wel lekker eigenlijk...
is het ook
en tis makkelijk.. een ei per bakje en als je het goed doet blijft deze mooi heel en stolt heel mooi erboven op..
En idd creme brulee zijn van die stenen ovenvaste bakjes. Kan natuurlijk elk ander bakje gebruiken dat in de oven kan..
(erg lekker als je door de spinazie een beetje blauwschimmelkaas doet, maar ja je vroeg zonder kaas:))
en tis makkelijk.. een ei per bakje en als je het goed doet blijft deze mooi heel en stolt heel mooi erboven op..
En idd creme brulee zijn van die stenen ovenvaste bakjes. Kan natuurlijk elk ander bakje gebruiken dat in de oven kan..
(erg lekker als je door de spinazie een beetje blauwschimmelkaas doet, maar ja je vroeg zonder kaas:))
- kitten
Ik kan de kaas optioneel maken voor de liefhebbers... (lees: iedereen behalve jongetje) 

grinn
dan een bakje apart voor het jongetje..
vergeet trouwens peper en zout niet toe te voegen als je geen schimmelkaas gebruikt. Gewoon royaal peperen dat ei
dan een bakje apart voor het jongetje..
vergeet trouwens peper en zout niet toe te voegen als je geen schimmelkaas gebruikt. Gewoon royaal peperen dat ei
- pluis
wraps
kruidenroomkaas (mag dat wel? anders neem je humus!)
sla/ verse spinazie
(zongedroogde) tomaatjes
vulling in de wraps frommelen en stijf oprollen (de kruidenkaas laat ze wat aan elkaar plakken) tot een soort pannenkoek. In plakjes snijden.
maak met zes of zeven plakjes een simpel windmolentje met wat extra fijngehakte sla / spinazie als ' gras'.
offe..
minicourgettes van de turk
(zelfgemaakte) rode saus met tomaat, veel knoflook, veel basilicum, rode wijn, etc.)
broodkruimels/ paneermeel
courgettetjes halveren en uithollen tot kanootjes
vullen met saus (niet te nat, moet dikke saus zijn, lekker chunky)
bestrooien met broodkruimels/ paneer
in oven doen tot courgettetje zacht wordt.
kruidenroomkaas (mag dat wel? anders neem je humus!)
sla/ verse spinazie
(zongedroogde) tomaatjes
vulling in de wraps frommelen en stijf oprollen (de kruidenkaas laat ze wat aan elkaar plakken) tot een soort pannenkoek. In plakjes snijden.
maak met zes of zeven plakjes een simpel windmolentje met wat extra fijngehakte sla / spinazie als ' gras'.
offe..
minicourgettes van de turk
(zelfgemaakte) rode saus met tomaat, veel knoflook, veel basilicum, rode wijn, etc.)
broodkruimels/ paneermeel
courgettetjes halveren en uithollen tot kanootjes
vullen met saus (niet te nat, moet dikke saus zijn, lekker chunky)
bestrooien met broodkruimels/ paneer
in oven doen tot courgettetje zacht wordt.
- Voleuse
Mmmmmmm, lekker pluis, krijg er honger van!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- kitten
Het gaat het spinaziebakje worden. Tnx voor alle input! 
Maar nu de volgende uitdaging... eergister hebben we last minute besloten 1e kerstdag bij mn ouders te vieren en de nieuwe vriend van mn zus is blind. Mannen zijn al zo lastig... wat geef je in vredesnaam een blinde man? Iets wat last minute ergens gekocht kan worden...? :smiley_panic:

Maar nu de volgende uitdaging... eergister hebben we last minute besloten 1e kerstdag bij mn ouders te vieren en de nieuwe vriend van mn zus is blind. Mannen zijn al zo lastig... wat geef je in vredesnaam een blinde man? Iets wat last minute ergens gekocht kan worden...? :smiley_panic:
eh... een blinde man is een gewone man hoor:) alleen een boek is niet echt een aanrader, maar verder is er niets wat beperkingen oplevert. (en zelfs dat kan nog voorgelezen worden)
- kitten
Oh ja? Wat gaat hij doen met een bordspel? Een computerassecoire? Kaarsen zijn een big no. Sowieso is alles wat voor de sier is best kansloos. Doe nu niet alsof ik hem als melaatse behandel!
Ik wil gewoon een leuk, doordacht kadootje geven. Ik denk, als je erover gaat nadenken, dat het je nog vies zal tegenvallen!
Jeesh, ik vraag ook maar tips...

Jeesh, ik vraag ook maar tips...

een geurtje? maar dan is ook de vraag met wat hij lekker vind en of hij ervan houd aangezien de andere zintuigen waaronder zijn neus ook beter is ontwikkeld..
lastig lijkt me dat kitten succes als ik een idee heb roep ik wel ff
lastig lijkt me dat kitten succes als ik een idee heb roep ik wel ff
- juffie
- Site Admin
Een mooie cd of concertkaartjes? of een goede film of theaterbonnen?
MILF 

- miss_meeko
Waarom niet een luisterboek? Of een geurkaars? Op zich hoeft een kaars helemaal niet zo nutteloos te zijn omdat volgens mij ook blinde mensen het prettig vinden om een gezellig huis te hebben. En daarnaast zal je zus er ook weleens zijn en zij kan het dan wel zien. En hij kan het misschien voelen en in ieder geval ruiken.
Iets lekkers zou je ook kunnen geven als je een beetje weet wat hij lekker vind.
Een gewone cd kan ook leuk zijn, maar dan moet je wel zijn muzieksmaak weten.
De andere standaard mannen cadeautjes zoals sloffen/sokken/overhemd/stropdas/ luchtje etc. zou ik pas doen bij iemand die ik echt goed ken en zijn smaak weet
Hier staan ook cadeautips voor blinden/slechtzienden, maar die vind ik persoonlijk teveel op de beperking gericht: http://www.kimbols.be/hulp/cadeautips.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Een deel ervan zal je denk ik ook gewoon bij een thuiszorgwinkel kunnen kopen.
Iets lekkers zou je ook kunnen geven als je een beetje weet wat hij lekker vind.
Een gewone cd kan ook leuk zijn, maar dan moet je wel zijn muzieksmaak weten.
De andere standaard mannen cadeautjes zoals sloffen/sokken/overhemd/stropdas/ luchtje etc. zou ik pas doen bij iemand die ik echt goed ken en zijn smaak weet
Hier staan ook cadeautips voor blinden/slechtzienden, maar die vind ik persoonlijk teveel op de beperking gericht: http://www.kimbols.be/hulp/cadeautips.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Een deel ervan zal je denk ik ook gewoon bij een thuiszorgwinkel kunnen kopen.