Wat eten we vandaag?
- Pien
Re: Wat eten we vandaag?
Blijkbaar een ideale dag voor poffertjes
- shareen_G
- Ravelijne
Hmmmm, misschien heb ik het mysterie opgelost: is die kortere tijd met Natural Pressure Release, toevallig? Toen ik even googelde toen ik laatst kip maakte kreeg ik idd 6 minuten plus natural pressure release. Terwijl ik 20 en dan meteen de stoom eraf en direct eruit halen doe. Maar als je Natural Pressure Release doet en wacht tot het ventieltje vanzelf zakt, dan ben je met 6 + 15 = 21 minuten net zo lang bezig als ik met 20.
-
Nope, quick release (zie ook het overzichtje wat ik eerder poste, daar staat een q of een n achter). Morgen butter chicken maken en die gaat ook op 6 minuten met een quick release.
- Ravelijne
Wow. Bizar! Het internet staat vol met die langere kooktijden. Ik zal het een keer op 6 minuten & Q er achteraan proberen.
-
Ik vind het echt raar hoor. Want ga eens na hoe lang je kipfilet in een normale pan bakt, dat is ook kort.
- Ravelijne
True. Is idd niet logisch. In het officiële IP kookboekje wat je erbij krijgt staat idd ook 6 - 8.
- Ravelijne
Gisteren salade gemaakt van zwarte bonen, tomaat, komkommer, feta, avocado en ijsbergsla met fijngesnipperde koriander en munt en een dressing van olijfolie en limoen en zwarte peper. Was zo lekker geworden dat ik denk dat het vanavond weer maak. Lekker makkelijk en lekker met de hitte.
- Crownless
Een kip rode ui mozzarella quiche met een tomaat komkommer salade. Bryan en ik vinden m erg lekker. Knul zit in de "ken ik nie dus lust ik nie"-fase, en at vooral komkommer. En wilde wel de korst opeten toen ik vertelde dat dat net als croissant smaakte. En de reepjes kip ook toen ik hem uitnodigde om er eerst eens aan te ruiken, en dan te likken. Werkt wel, en dan proeft hij toch wel.
Maar ulgh, ik vind het soms best ondankbaar om voor Knul te koken. En hij is pas twee.
Maar ulgh, ik vind het soms best ondankbaar om voor Knul te koken. En hij is pas twee.

If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- Pien
Mijn oudste was ook erg ondankbaar en eet steeds vaker een bord eten leeg. Ging vanaf 3jr beter!
- Crownless
Toen hij net dat eten ding had ontdekt, at hij bijna alles (alleen tomaat ging er niet in). Maar nu is het echt alleen maar aardappel, vleesje, groente, wraps, en komkommer of paprika. En fruit. En pizza. En friet. En koekjes. En chocola. En tosti. Toetjes. Oh, en uiteraard pannenkoeken.
Op zich eet ie toch wel aardig wat. Maar bijzonder weinig "Ik wil wel wat anders dan AVG" eten. En ik ben allang blij dat hij wel de komkommer zowat in an eentje heeft opgesnaaid. Ik snij tegenwoordig vaak maar een paprika of komkommer erbij als ik iets serveer waarvan ik denk dat hij het niet lekker vindt. Of als het ongezond is (gelukkig vindt meneer komkommer of paprika ook heerlijk bij friet of pizza).
Maar wel lastig, want bij een alternatief is het wel makkelijk om dan toch voor die komkommer of paprika te kiezen natuurlijk.
Ik vind eigenlijk wel dat hij moet proeven.
Op zich eet ie toch wel aardig wat. Maar bijzonder weinig "Ik wil wel wat anders dan AVG" eten. En ik ben allang blij dat hij wel de komkommer zowat in an eentje heeft opgesnaaid. Ik snij tegenwoordig vaak maar een paprika of komkommer erbij als ik iets serveer waarvan ik denk dat hij het niet lekker vindt. Of als het ongezond is (gelukkig vindt meneer komkommer of paprika ook heerlijk bij friet of pizza).
Maar wel lastig, want bij een alternatief is het wel makkelijk om dan toch voor die komkommer of paprika te kiezen natuurlijk.
Ik vind eigenlijk wel dat hij moet proeven.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- Pien
Mijn 2 jarige eet al weken (maanden) niets anders dan kale pasta. En kaas. En als ik zo dom ben hem te verleiden met ketchup bij de groenten, likt ie de ketchup eraf.
Vlees en toetje als beloning? 'Ik hoef geen vlees/toet'.
Echt, jouw Knul eet supergoed! Hij eet paprika en komkommer. En als jullie wel zichtbaar van jullie etem genieten, ziet hij dat het lekker is. (Zei de kinderarts bij mijn oudste na sondevoeding. En oudste eet nu best aardig)
Cliché... jij bepaald wat er gegeten wordt en wanneer. Knul de hoeveheid die hij eet.
Je doet het goed. En eet ook gewoon pasta/rijst/wat anders dan AVG. Gewoon doen. You've got this (ook als je denkt van niet. You've got this)
Vlees en toetje als beloning? 'Ik hoef geen vlees/toet'.
Echt, jouw Knul eet supergoed! Hij eet paprika en komkommer. En als jullie wel zichtbaar van jullie etem genieten, ziet hij dat het lekker is. (Zei de kinderarts bij mijn oudste na sondevoeding. En oudste eet nu best aardig)
Cliché... jij bepaald wat er gegeten wordt en wanneer. Knul de hoeveheid die hij eet.
Je doet het goed. En eet ook gewoon pasta/rijst/wat anders dan AVG. Gewoon doen. You've got this (ook als je denkt van niet. You've got this)
- lunaaa
Oh, niet te druk om maken hoor Crownless! Hier is het vergelijkbaar, maar dan eet T. geen enkele groente. Hij eet vooral pasta pesto, gebakken aardappeltjes, worst worst en nog eens worst en de standaard dingen als friet en pannenkoeken. We koken niet apart voor hem, hij krijgt soms wel een restje van de dag ervoor.
Dikke soepen eet ie trouwens wel, maar dat eten we maar één keer per week.
Dikke soepen eet ie trouwens wel, maar dat eten we maar één keer per week.
- Heidi
Lachebekkie eet werkelijk alles, maar doet nog steeds anderhalf uur over haar avondeten
Zal ook wel overgaan voordat ze 18 wordt toch?

Zal ook wel overgaan voordat ze 18 wordt toch?
Do more of what makes you happy