WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Emmy

Re: WS valt af!

Bericht door Emmy »

Zo heb ik vandaag een heerlijk glas warme chocolademelk op. Had ik ook wel verdiend door lopend naar het winkelcentrum te gaan wat 30 minuten heen wandelen was (en natuurlijk weer 30 minuten terug.....)
Het is dan toch wel extra genieten, al zeg ik het zelf.....
skaoot

Bericht door skaoot »

ik ben into doe het zelf food aan het raken. yay! nu nog opletten met maat. Zo'n zelfgemaakte hamburger van de grill is echt superlekker, maar die andere is voor morgen.
maar doe het zelf is beter dan uit pakjes dus goede ontwikkeling. nu hopen dat half februari dokter zegt dattie mn neus kan fixen, mn smaak terug komt, en ik daar ook meer voldoening uit haal. Misschien ook sneller genoeg.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
nijntje

Bericht door nijntje »

Vanavond lekker gaan sporten ter waarde van active punten. Hoef ik mij niet meer zo schuldig te voelen over de kibbeling van tussen de middag.....
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Vandaag 10min op een hometrainer vlotjes gefietst en appels gekocht. Heel klein begin, maar toch al iets beter dan niks sporten en geen fruit eten!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

@skaoot: nog even en je wilt niks meer pre-fab uit pakjes en zakjes, been there, done that. Zelfgemaakt is zoveel lekkerder!
MILF :grin_ani:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik vertrek zo naar Londen waar ik echt zal moeten opletten (oh hai! Engels ontbijt!) maar waar gelukkig in mijn hotel ook fitness en sportfaciliteiten zijn. Geloof het of niet, maar mijn sportspullen zitten in mijn mini-handbagage only koffertje...
MILF :grin_ani:
Crownless

Bericht door Crownless »

Gisteren voor de yoga nog even gecrosstrainerd, en vandaag had ik geen zin om te sporten. Gisterochtend had ik ook fysio, en die heeft flink mijn onderbenen mishandeld. Ik wil gewoon weer kunnen rennen, en springen, zonder dat het zeer doet. Het doet gewoon zeer. Je hoeft maar te wijzen naar bepaalde plekken in mijn been, en dat doet al zeer. Ik baal er gewoon echt van. Het zorgt ook wel voor een motivatiedip. Ik denk steeds vaker 'laat maar, ik zal toch nooit meer kunnen hardlopen.'. Maar ik ga nog steeds naar de fysio, en die 'het zal morgen wel beurs aanvoelen' is gewoon erger dan ever. Hij wijt de pijn en spanning aan stress, en hij hield gisteren wel een beetje een peptalk over hoe ver ik al vooruit ben gegaan qua conditie, dat mijn benen sterker zijn en ik een stuk meer stabiliteit en controle over mijn knieën heb.

Ik denk dat ik zo maar eens een paracetamolletje pak, en me straks voor het douchen zo ver krijg mezelf te wegen.

Overigens, wat uit pakjes eten betreft, ik kan me echt niet voorstellen dat ik kip madras kan maken die lekkerder is dan die uit een pakje. Die saus is fantastisch. Maar misschien moet ik dat maar eens gaan proberen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

89,3 (was 91,8)
daarnet eerste drie kwartier beweging van vandaag, stuk gelopen met renco. Vanavond nog zwemmen. Gister echt helemaal niets gedaan, buiten twee x naar de supermarkt op 300 mtr van mn huis. t snoepgoed laten staan gaat me vrij goed af, behalve af en toe wat te sabbelen tegen t hoesten. De dietist was vergeten haar plan op te sturen, dus afspraak week uitgesteld en als t goed is, komt haar plan/advies vandaag binnen.

Wat voor mij vooral heel moeilijk is, is t ontbijten en daarmee dus t regelmatig eten. t gebeurt heel vaak dat ik maar 1x per dag eet of pas smiddags rond uur of drie-vier een broodje pak om dan ergens tussen 6 en 8 een warme maaltijd te eten. En dat is natuurlijk niet echt goed als je wilt afvallen :( :(
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
JerryM

Bericht door JerryM »

Nee, ook je stofwisseling/maag etc moet je trainen om ze efficient te krijgen, en regelmatig iets eten doet dat.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

Mij lukt ontbijten ook alleen maar met ondersteuning van Heerscher hoor Phe! En daar ben ik dubbel dankbaar om, want dan geef ik meteen ook het goede voorbeeld aan de welpjes.

Is dit een idee? Een pak voedingsbiscuits naast je bed: http://www.voerlog.nl/2008/9/5/G-Ontbij ... 9-2008.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (rechts bovenin de foto). Dan kun je als je wakker wordt zonder veel moeite elke ochtend 1 of 2 van die koeken pakken. Niet het meest briljante ontbijt dat er bestaat, maar ook niet superslecht, volkoren en je hebt iets in je maag. Komt je spijsvertering op gang. Of in de keuken of naast je PC als je ze niet in de slaapkamer wil hebben, maar dat is waar ik ze dan neer zou zetten. :) Ze smaken een beetje naar Liga koeken, maar dan volkoren.

Speaking of which! *brood smeren gaat* Het is al half 1!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ontbijtspul staat hier allemaal klaar op de aanrecht, waar ik toch moet zijn om glas water of kop thee te maken, t zou zo'n kleine moeite zijn om dan iets te eten te maken of te pakken, maar ik heb gewoon nog echt geen trek de eerste paar uur nadat ik mn bed uit ben. Ik krijg t er dan ook echt nog niet in. Misschien eens beginnen met bak yoghurt of zo, dat glijdt dan nog redelijk makkelijk naar binnen.

de drinkontbijten en zo vind ik gewoon echt niet lekker.

merk wel dat t langzaam aan steeds beter gaat om van 'weten dat t moet' over te schakelen naar 'bewegen is ook lekker en kilo's kwijt voelt vast goed straks' heb zowaar zin om vanavond weer te gaan zwemmen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Crownless

Bericht door Crownless »

Crownless schreef:Muh, mijn weegschaal zei vanochtend 84 kilo. Bwugh!
Nu, zes dagen later, is het 83.1. Yay!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

WS valt af!

Bericht door eireann »

Yay! Fijn crownless! En phedre ook goed bezig. Ik wou vanochtend wegen maar heb het niet gedaan. Tot dinsdag wachten!

Ik ga zo ook nog even een broodje eten. Net thee thee gedronken bij de Hema met een vriendin. In plaats van een warme choco en een tompoes, was nog net zo gezellig en goedkoper ook! :)
**Self Rescuing Princess**
JerryM

Bericht door JerryM »

Een hypothese die ik kan bedenken is dat je moet wennen aan 's ochtends eten als je op dit moment 's ochtends geen trek hebt.
Dit zal je proefondervindelijk moeten testen door wss een paar weken consequent 's ochtends, tegen je zin in, wel te eten. Ik kan me voorstellen dat dit geen leuk vooruitzicht is.
Beginnen met een kommetje vruchtenyoghurt zou dit makkelijker kunnen maken inderdaad. Zet een bakje met een lepel erin klaar 's avonds, hoef je het alleen maar in te schenken.

Ik vind het vaak een gedoe om brood te smeren. Helemaal 's ochtends als ik nog goed wakker moet worden. Zeker toen ik nog alleen woonde. Dat ik toen geen brood in huis haalde hielp ook niet. Maar een bakje vruchtenyoghurt met muesli, dat ging nog wel. Ik heb er nog steeds een ritueeltje voor, de weegschaal ligt op de bak met muesli, ik pak ze allebei uit de kast, weeg de muesli af, maak de grote stukken muesli klein met een stamper, en weeg dan de yoghurt af. Bakje mee de kamer in, laptop op schoot, en beetje bijlezen en bijlepelen. Lekker.
Oh, soms neem ik een krentenbol. Ook makkelijk, en eet ook wel lekker weg, vooral als ik met de hond moet lopen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
nijntje

Bericht door nijntje »

Ik heb nu een paar dagen m'n ontbijtgranen staan afwegen om een beeld te krijgen van hoe een portiegrote eruit ziet in het bakje. Maar daarna ga ik daar echt de weegschaal niet meer voor gebruiken. Dan weet ik hoe die hoeveelheid in het bakje is. Is dat raar?
Plaats reactie