Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
faery

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door faery »

Behalve dan dat Greenchoice ook altijd bij een van de goedkoopste zit.
Toran

Bericht door Toran »

Dat was voor mij de reden om Greenchoice te nemen, de prijs.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb iets van windenergie of zo. Ik dacht, de prijzen van al die maatschappijen zijn zo ondoorzichtig, laat dan de insteek van het bedrijf maar het doorslaggevende argument zijn! Dus werd het er eentje met milieu marketing.
Cera

Bericht door Cera »

Marijke, in mijn beleving is het gewoon een kwestie van wennen, energie en concentratie doseren, pauzes nemen (al is het een loopje naar het koffiezetapparaat of een plaspauze) en inspannende klussen in de ochtend en minder inspannend werk in de middag doen. Mijn werk is grotendeels ook administratief en in het begin vond ik het heel moeilijk om urenlang aan dossiers te werken maar na zes jaar vind ik een werkdag van acht uur omvliegen en heb ik nog voldoende energie om drie uur per dag te reizen voor woon-werkverkeer, 's avonds te sporten, huishouden te doen, te koken, met de hond te wandelen en leuke dingen met mijn lief te doen.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Ik werk soms 10,5 uur op een dag. ;) Zoals Cera zegt; het is wennen. Iedereen die na een studie ging werken moest er aan wennen. Moest jij vast ook toen je als Meesteres begon of tijdens je stage. Nu is het werk wel een reden dat ik op werkdagen niet nog na het werk ga sporten en met vrienden afspreek. Dat kan wel, maar ik moet minstens twee doordeweekse avonden vrij houden, anders ben ik in het weekend niets meer waard. Maar het went, echt. Het is gewoon een kwestie van een nieuw ritme vinden.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik snap dat ook echt niet... Ik bedoel, een dagje knallen, oké, maar dag in dag uit...
Gaat mij nooit lukken :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Cera

Bericht door Cera »

Het verschilt natuurlijk per baan maar ik hoef echt niet dagelijks te knallen om toch heel productief te zijn. Soms is het een sprintje trekken om een deadline te halen maar doorgaans is het een kwestie van prioriteiten stellen, goed plannen en krachten en concentratie doseren.
pluis

Bericht door pluis »

Wat anderen ook al zeiden: doseren, doseren, doseren. En leren wat je sterke tijden op een dag zijn, en hoe je zaken op kunt vangen.

Voor een standaard kantoorbaan maak ik vrij lange dagen (9,5 uur is normaal, in drukke periodes kan is meer dan 12 geen uitzondering). Ik werk van half 9 tot 6, wat betekent dat ik om half 8 wegga en tegen een uur of 7 weer thuis ben, als er niks tegenzit.

Ik houd wel in mijn achterhoofd dat een kenniswerker (volgens onderzoek) ongeveer zes écht goede uren werk in zich heeft per dag. De andere 3,5 uur die ik op een standaard werkdag op m'n werk zit, vul ik dus met e-mails beantwoorden, overleggen, een kletspraatje en een lunchpauze. En mandarijntjes. En thee.

Wat ik ook doe na het afronden van een taak, is mezelf een paar minuten pauze geven. Genoeg voor een comment op WS, een artikeltje op nu.nl of iets in die trant. Dat helpt om een beetje mentale afstand te nemen voor ik doorga met een volgende klus.

Mijn 'goede' uren liggen tussen half 9 en 3 met een flinke dip tegen 4 uur. Gek genoeg kan ik dan rustig tussen 5 en 6 dan nog iets groots 'aftikken'.

Tijdens mijn studie merkte ik, dat ik ook tussen 7 en 9 's avonds nog verplichte dingen kan doen, en eventueel ook midden in de nacht kan werken. Alleeen om 4 uur 's middags kan ik echt niks. Dan doe ik dus extra thee en een rondje internet.

Wat ik merk, is dat ik dit werkritme beter trek dan studeren, omdat ik hierbij (als ik de zelfdiscipline heb om geen werk mee naar huis te nemen, dat is) ik ook gewoon wel eens 'vrij' ben. Met studeren voelde het nooit 'klaar' en dus zat ik vaak nog eindeloos te rotzooien en te doen terwijl ik allang door m'n productiviteit heen was en eigenlijk nauwelijks nog resultaat boekte. Met werk vind ik het dan makkelijker om gewoon te zeggen "heuj, er komt niks meer uit. T is op voor vandaag".
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Nou die verzamel en bezorgservice van Ikea valt zwaar tegen. Of in iedergeval het bezotgdeel dat is uitbesteedt aan Mondial Movers. De heren verhuizers deden niet alleen klagen dat ze het zwaar vonden. - Jij bent verdomme zélf bij een verhuisbedrijf gaan werken, wat denk je nou? - Maar ook wilden ze niet tot boven bezorgen en hebben alles een verdieping lager neergezet. Want de eerste 4 treetjes naar de beganegrond (bel etagage) vonden ze ook al een verdieping en ze waren ingehuurd voor twee verdiepingen niet drie. De koelkast hebben ze dan bij hoge uitzondering wél naar de 'derde' gebracht.

Vanavond klacht mailen naat Ikea.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Meh, waar gehakt wordt vallen spaanders. Maar als het om medicijnen gaat moet je er toch wel wat secuurder mee omgaan. Vrijdag in het ziekebhuis geweest. Gevraagd of ik niet langs de arts moest voor een nieuw recept. Dat was niet nodig, ik zou een nieuw thuisgestuurd krijgen. Net maar weer even gebeld omdat ik nog altijd geen recept heb. Krijg ik aan de telefoon te horen dat "er iets is mis gegaan". Recepten worden daar altijd op vrijdag geschreven. Ik hoop dat het dan ook gelijk verstuurd wordt anders zit ik straks zonder.

Burocratische prutinstelling is het toch
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Pluu

Bericht door Pluu »

HAAT HAAT HAAT!!!

We hebben al 3 maanden een alles-in-1 pakket van XS4ALL, en al 3 maanden deugt het niet. De tv en de telefoon deden het slecht, nu is de tv verbinding er helemaal mee genokt.

We wilden nu de tv opzeggen omdat die het al die tijd al niet of slecht doet, nu beweren ze dat we aan een jaarcontract vastzitten (terwijl dat ons niet is verteld bij het afsluiten), en nu eisen die eikels dat we een jaar blijven betalen voor iets dat het niet doet! We hebben inmiddels een nieuw abonnement bij Ziggo, maar die eikels van XS4ALL weigeren gewoon ons contract op te zeggen.

Kill, kill, kill, stelletje naaiers!!!!
Mack

Bericht door Mack »

Klacht indienen wegens wanprestatie?!
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Pluu

Bericht door Pluu »

Bij hen zelf? Als ze van plan waren geweest op redelijk te zijn dan hadden ze dat nu wel gedaan vrees ik.

De pest is, ze zullen in het contract dat we getekend hebben vast wel ergens een clausule hebben opgenomen dat ze niet verantwoordelijk zijn als hun zooi het niet doet, en dat als er iets mis gaat het jouw probleem is en niet die van hen, ofzo. Anders zouden ze vast niet zo aso durven doen nu. We zouden naar de rechter kunnen gaan, maar kost veel tijd, veel energie, kost geld waarvan we moeten zien of we het terug krijgen.. dus kortom, gaan we niet doen, zeker niet met een koter over de vloer die veel tijd kost. Het enige wat we kunnen doen is nooit, maar dan ook nooit meer iets van ze afnemen waardoor ze ons voor de rest van ons leven als klant kwijt zijn. En iedereen vertellen wat ze ons flikken. That's about it.

:nopompom:

Ik zat er zelf nog aan te denken om het TV-programma Kassa aan te schrijven, maar t abonnement staat op Dak's naam en hij wil niet met zijn kop op tv.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Zoiets wil nog wel eens helpen ja! Kun je altijd proberen, of ze ook jouw verhaal willen horen (ookal staat het technisch gezien niet op jouw naam, dat aakt toch niet zo gek veel uit..)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Pluu

Bericht door Pluu »

Iemand tipte me dat kassa ook een forum heeft, is misschien wel makkelijker.

Het gaat op zich niet om zulke grote bedragen dat we ze niet kunnen missen, maar het zuigt gewoon dat een bedrijf dit flikt en ermee weg komt. Zeker als het een bedrijf is waarvan iedereen jubelt van, ow wat zijn ze goed en betrouwbaar en hebben ze een goede service enzo. :nopompom: Ik bedoel, als je genaaid wordt of een miskoop doet omdat je zelf bij de meest cheapoo onbetrouwbare maatschappij je inkopen doet dan is het nog niet leuk maar dan neem je zelf het risico. Zo van, goedkoop is duurkoop. Maar dan denken we `verstandig` te zijn en kiezen we voor de provider met de degelijke reputatie, hebben we nóg gedoe. :nopompom:
Plaats reactie