phedre schreef:dus ... de bron om de accu te vullen vind je nergens anders dan bij jezelf dbj.... dat kleine beetje energie wat ik heb gebruik ik nu om blij te zijn met de toekomst en werken met de mogelijkheden die geboden worden, ipv terug te kijken naar wat was of te fantaseren over wat nooit zal zijn.
Hoi phedre. Om mee te beginnen las ik met stijgende verbazing jouw relaas. Klinkt als ongelooflijk in mijn oren.
Maar het is jouw wel gelukt en je hebt aangegeven hoe je erin staat.
Alleen, het verleden heeft wèl invloed op wie je bent en je kijk op het leven. Het is niet iets wat je gewoon uit je geheugen kunt deleten.
Vooruit kijken i.p.v. achterom klinkt logisch en is ook makkelijk gezegd, maar dit in de praktijk brengen is behoorlijk lastig. Ik lees dat jij steun ondervind van enkele goede vrienden bij wie je kan komen als je een minder goede dag hebt. Dat is natuurlijk heel fijn en het voelt goed.
Dat mis ik dus heel duidelijk. Ja, online zijn er wel enkele mensen, maar voor mij is dat onvoldoende. Heb liever dat ik daadwerkelijk een schouder vind waarop ik kan en mag uithuilen. En echte knuffels krijg i.p.v. virtueel.
Denk dat dit voor mij zeker zal helpen om de ingewandelde weg naar positieve energie te kunnen blijven volgen, maar dan moeten zulke lieve mensen er wel zijn...