Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
juffie
Site Admin

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door juffie »

Dbj, ik lees ook niet dat je *dus* om je ziekelijke afwijking moet worden behandeld. Ik lees dat jij, door bepaalde karaktertrekken extra veel risico loopt. Ik denk zelfs dat wanneer je in de homo-scene zou zitten, ze je hetzelfde advies hadden gegeven.

Verder heb je het over onderzoeken bij de seksuoloog en je verplichte behandelingen bij de GGZ. Tenminste, je mag niet zomaar stoppen, heb je eens gezegd. Nu ben ik een klein beetje thuis in e.e.a. en ik weet dat ze je dat niet zomaar opleggen. Ook onderzoek door de seksuoloog is niet zomaar standaard... Kan het zijn dat jouw behandeling op grond van een heel ander voorval is opgestart? En dat je daardoor gefrustreerd bent geraakt en daardoor eigenlijk die hulp helemaal niet wilt, en op onbegrip stuit er om je heen trapt?
MILF :grin_ani:
murron

Bericht door murron »

@ dbj
Is het misschien een idee om op een rustig moment voor jou achter je pc te gaan zitten en een brief naar haar te maken?Die kan je dan meenemen naar het volgende gesprek om haar dan te laten lezen.
In die brief kan je rustig je ongenoegen schrijven ,schrijven waar jij denkt dat de schoen wringt tegenover haar en verder alles wat je dwars zit,maarrr hou het in nette taal! Als je tijdens het schrijven voeld dat je gefrustreerd raakt,stop dan met verder schrijven! Ga wat anders doen dan,rustig worden.Pak een paar uurtjes later of een dag later desnoods de draad weer op met de brief,maar dan ben je weer gekalmeerd en kan je rustig de brief verder maken.

Schrijf er dan daarna in wat je van haar en/of haar hulp verwacht of waar jij juist behoefte aan hebt.
Misschien kunnen jullie daarna met een schone lei verder gaan en meer begrip voor elkaar hebben.

Just a thought :)
dbj

Bericht door dbj »

juffie schreef:Nu ben ik een klein beetje thuis in e.e.a. en ik weet dat ze je dat niet zomaar opleggen. Ook onderzoek door de seksuoloog is niet zomaar standaard... Kan het zijn dat jouw behandeling op grond van een heel ander voorval is opgestart?
Ja, er zit inderdaad een bepaald verleden aan ten grondslag en dat ga ik beslist niet wereldkundig maken.

Maar..... er is hoop!
Ben zojuist gebeld door dat mens (op zich al opmerkelijk dat ze me telefonisch benaderd) en ze vertelde me dat er een vergadering is geweest en dat haar voorstel om mij te laten opnemen niet is overgenomen... Dus ik wilde weten 'hoe dat zo' en er kwam uit dat haar motivering te weinig was en bovendien niet word ondersteund door reeds bestaande rapportages. En verder voegde ze nog toe mijn-niet-zo-erg-meewerkende-houding....
Aan haar stem hoorde ik toch echt duidelijk dat ze er niet blij mee was en dat ze kennelijk is "teruggefloten"; althans die indruk kreeg ik heel sterk. Toch bleef ze erbij dat volgens haar een behandeling noodzakelijk is....
Crownless

Bericht door Crownless »

Voleuse schreef:
Crownless schreef:Vast niet, want dat artikel gaat niet over de DSM. Deze is nuttiger http://www.tic-mayday.org/lezing_dsmiv_en_icd10.htm
Marijkes voorwoord op die link schreef:De ICD en DSM lijken erg op elkaar en hebben vergelijkbare diagnoses. Er zijn wel wat verschillen maar die vind ik in de context van dit artikel niet noemenswaardig. De argumenten die in dit artikel genoemd worden zijn net zo goed toepasbaar op de DSM-diagnoses van parafilia.
Ja. Gaat wel over de DSM dus.
Die hulpverlener die aan de DSM hangt, gaat die vertaalslag niet maken. Zeker niet wanneer het in haar nadeel is. Dus, als je dat artikel laat zien, ga je waarschijnlijk in een discussie verzanden wat het verschil is tussen de ICD en DSM en dat win je als leek niet van de hulpverlener.
Maar, de argumenten die er staan kun je wel overnemen, dat klopt.

En hoera! Teambesprekingen FTW!!! En daarom wil ik dus bij een grote instantie werken (en gehulpen worden) en niet in een eenmanspraktijk.

Overigens ga ik maandag naar een intakegesprek voor een internetbehandeling. Ik weet dat er mensen zijn die er baat bij hebben, en ik zou het ieder ander aanraden, maar ik heb er zelf een hard hoofd in. Maar het is beter dan thuis zitten en gek worden van mezelf.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Oh, ja, nu snap ik waarom het misschien minder geslaagd is ja. Goed argument.

Misschien heeft die internetdinges wel verrassende resultaten, Crownless! (Ik wist niet dat het bestond voor echt serieuze problemen)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Toran

Bericht door Toran »

:crash: Logica van Word 2007: Opslaan van een bestand, bestand is vervolgens echt nergens meer terug te vinden.. Wat voor @#% nut heeft dat opslaan dan, irritant kutpakket!
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Crownless

Bericht door Crownless »

Toptip: sla een nieuw bestand op via 'opslaan als' en kijk wat de eerste ingeving van dat ding is. Vaak is dat ook de map waar gewone 'opgeslagen' dingen heen gaan.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
vode

Bericht door vode »

De wajong is afgewezen.. Dat had ik wel verwacht maargoed..

Omdat ze vinden dat ik wel werk kan verrichten nu (productiewerk, inpakker ofzo). Mijn psycholoog is het daar niet mee eens, ik kan dat wel doen maar dan word ik nog depressiever dan ik nu ben.
Omdat ik volgens hun niet onafgebroken 52 minden dan 75% van het minimumjeugdloon heb verdient. Dat klopt ook niet, daar zit ik ver onder.

Ik wil dus echt tegen de muren gaan slaan nu maar ik heb er zwaar de energie niet voor.. Woralo wilt heel graag in beroep gaan, en als hij dat regelt mag hij dat van me..

We zijn vandaag wel naar de gemeente en naar UWV gegaan. De dame op de gemeente gaf de indruk dat ze me heel graag wilde helpen, zij kijkt wat de gemeente kan betekenen voor jongeren zonder startkwalificatie omdat de overheid liever heeft dat jongeren studeren en een diploma krijgen. Zij heeft me daarna voor WIJ-aanvraag naar het UWV gestuurd en die was ook wel aardig. Ik hoop dat dat wat word want ik wil heel graag die begeleiding. Anders is reïntegratie ook een optie...

Alle termen draaien echt om m'n hoofd, ze maken het zo moeilijk allemaal.. Ik wil niet veel, ik wil tijdens mijn opname omdat Woralo niet alles alleen kan betalen en ik wil graag begeleiding richting school of een werkplek na mijn therapie. Dat zeiden ze bij de wajong ook dat ik dat nodig had maar toch niet gekregen.

Ik wil echt heel graag uithuilen onder een dekentje met een mok soep en hele zielige muziek, maar ik moet nu echt even doorgaan met dingen regelen. Ik ben wel positief verrast dat ik me toch enigszins sterk kan houden met al die bureaucratische shit..
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik vind mn huisarts, en zijn assistente, irritant! Voor elk klein dingetje moet er een telefonisch consult gedaan worden.
Ik wil nu gewoon een nieuw recept voor de pil. Je zou toch denken dat die assistente dat gewoon kan doorgeven aan hem, en dat hij dan een recept schrijft. Maar nee, hij moet me er morgen over terug bellen, om weet ik veel wat te bespreken. Of ik mag ook wel langskomen voor een consult zei ze nog. Ja :bye: Ik heb 10 jaar de pil geslikt, ik geloof niet echt dat ik daar nog wat over te bespreken heb, behalve dan: geef me een recept. Duh. Gedoe.
oeps2

Bericht door oeps2 »

das gewoon geld in hun zak steken tess !!
als jij belt verdienen ze nix
als hij belt kan hij dat vergoed krijgen
als je langskomt ook
etc bla bla

blij dat ik t wel kan met mn dok .. gewoon bellen en dan krijg ik t allemaal gewoon bij de apotheek !
er is hoooop ....er zijn meer van dat soort artsen hoor !
kitten

Bericht door kitten »

Volgens mij moeten er wel wat dingen bekeken worden voor een pil voorgeschreven kan worden. Bloeddruk en zulke zaken.
oeps2

Bericht door oeps2 »

volgens mij heeft ze gewoon een vervolgrecept voor de pil
en is t niet voor de eerste x
maar ik kan t verkeerd lezen ?
Toran

Bericht door Toran »

Nope. Document is weg. Er is niets op die pc terug te vinden, letterlijk niets over dat document..
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
oeps2

Bericht door oeps2 »

das kut tor !

ff stevig vloeken en opnieuw proberen !
vode

Bericht door vode »

Je moet in principe voor elk herhaalrecept dat je haalt dat weer doen omdat ze meestal voor 6 maanden de pil meegeven ofzo. Ik snap t wel maar het is best vervelend aan de ene kant.

In belgie belde ik gewoon dat ik een herhaalrecept wilde en die kon ik dan een uur later even snel ophalen en mee naar de apotheek. Maargoed dat is ook wat makkelijker in een kleiner dorp waar iedereen je kent.
Plaats reactie