JJV heeft het misschien niet al te taktisch verwoord... maar ik snap zijn kern enigzins.
alleen vind ik niet dat je er een probleem van kan maken...
uhh zal even een voorbeeld geven? ik had laatst een verslag geschreven...kwam heeel weinig reactie op. mijn eerste reactie was dus kijken...hmzzz wat is er mis mee, is het te rommelig? niet goed te volgen? heb ik veel taalfouten gemaakt?
toen ik dat even noemde naar iemand op msn vertelde die mij dat het een prima verhaal was en toen ik de reacties die ik wel had gehad nog eens overlas kwam ik er achter dat het toch wel een erg geslaagd verhaaltje was
soms...kan het zijn dat als je niet of weinig reacties krijgt...je even denkt van...huh? waar zijn mijn normale knuffelberen nou gebleven.. en als dat meer dan 1 keer gebeurd ga je denken...hmzz...heb ik iets fout gedaan? negeren ze me nou een beetje?
en na meer dan 10 keer ga je je ergeren aan andere die wel knuffels krijgen... en dan ga je denken "ach waarom zou ik mn prblemen nog posten als mensen met een dwarse scheet meer aandacht krijgen dan ik ( om even JJV's woorden te pakken) en op dat moment... nouja...
is er maar 1 druppel nodig die de emmer doet overlopen.
ik ga heel ouderwets toch maar even een wijsheid met jullie delen die mijn lieve oma met mij deelde heel vroegertjes:
er was eens een meisje dat in de stad woonde, de grote weide wereld...ze had 2 ouders veel vriendjes...en toen op een dag haar ouders stierven...kwam het meisje om in verdriet...ze was kapot... aan de andere kant van de wereld woonde een meisje midden in een groot bos. vervreemd van de wereld. zij had geen ouders, geen vriendjes.... nouja ze had 2 kleine miertjes...die elke dag bij haar kwamen kijken ze speelde met ze en ze praate zelfs met ze en omdat ze niemand anders had om mee te praten...waren deze 2 het kostbaarste wat ze had.
toen de 2 miertjes doodgingen ...was ze kapot...net...zo kapot. zijn mieren te vergelijken met mensen? nee. maar mensen dit is de prachtige kunst van relativeren
dus soms voelen je problemen gewoon zwaarder dan andere... en soms denk je dat de ene meer knuffels verdient dan de andere...
maar... ik heb even geen idee waar dit ook alweer naartoie ging...toen ik er aan begon paste alle stukjes in elkaar..nu hoop ik maar even dat je er wat aan hebt.