Heel herkenbaar! En lekker naar buiten waar het sterft van de pollen in de lucht is ook geen goed idee. Maar we houden vol!Crownless schreef: ↑06 apr 2020, 17:25
Ik wil alleen zijn op een tropisch eiland. Of alleen in een sauna. Ik wil weer mensen tegen kunnen komen zonder dat er meteen een biohazard alarm afgaat ergens in mijn hoofd. Ik doe echt heel hard mijn best niet te vervallen in negativiteit, maar fuck, ik vind het kut jongens.
Corona - hoe raakt het jou?
- Nijntje
Re: Corona - hoe raakt het jou?
- Ravelijne
Wat naar en moeilijk, @Meeko! Ik hoop dat hij nu in ieder geval snel de juiste behandeling heeft.
Ik hoop dat je baas snel beter is, Shareen. Gewone luchtweginfectie kan ook nog.
Ik hoop dat je baas snel beter is, Shareen. Gewone luchtweginfectie kan ook nog.
- eireann
- Site Admin
- Voleuse
@Daantje heel herkenbaar.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Daantje
- Contacteer:
Ik ben dus niet de enige die er zo in zit @Voleuse
In het algemeen: ik vind dat ik niets te klagen heb. Ik ben niet ziek, ik heb geen zieken in de familie. Ik kan gewoon thuiswerken en ben de komende maanden nog zeker van inkomen. Ik hoef geen kinderen te verzorgen of naast mijn werk ook nog 'even' onderwijzer te zijn. Mijn thuiswerkplek is redelijk comfortabel. Ik zit niet met een huisgenoot waarmee een ongezonde spanning oploopt.
Het enige dat ik heb is dat mijn menselijke contact zich beperkt tot brood bestellen bij de bakker en zeggen dat ik geen zegeltjes hoef bij de supermarkt. Verder beperkt het tot mijn stoel die niet optimaal is om zo lang op te zitten (dikke enkels) en slecht slapen. Dat valt allemaal wel mee. En toch voel ik me kut. Na werk maar even naar buiten, rondje wandelen, hopelijk helpt dat.
In het algemeen: ik vind dat ik niets te klagen heb. Ik ben niet ziek, ik heb geen zieken in de familie. Ik kan gewoon thuiswerken en ben de komende maanden nog zeker van inkomen. Ik hoef geen kinderen te verzorgen of naast mijn werk ook nog 'even' onderwijzer te zijn. Mijn thuiswerkplek is redelijk comfortabel. Ik zit niet met een huisgenoot waarmee een ongezonde spanning oploopt.
Het enige dat ik heb is dat mijn menselijke contact zich beperkt tot brood bestellen bij de bakker en zeggen dat ik geen zegeltjes hoef bij de supermarkt. Verder beperkt het tot mijn stoel die niet optimaal is om zo lang op te zitten (dikke enkels) en slecht slapen. Dat valt allemaal wel mee. En toch voel ik me kut. Na werk maar even naar buiten, rondje wandelen, hopelijk helpt dat.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
Maar Daantje, het is ook gewoon kut. Je zei het zelf al tegen mij vorige week, we zijn allemaal uit ons normale leven gerukt. Daarnaast is er de onzekerheid over hoe lang, de angst om ziek te worden of ziekte van een dierbare. Het is gewoon heftig. Wij hebben allemaal nog nooit zoiets als dit meegemaakt.
- Ravelijne
- phedre
- Contacteer:
zijn er meer mensen die nadenken over wat dit voor de toekomst brengt? hoe hoog is de rekening die we straks gepresenteerd krijgen? Alle uitgaven van het rijk zullen toch weer n keer terugbetaald moeten worden, de enorme zorgkosten zullen we terugzien in onze zorgpremie, dat soort dingen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- Ravelijne
Gisteren stond er in de krant dat een Brits bedrijf een enorm groot bedrag van de (Britse) overheid wilde aanvragen voor de werknemers die nu niet aan de slag kunnen, terwijl de eigenaar van het bedrijf niet één maar drie plezierjachten heeft, die ieder meer dan een miljoen per stuk waard zijn. Ik hoop er een beetje op dat de kosten eens niet allemaal op de kleine jongen afgewenteld gaan worden.
Idem met Jeff Bezos, die een oproep deed aan mensen om geld te doneren aan zijn stichting en hij begon zelf met een miljoen in de pot te doen. Klinkt mooi, maar dat is voor hem hetzelfde als dat ik 20 euro in de pot doe, behalve dat 20 euro voor mij eigenlijk nog meer geld is op mijn inkomen + alles wat ik bezit, dan een miljoen voor hem.
Ik probeer ook wel een beetje in een glazen bol te kijken, maar ik denk dat het nog lastis is om echt beeld te krijgen. Ik denk wel dat we nog een stuk recessie gaan meemaken en dat veel dingen in ieder geval voorlopig niet goedkoper gaan worden. Maar ik denk niet dat alle kosten afgewimpeld hoeven te worden op de brave burger. Maar hoe het precies zal gaan, is denk ik nog erg moeilijk te zeggen. Misschien komen er ook juist veel sterke sociale maatregelen, omdat we weer eens zien hoe belangrijk dat is voor een stabiele maatschappij.
Idem met Jeff Bezos, die een oproep deed aan mensen om geld te doneren aan zijn stichting en hij begon zelf met een miljoen in de pot te doen. Klinkt mooi, maar dat is voor hem hetzelfde als dat ik 20 euro in de pot doe, behalve dat 20 euro voor mij eigenlijk nog meer geld is op mijn inkomen + alles wat ik bezit, dan een miljoen voor hem.
Ik probeer ook wel een beetje in een glazen bol te kijken, maar ik denk dat het nog lastis is om echt beeld te krijgen. Ik denk wel dat we nog een stuk recessie gaan meemaken en dat veel dingen in ieder geval voorlopig niet goedkoper gaan worden. Maar ik denk niet dat alle kosten afgewimpeld hoeven te worden op de brave burger. Maar hoe het precies zal gaan, is denk ik nog erg moeilijk te zeggen. Misschien komen er ook juist veel sterke sociale maatregelen, omdat we weer eens zien hoe belangrijk dat is voor een stabiele maatschappij.
- Daantje
- Contacteer:
Ik merk dat ik over de lange termijn niet echt kan nadenken. Ik ben mentaal meer in overlevingsmodus. Verder nadenken dan to einde van de maand lukt me niet meer.
Ik heb mailcontact gehad met iemand die eea kritisch volgt en zelfonderzoek doet ipv aannames te doen op basis van wat de "staatstelevisie" (NPO, RTL, SBS) ons voorschoteld. Het hangt er wel vanaf hoelang de ingestelde maatregelen blijven voortduren, maar volgens zijn inschatting zullen we tot zeker wel 2025 in een recessie zitten. Denk met name aan belastingverhogingen. Hij schat in een krimp van onze economie van 4% tot mogelijk 5% per jaar. Zoals gezegd is het afhankelijk hoelang de coronacrisis blijft voortduren.phedre schreef: ↑07 apr 2020, 14:20 zijn er meer mensen die nadenken over wat dit voor de toekomst brengt? hoe hoog is de rekening die we straks gepresenteerd krijgen? Alle uitgaven van het rijk zullen toch weer n keer terugbetaald moeten worden, de enorme zorgkosten zullen we terugzien in onze zorgpremie, dat soort dingen.
Zoals gewoonlijk worden alle kosten uiteindelijk toch doorberekend in de prijzen die wij als het gewone volk op ons bordje krijgen.
- eireann
- Site Admin
Deze post klinkt heel erg bitter dbj, bedoel je hem ook zo?
**Self Rescuing Princess**
Nee, gewoon een weergave van wat ik vernam hierover.
Mijn bron een een onafhankelijke journalist die niet meeloopt met de meute maar aan factchecking doet en zelfonderzoek. Heeft geen binding met welk medium dan ook en kan geheel zelfstandig en onafhankelijk werken. It's niet zijn hoofdinkomen.
Mijn bron een een onafhankelijke journalist die niet meeloopt met de meute maar aan factchecking doet en zelfonderzoek. Heeft geen binding met welk medium dan ook en kan geheel zelfstandig en onafhankelijk werken. It's niet zijn hoofdinkomen.
- Daantje
- Contacteer:
Bij die posts van jou @dbj gaan hier een boel samenzweringstheoriealarmen af. Staatstelevisie tussen aanhalingstekens, daar ook de commerciële onafhankelijke omroepen bij noemen, kritisch en zelfonderzoek in één zin. 'Geheel onafhankelijk en zelfstandig' maar het is niet diens beroep. 'Niet meelopen met de meute'. Compleet verbitterd doembeeld schetsen. Is die bron van je soms Robert Jensen ofzo?
U wilt zelf alle bronnen raadplegen? Veel leesvoer, u bent gewaarschuwd.
CITAAT:
CITAAT:
Begint u hier maar en hier kunt u verder gaan met lezen.Daarnaast strijd ik al jarenlang tegen het klakkeloos geloven van alles wat de media wensen te berichten. Niet alleen is het soms fout, maar vooral: er is meer nieuws. Naar mijn mening is de kwaliteit van het journalistieke handwerk de afgelopen decennia fors achteruit gegaan - en vervangen door nauwelijks verholen activisme. De berichtgeving over het Corona-virus was daarop geen uitzondering.