Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
phedre
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door phedre »

<-- komt er wat laat achteraan... maar toch.. :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Gatverdamme. Ik ben het ZO zat waar ik nu woon. Mijn huisbaas is een grote eikel die alleen maar aan me wil zitten en geld uit me wil persen. Nu weer: Ik werd onder druk gezet om het internetabonnement op mijn naam te laten zetten, want hij wou er vanaf. Ik heb oke gezegd, en dan mocht ik het internet van de huur aftrekken.
Komt de rekening: Monteurskosten van 2 maanden geleden: de huisbaas had het internet niet goed geinstalleerd dus moest er een monteur komen om zijn prutswerk te herstellen. 63 euro. En nu wil hij dat IK die betaal. Ja. Ik ben daar gek. ' Kan je vast wel terugvragen bij kpn' zegt ie. Ja, maar dat is alleen als de fout niet je eigen schuld was en dat was het dus wel. RAAAH. IK WIL HIER WEG!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

wat rot voleuse!

Heb ooit eens ook zo'n zak patat als huisbaas gehad.. Om gek van te worden! Overigens bleek achteraf dat hij een hoop dingen deed die helemaal niet mochten (wettelijk). Misschien kun je dat eens uitzoeken?

Staat dat internet nu op jou naam?
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ja dat staat op mijn naam (helaas). Ik heb er nu maar voor gekozen om een compromis te sluiten: de huisbaas betaalt de helft, en de rest verdelen we onder de huisgenoten.
Ik weet wel zeker dat mijn huisbaas ook allerlei louche zaakjes heeft, zo staan er een aantal mensen op mijn adres ingeschreven die er niet wonen, en de wettelijke verplichtingen (rookmelders enzo) maakt hij pas in orde als er controle komt. En dan zijn er vast een heleboel dingen waar ik nog niet van weet.

Ik hoop maar dat ik snel weg kan daar.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Bluh, ik wil weer eens naar m'n ouders, zeker nu met carnaval. Maar... Ik heb 2 katten hier en nog niemand die er op kan passen :(. Mijn ex wil er niet voor zorgen. Mijn Haagse vrienden wonen allemaal zeker 5km uit de buurt. De buren ken ik nog niet goed genoeg om het aan te durven vragen.
Meenemen is ook geen optie (ruim 4 uur met OV en zeker 2x overstappen met 2 kattenmandjes & bagage is niet te doen, de hond van m'n ouders is nogal agressief naar onbekende katten, weet niet hoe de katten bij m'n ouders reageren, om over de stress door het reizen & onbekende omgeving bij mijn katten nog maar te zwijgen).
Kattenoppasdiensten in de buurt zijn behoorlijk prijzig (€8-14,- per dag, excl. eventuele km-toeslag) of je moet lid zijn (min. €10,- per jaar + ong. €3,25 per dag), en dan is het nog maar de vraag of die op korte termijn iemand beschikbaar hebben.

Ik voel me opgesloten in m'n eigen huis :(
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik had vroeger zo'n kattenvoer-machine met timer van de dierenwinkel, samen met een waterbakje met reservoir. Dan kon ik makkelijk een lang weekend weg, zonder dat ze honger of dorst hoefden te lijden. Is dat wellicht een oplossing?
dbj

Bericht door dbj »

Feline schreef:Bluh, ik wil weer eens naar m'n ouders, zeker nu met carnaval. Maar... Ik heb 2 katten hier en nog niemand die er op kan passen :(. Mijn ex wil er niet voor zorgen. Mijn Haagse vrienden wonen allemaal zeker 5km uit de buurt.

Ik voel me opgesloten in m'n eigen huis :(
Zo, die Haagse vrienden vinden 5km al een te grote afstand om ff langs te komen voor jouw huisdieren :shock:
En dat voor een periode van 2 of 3 dgn slechts...
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

@Ravelijne: Het kan in principe wel voor een weekendje, al heb ik liever dat iemand ff langsgaat, kijkt of ze nog leven (;)) en ze een beetje aandacht geeft enzo.
Maar als ik nu voor carnaval weg zou gaan, vertrek ik vrijdag (i.v.m. OV) en kom ik woensdag pas terug... Dat vind ik echt te lang om ze helemaal alleen te laten. En de kattenbak zal ook verschoond moeten worden in die tijd, want die wordt echt te vies na 3 dagen.

@dbj: Nee, ik vind dat ver, en ik ben bang dat ze daardoor niet willen helpen, waardoor ik het ze nog niet heb durven vragen. Ik woon sinds kort in Loosduinen, en mijn vrienden wonen in het centrum, Bezuidenhout, Mariahoeve, Voorburg en Leidschendam. De kortste afstand is dus 5 à 6 km, gemiddeld zal het eerder 10 km zijn.
Het is overigens een periode van 4 dagen.

Pfff, zal me over mijn gêne heen moeten zetten en toch maar verder rond moeten gaan vragen. *voelt zich nu al tot last*
dbj

Bericht door dbj »

Feline schreef:@dbj: Nee, ik vind dat ver, en ik ben bang dat ze daardoor niet willen helpen, waardoor ik het ze nog niet heb durven vragen. Ik woon sinds kort in Loosduinen, en mijn vrienden wonen in het centrum, Bezuidenhout, Mariahoeve, Voorburg en Leidschendam. De kortste afstand is dus 5 à 6 km
Ja, nu begrijp ik wel waarom de bereidheid van je vrienden waarschijnlijk laag zal zijn :)
faery

Bericht door faery »

Zou je het zelf erg vervelend en stom vinden als een vriend of vriendin zoiets aan je zou vragen? Waarschijnlijk niet. Ik gok dat je het alleen maar cool zou vinden dat diegene voor zoiets aan jou dacht, en dat je het fijn zou vinden diegene te helpen.

Dat is het rare, veel mensen vinden het helemaal niet erg iemand te helpen (daar voelen ze zichzelf zelfs fijn bij), maar hulp vragen is supermoeilijk.

Deze gedachte helpt mij soms wel als ik om hulp wil vragen om iets :)
vode

Bericht door vode »

Ik ben echt ff niet blij...

We kregen vandaag de verrekening binnen van gas/water/licht... Ondanks dat we inclusief huren (naast de huur nog nog 125eu voor GWL) moeten we 880 euro bijbetalen...

Kan dat uberhaupt wel?? We hebben een eindtotaal van 2500eu oid. Waarvan 80eu aan water (zijn we best zuinig mee), 400eu aan gas (kan minder maar we betalen graag voor de wartme), en dan zou er dus 2000eu aan electra betaald zijn..

Ik vraag me af HOE in hemelsnaam?? We gebruiken onze wasdrogen 2-3 keer per week, onze TV staat alleen 's avonds even aan op de laagste brightness. In onze woonkamer hebben we LED-lampjes. Kan het echt zo'n impact hebben dat je PC de hele dag aan staat? Wij hebben hier twee computers staan die altijd aan staan en vaak gewoon op standby.

Ik ben echt in de war. Er staan ook vreemde dingen op de verrekening zoals bepaalde belasting die al 300eu op zich is en kosten voor de meterkast. Zijn die kosten voor de huurder in een huurhuis?

Ik heb echt een stronthekel aan geld.. :|
JerryM

Bericht door JerryM »

2000 per jaar? 166/m
Da's idd wel erg veel. Ik betaal nog geen 150/m voor gas en licht samen.

vraag in je omgeving naar een KWH-meter, energiemeter, whatever, of haal 'm bij de bcc.

Kan zijn dat die wasdroger een energievreter is - vaak wel.
kan je je eigen meterstanden bijhouden? wij houden ze nu elke maand op de 1e bij. geeft je ook wat houvast.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
cinderella

Bericht door cinderella »

Is het een optie om twee van die wegwerpzakken met bakvulling te kopen, en het dan alsnog aan een van de buren te vragen?
toen doet er nu niet meer toe
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

@dbj: Je begrijpt het nu door de afstand/woonwijken die ik noemde, of door iets anders in die zin? Ik weet ff niet hoe ik het moet interpreteren.

@ faery: Dat is wel een heel goeie tip eigenlijk. Ik vind het namelijk helemaal niet erg als ik gevraagd word om op iemands huisdieren te letten. Ik kan een boel tegenargumenten verzinnen (en die heb ik ook in m'n hoofd), maar die slaan nergens op als het komt op alleen het vragen om hulp.
Ik maak het mezelf laatste tijd gewoon te moeilijk.

@ cinderella: Geen idee. Wat is daar precies het voordeel van?

@ vode: dat is wel erg hoog voor 2 personen. Ex en ik zaten voor gas&licht samen, incl belastingen, transport etc op een voorschot van €120,- per maand, waarbij gas het duurst was. Voor water zaten wij op €35-40,- per kwartaal. En dan kregen we bij de jaarafrekeningen vaak ook nog geld terug.
Kloppen de meterstanden wel??

Check voor indicatie van de gemiddelde energiekosten ook eens http://www.nibud.nl/uitgaven/wat-kost/energie.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Misschien geeft dat ook enig inzicht?
cinderella

Bericht door cinderella »

Dan hoeft degene die de kattenbak hoeft te verschonen alleen maar een zak te vervangen. Snel klaar dus, en hygiënisch. Dan is het vragen om de bak te verschonen niet zo bezwaarlijk meer, omdat het een werkje van niks is geworden.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... san/178111
toen doet er nu niet meer toe
Plaats reactie