Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
mej.s

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door mej.s »

Als tip vode, kijk eens naar de uitzending van De Rekenkamer op internet terug. Die van afgelopen vrijdag. Dat ging over de energierekening. Een energierekening is heel ingewikkeld en je betaald idd huur voor je meter en transportkosten en milieubelasting én BTW.

Ik betaal €142,- per maand voor gas en electra en €28.- per kwartaal voor water. Ik ben grootverbruiker met een vaatwasser, droogtrommel, elke dag douchen, en om de dag de wasmachine aan. Mijn oven gebruik ik 1x per week en dat ding verbruikt een slok stroom, een stuk meer dan de strijkbout. De hoge rekening komt ook doordat ik thuis werk en altijd de pc aan heb. Dat kost ook een boel hoor met ook een lampje aan en theewater koken. Tel het maar eens op en dan gaat het snel. Nu krijg ik van mijn werkgever geen thuiswerkvergoeding, dus compenseer ik dit met een paar vrije uren per maand (motten ze maar betalen :mrgreen: )

Maar €2000,- per jaar voor alleen electra is heel veel. Bel anders ook met je energiebedrijf voor uitleg. Die kunnen vast een verklaring geven.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik zit ongeveer gelijk aan mej.s op het afgelopen jaar, ben ik wel alleen thuis, maar heb heel veel (zeker maand of 4 continu en de andere periodes om het weekend en doordeweeks ook een paar dagen) Petruss hier in huis gehad, met dus om het weekend en doordeweeks paar dagen ook zijn kids erbij. Doe naast mijn was, zijn was, inclusief droger. Als ze hier zijn, douchen ze elke dag, staat de kachel op zo'n 21 graden en snachts zelf nog wat hoger als Petruss nog beneden blijft zitten nadat ik naar bed ben gegaan, wordt er overdag veel koffie gezet, staan er twee pc's continu aan. Ik moest dit jaar 300 aan gas bij betalen, electra was goed gegaan.

2000 aan electra... ik zou bijna denken dat j de politie maar eens moest bellen, zodat zij kunnen checken of er niet ergens een wietplantage zit die op jouw stroomrekening de plantjes laat groeien!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
vode

Bericht door vode »

Ik weet niet goed wat er mee aan te doen.. ik ben nog zo'n n00b in huishoud dingen.. Ik vertrouw erop dat m'n vriend het kan regelen en uitzoeken en oplossen.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

met mijn kennis van energie is dit veel te hoog en lijkt me phedres idee niet eens zo gek. Ik bedoel, er zou best iemand illegaal stroom bij jullie kunnen aftappen en als dat het geval is, dan zitten jullie met de gebakken peren. Gewoon even bellen met het energiebedrijf met de meterstanden van nu bij de hand. Ze kunnen daar bijvoorbeeld ook iets verkeerd ingevoerd hebben.
oeps2

Bericht door oeps2 »

voode gewoon even je electra bellen
zij kunnen meten
en meten is weten
2000 betalen wij niet eens met een huis van 3 verdiepingen 3 kinderen en een hele hoop aanhang wat in de weekenden meekomt en meedouched .. hier wasmachine droger afwasmachine en ga maar door
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik wist ook niks van dat soort dingen hoor vode, toen ik dit huis kreeg, ik heb ook 5 jaar inclusief gehuurd, dus wist ik veel wat ik moest verwachten aan energiekosten enzo...

Ik heb het bij mijn vader en bij vrienden nagevraagd wat zij zo'n beetje per maand betalen, maar 2000 euro alleen aan elektra is veel en veel te veel! Dus, ik vond inderdaad wat phedre zei nog niet eens zo'n gekke gedachte... Had er zelf niet aan gedacht, maar hee, zou goed kunnen!
MILF :grin_ani:
vode

Bericht door vode »

Ik ga m'n vriend dit laten lezen, ik heb er zelf even geen energie voor. Dankjewel allemaal, met jullie advies en schoonbroer/vader's advies moet het goedkomen, hoop ik. :hug:
dbj

Bericht door dbj »

Feline schreef:@dbj: Je begrijpt het nu door de afstand/woonwijken die ik noemde, of door iets anders in die zin? Ik weet ff niet hoe ik het moet interpreteren.
Aanvankelijk noemde jij alleen een bepaalde afstand, meer niet.
En later noemde jij ook de stadsdelen waar ze wonen, dat geeft veel duidelijkheid aangezien ik ook in Den Haag woon en de wegen door de stad vrij goed ken.
Zodoende kan ik begrijpen waarom jouw vrienden waarschijnlijk 'nee' zullen zeggen.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

door te vragen vorm je toch geen last? Ze kunnen toch nee zeggen?
mej.s

Bericht door mej.s »

Mss een dooddoener, maar ik waag het toch even. Kan aan mij liggen hoor, maar vrienden hebben toch wat voor elkaar over. Wat is nou een paar keer even een kattenbak leeggooien en brokjes en schoon water neerzetten. Of gaat vriendschap anno 2011 tot alleen de goede en leuke dingen en vooral niet vragen om hulp van je vrienden.

Blegh, ik ben al een paar dagen ziekjes en flink benauwd van mijn astma. Stom weer buiten met mist en kou :nopompom: .
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Ik ben niet zo goed in vriendschappen. Het probleem ligt eigenlijk ook veel meer bij mij. Als ik al niet durf te vragen, zelf redenen ga bedenken waarom ze nee gaan zeggen.. Tja, dat helpt natuurlijk niet.

Ik heb net vriendin sms gestuurd met de vraag (bellen is eng & te direct). Ex & ik hebben vorig najaar ook op haar katten gelet toen zij een weekje op vakantie was. Al woonde ik toen op 5 min. fietsen i.p.v. aan de andere kant van de stad. Als zij niet wil/kan, ga ik rondvragen bij m'n badmintonvrienden.
Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?

*vindt het allemaal nog steeds maar eng*

Dan te bedenken dat ik juist zo effectief en minst belastend mogelijk probeer te werken: door deze periode naar mijn ouders te gaan, zie ik zowel m'n ouders & jongste zusje als Tigerlily die in Eindhoven woont weer eens, kan ik carnaval vieren (= ook meteen familie van vaderskant weer zien) én de 50e verjaardag van m'n tante vieren (= familie van moederskant weer zien). Dat laatste kreeg ik overigens gister pas te horen, maargoed.
puppie

Bericht door puppie »

Ik zag van de week je berichtje op twitter voorbij komen en toen heb ik er serieus over gedacht, maar nog los van of je het wel zou willen is Loosduinen voor mij gewoon echt zo onwijs uit de richting...
Ik denk wel ongeveer dagelijks in Den Haag, maar gewoon echt helemaal niet aan die kant :|
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

@ puppie: Ik kan me heel goed voorstellen dat het uit de richting is. Ik schat dat de afstand voor jou ook zo rond de 8-10 km is, afhankelijk van welke buurt je precies in woont. Dus ik begrijp het wel :).
Yara

Bericht door Yara »

Tja, ook ik woon wel een heel eind uit de buurt van Loosduinen helaas.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
kitten

Bericht door kitten »

Gheh, ik zag hem ook op Twitter. Niet durven vragen aan de mensen die dichtbij wonen (en daadwerkelijk *kunnen* :clown: ), maar wel aan de hele wereld op Twitter? :mrgreen:

@mej.s: mag ik zeggen dat ik je wel erg negatief vind? Feline heeft het haar vrienden nog niet eens gevraagd en jij klaagt al over wat vriendschap tegenwoordig nog waard is. Nou, ik kan je vertellen: heel veel! Ik ben onwijs blij met alle hulp die ik nu voor mijn verhuizing krijg! Maar weet je... bij twee van die mensen heb ik de afgelopen maand ook geholpen en de rest weet dat ik het ook voor hun zou doen. Wie goed doet, goed ontmoet.
Plaats reactie