WS valt af!
Re: WS valt af!
Ik heb linzen in de pan zitten. Ga het WW-recept voor linzen/tomatensoep uitproberen. Al moet ik wel zelf de linzen eerst koken. Was nog een hele uitzoekklus, hoeveel gedroogde linzen moet ik koken om de benodigde hoeveelheid gekookte te hebben voor het recept, maar we zijn eruit. Lang leve google! Ben heel benieuwd. Is wel 6 punten lunch, maar ik hoop dan ook de rest van de middag daarop voort te kunnen. Vandaag proberen niet boven m'n dagpunten uit te komen. Ik ga er vanuit dat m'n weekpunten nu echt wel op zijn. Naar sauna gaan leverde geen extra active points op. Da's wel jammer, want die sauna-opgiet-meneer vertelde wel dat je hart veel sneller gaat werken enzo als je in de sauna zit.
- Crownless
Hmm... goed punt kitten. Ik ga er over nadenken. Ik twijfel tussen ww, en een voedingsconsulent (waar ik dan 6 maanden begeleiding krijg voor 425 euro en de helft van de verzekering terugkrijg). WW is goedkoper, en makkelijker op te zeggen volgens mij als het niet werkt. En een grote steungroep hier. Maar een voedingsconsulent is meer een personal coach, en ik merk dat ik dat idee ook heel fijn vindt. De fysiomeneer die me coacht en contact/ondersteuning vanuit therapie werkt gewoon echt goed.
Dus ponder ponder, what to do?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- kitten
Klinkt alsof die consulente meer bij jou past. Maar ik kan niet in je portemonnee kijken.
Yey
ondanks niet zo'n denderende vakantieweek toch nog afgevallen. Okee, niet superveel, slechts een halve kilo, en ik ben ook nog niet geheel overtuigd dat het blijvend is, maar blijkbaar is het uit de band springen afgelopen week meegevallen
Of al het wandelen in de kou de sneeuw enzo heeft geholpen, al heb ik daar wel gewoon active-points voor ingevuld en ook ruimschoots opgegeten.....

- Sabrina
Klinkt alsof een voedingsconsulent inderdaad meer bij jou past, maar alsof WW misschien wel een tussenstap kan zijn om voor jezelf te checken of je het inderdaad echt wilt doen, voordat je er heel veel geld in steekt. Sowieso heb je altijd een supportgroep hè, ook als je niet WW't maar je eigen programma volgt. Cheeren doen we toch wel!

Vandaag weegdag trouwens! Nu alleen net onder de douche vandaan dus nat haar, dus waarschijnlijk ben ik dan veel zwaarder.

Vandaag weegdag trouwens! Nu alleen net onder de douche vandaan dus nat haar, dus waarschijnlijk ben ik dan veel zwaarder.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Sabrina
Toch maar gewoon gewogen, en yay, weer een halve kilo kwijt! Nu 93,0 kg, dus ook mijn eerste drie kilo officieel kwijt, eerste WW-mijlpaal! Woei!
En Romanticide is ook meer dan een kilo kwijtgeraakt in de afgelopen week, dus ik hoop dat het bij ons allebei goed blijft gaan! Op zich hadden we geen slechte week afgelopen week, m.u.v. een quarter pounder voor mij en een milkshake voor hem afgelopen zondag, maar dat moet ook een keertje kunnen I guess.
Oh, en ik ben ook m'n taille eens gaan meten, want dat vind ik toch wel de belangrijkste maat (ik wil niet op papier zien dat m'n borsten kleiner worden, dat vind ik kut genoeg as it is), en die was nu 83 cm. En dat terwijl ik vrij zeker weet dat ik me herinner dat het ooit tegen de 100 cm was, dus dat valt me ook best mee. Kijken of dat nu ook minder wordt.
Edit deel tienduizend: Even gegoogled, en gezonde buikomvang voor vrouwen zou onder de 80 cm zijn, dus daar zit ik dan vlakbij! Toen ik in m'n tienerjaren bij de diëtiste liep (jaar of vijftien denk ik), had ik zo'n mooi meetlint met kleurtjes voor 'gezond', 'overgewicht' en 'OMG YOU'RE GOING TO DIIIIIIIIEEEEEEE!!!11!!' en dan zat ik altijd in die laatste, dus progress, I haz it?
En Romanticide is ook meer dan een kilo kwijtgeraakt in de afgelopen week, dus ik hoop dat het bij ons allebei goed blijft gaan! Op zich hadden we geen slechte week afgelopen week, m.u.v. een quarter pounder voor mij en een milkshake voor hem afgelopen zondag, maar dat moet ook een keertje kunnen I guess.

Oh, en ik ben ook m'n taille eens gaan meten, want dat vind ik toch wel de belangrijkste maat (ik wil niet op papier zien dat m'n borsten kleiner worden, dat vind ik kut genoeg as it is), en die was nu 83 cm. En dat terwijl ik vrij zeker weet dat ik me herinner dat het ooit tegen de 100 cm was, dus dat valt me ook best mee. Kijken of dat nu ook minder wordt.
Edit deel tienduizend: Even gegoogled, en gezonde buikomvang voor vrouwen zou onder de 80 cm zijn, dus daar zit ik dan vlakbij! Toen ik in m'n tienerjaren bij de diëtiste liep (jaar of vijftien denk ik), had ik zo'n mooi meetlint met kleurtjes voor 'gezond', 'overgewicht' en 'OMG YOU'RE GOING TO DIIIIIIIIEEEEEEE!!!11!!' en dan zat ik altijd in die laatste, dus progress, I haz it?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Daantje
- Contacteer:
Ik zou wel de achtergrond van die voedingsconsulent even nagaan. Ik krijg altijd een beetje kriebels van mensen die zelfbedachte naampjes gebruiken terwijl er een wettelijk erkend en beschermde titel/functie is: diëtist.Crownless schreef:Hmm... goed punt kitten. Ik ga er over nadenken. Ik twijfel tussen ww, en een voedingsconsulent (waar ik dan 6 maanden begeleiding krijg voor 425 euro en de helft van de verzekering terugkrijg). WW is goedkoper, en makkelijker op te zeggen volgens mij als het niet werkt. En een grote steungroep hier. Maar een voedingsconsulent is meer een personal coach, en ik merk dat ik dat idee ook heel fijn vindt. De fysiomeneer die me coacht en contact/ondersteuning vanuit therapie werkt gewoon echt goed.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- juffie
- Site Admin
@Sabrina: maar je buikomvang wordt niet gemeten bij je taille maar over het dikste deel van je buik.
MILF 

- Sabrina
@juffie: http://www.wcrf.nl/kankerpreventie/gewi ... omvang.php" onclick="window.open(this.href);return false; daar hebben ze het echt over het meten van je taille, niet je buikomvang.
- juffie
- Site Admin
- kitten
Nou, weekje ziek leverde een leuk laag getalletje op de weegschaal, maar dat zit er alweer terug aan natuurlijk.
Gisteren nog even bijgekomen en niet geteld en vandaag, weegdag, weer van start met punten tellen!
Startgewicht was 86,9 kilo.
Ik weeg nu 83,3 kilo.
verschil van 3,6 kilo.
Ik hoop dat ik niet nog meer aankom van het bijkomen van ziekzijn. Dat zou toch sneu zijn.

Startgewicht was 86,9 kilo.
Ik weeg nu 83,3 kilo.
verschil van 3,6 kilo.
Ik hoop dat ik niet nog meer aankom van het bijkomen van ziekzijn. Dat zou toch sneu zijn.

- Sabrina
Hoop ik ook niet kitten! Maar -3,6 is netjes! 
En juffie, ik kan 't ook wel op het breedste deel meten, dan is het natuurlijk meer, maar voor mijn referentiekader is taille toen en taille nu het makkelijkst vergelijken. En het zou wel sense maken dat het om de taille gaat, want juist buikvet op die plek schijnt heel schadelijk te kunnen zijn. Enniehoe, buik, taille, voor mijn part is het m'n neus, het zal me een redelijke worst wezen, belangrijkste is dat ik eigenlijk wel heel tevreden ben over de resultaten tot nu toe, en dat ik het fijn vind dat ik dat ook terug zie in mijn lichaam.

En juffie, ik kan 't ook wel op het breedste deel meten, dan is het natuurlijk meer, maar voor mijn referentiekader is taille toen en taille nu het makkelijkst vergelijken. En het zou wel sense maken dat het om de taille gaat, want juist buikvet op die plek schijnt heel schadelijk te kunnen zijn. Enniehoe, buik, taille, voor mijn part is het m'n neus, het zal me een redelijke worst wezen, belangrijkste is dat ik eigenlijk wel heel tevreden ben over de resultaten tot nu toe, en dat ik het fijn vind dat ik dat ook terug zie in mijn lichaam.
- tessie
- Contacteer:
Oooww ik dacht ook altijd dat je echt je buik moest meten. Nou dan valt het bij mij ook wel mee haha!
Sabrina, ik zou als ik jou was juist wel meerdere plekken meten, buik, boobs, bovenarmen, bovenbenen en kuiten. Want je ziet vaak juist maar op 1 plek verschil in meetresultaten. Als je alleen je taille meet, en je bent ook niks afgevallen en daar qua cm's ook niks kwijtgeraakt, dan werkt dat mss ontmoedigend. Terwijl er dan mss wel een cm van je kuiten is verdwenen ofzo.
Sabrina, ik zou als ik jou was juist wel meerdere plekken meten, buik, boobs, bovenarmen, bovenbenen en kuiten. Want je ziet vaak juist maar op 1 plek verschil in meetresultaten. Als je alleen je taille meet, en je bent ook niks afgevallen en daar qua cm's ook niks kwijtgeraakt, dan werkt dat mss ontmoedigend. Terwijl er dan mss wel een cm van je kuiten is verdwenen ofzo.
- Crownless
@ Daantje: komt goed, die ik heb aangeschreven is psychosociaal hulpverlener met een opleiding tot voedingsconsulent daarnaast. En aangesloten bij beroepsvereniging.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- eireann
- Site Admin
-0,2 minder dan gehoopt. nu precies 100. Volgende week er echt onder dan!
**Self Rescuing Princess**