Corona - hoe raakt het jou?
- Daantje
- Contacteer:
Re: Corona - hoe raakt het jou?
Ah, de dagelijkse standaard, zat ik er met Jensen niet ver naast.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Jezebel
Wat mij steeds meer raakt is dat ik me steeds bozer voel over de oproepen om onze zorgverleners een hart onder de riem te steken. Ja, natuurlijk ben ik trots op ze en vind ik het geweldig wat ze doen, en ja, natuurlijk wil ik ze dat ook laten weten! Maar waarom moet dat door vandaag een wit kledingstuk te dragen, waarom moet ik daarvoor op mijn balkon staan klappen, en waarom kan de overheid niet gewoon eindelijk het zorgend personeel een salaris geven waar die waardering uit spreekt?
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- Mack
Sorry, maar "De Dagelijkse Standaard" is voor mij geen betrouwbare bron.
Eerder een PVV & FvD vehikel. Als ik even naar de koppen van de andere artikelen kijk zie ik een sterk anti EU en klimaatsproblematiekontkenningsentiment (nieuw scrabblewoord) daarin.
En iedereen kan een blog op linkedin plaatsen. Dat vind ik ook geen betrouwbare referentie.
Eerder een PVV & FvD vehikel. Als ik even naar de koppen van de andere artikelen kijk zie ik een sterk anti EU en klimaatsproblematiekontkenningsentiment (nieuw scrabblewoord) daarin.
En iedereen kan een blog op linkedin plaatsen. Dat vind ik ook geen betrouwbare referentie.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
-
Dit is niet het topic voor deze discussies. Daar is een ander topic voor. Nog afgezien van het hoge aluhoedjes gehalte van dergelijke berichten.
-
De zorgverleners zouden al zoveel eerder een fatsoenlijke waardering gekregen moeten hebben. Wij als gewone mens kunnen echter niet heel veel meer doen dan een hart onder de riem steken met liefde en kaartjes en gebaren als klappen. En ik denk dat daar gewoon behoefte aan is.Jezebel schreef: ↑07 apr 2020, 18:56 Wat mij steeds meer raakt is dat ik me steeds bozer voel over de oproepen om onze zorgverleners een hart onder de riem te steken. Ja, natuurlijk ben ik trots op ze en vind ik het geweldig wat ze doen, en ja, natuurlijk wil ik ze dat ook laten weten! Maar waarom moet dat door vandaag een wit kledingstuk te dragen, waarom moet ik daarvoor op mijn balkon staan klappen, en waarom kan de overheid niet gewoon eindelijk het zorgend personeel een salaris geven waar die waardering uit spreekt?
- puppie
Dus dat!Jezebel schreef: ↑07 apr 2020, 18:56 Wat mij steeds meer raakt is dat ik me steeds bozer voel over de oproepen om onze zorgverleners een hart onder de riem te steken. Ja, natuurlijk ben ik trots op ze en vind ik het geweldig wat ze doen, en ja, natuurlijk wil ik ze dat ook laten weten! Maar waarom moet dat door vandaag een wit kledingstuk te dragen, waarom moet ik daarvoor op mijn balkon staan klappen, en waarom kan de overheid niet gewoon eindelijk het zorgend personeel een salaris geven waar die waardering uit spreekt?

- juffie
- Site Admin
- juffie
- Site Admin
Een oom van Vlam is overleden aan Corona.
Ik kende hem maar zijdelings, maar voor m’n schoonouders vind ik het heftig. 2e oom in 4 maanden die sterft.
Ik kende hem maar zijdelings, maar voor m’n schoonouders vind ik het heftig. 2e oom in 4 maanden die sterft.
MILF 

- Pien
Ja dat.Jezebel schreef: ↑07 apr 2020, 18:56 Wat mij steeds meer raakt is dat ik me steeds bozer voel over de oproepen om onze zorgverleners een hart onder de riem te steken. Ja, natuurlijk ben ik trots op ze en vind ik het geweldig wat ze doen, en ja, natuurlijk wil ik ze dat ook laten weten! Maar waarom moet dat door vandaag een wit kledingstuk te dragen, waarom moet ik daarvoor op mijn balkon staan klappen, en waarom kan de overheid niet gewoon eindelijk het zorgend personeel een salaris geven waar die waardering uit spreekt?
Al vond ik het wel heel aandoenlijk dat mijn cliënten voor me gingen klappen
- Pien
- JJV
Toch sterkte..
Ik hoorde vanmiddag dat de vader van 1 van m'n jongere collega's aan corona is overleden.. En vorige week een oud collega / moeder oud schoolvriendje. Niet aan corona maar mogelijk wel van de spanning.. En de dienst niet toegankelijk voor oa m'n ouders die 't Online gevolgd hebben..
Komt toch steeds dichterbij op zo 'n manier...
~\v/~
- thaliya
Ok, impopulaire mening incoming:Jezebel schreef: ↑07 apr 2020, 18:56 Wat mij steeds meer raakt is dat ik me steeds bozer voel over de oproepen om onze zorgverleners een hart onder de riem te steken. Ja, natuurlijk ben ik trots op ze en vind ik het geweldig wat ze doen, en ja, natuurlijk wil ik ze dat ook laten weten! Maar waarom moet dat door vandaag een wit kledingstuk te dragen, waarom moet ik daarvoor op mijn balkon staan klappen, en waarom kan de overheid niet gewoon eindelijk het zorgend personeel een salaris geven waar die waardering uit spreekt?
Ik word een beetje moe van de zorg als helden zien. De direct betrokkenen, sure. Maar de therapeuten bij mij op school worden bijvoorbeeld echt niet zwaarder belast, ook al zijn ze zorg. De 'zorg binnen onderwijs' mensen ook niet. Ik vind ook helemaal niet dat "de zorg" structureel onderbetaald wordt, ik geloof wel dat de werkdruk voor sommige takken hoog is. Sowieso altijd al, maar nu helemaal.
"De zorg" is geen homogene groep, maar zo wordt het wel door de media gebracht. En mijn persoonlijke allergie is de battle van zorg vs onderwijs. Misschien omdat het mijn persoonlijk allergie is dat ik het sneller zie, maar ik heb al een aantal keren gelezen of gehoord dat scholen in de mei- of zomervakantie maar door moeten werken want "de zorg" moet nu ook extra werken. Flikker lekker een eind op, denk ik dan.
Voor zover ik weet worden mensen in de zorg daarvoor betaald. Met een leuke ORT ook nog.
Van leerkrachten wordt verwacht dat ze het allemaal maar gewoon er even bij doen.
Compleet normaal wordt het gevonden dat een leerkracht in het weekend video's maakt, op zondag alvast de weekplanning erop zet, tijdens schooltijden beschikbaar is voor instructies en ondersteuning, na die tijd ook nog alles nakijkt, met ouders belt, enz. En sommigen gaan nog verder door lespakketten thuis te brengen of andere extra's. Er zullen vast leerkrachten zijn die minder doen, maar om me heen zie ik alleen maar leerkrachten keihard werken, ook op dagen dat ze normaal niet werken. Allemaal vrijwillig, want je wilt er toch zijn voor de kinderen. En oh ja, tussendoor moeten ze ook nog gewoon hun eigen kinderen thuis ondersteunen.
In de meivakantie blijft onze school geopend voor noodopvang en sowieso verwacht ik die weken heel veel overleg over de volgende stappen. En echt niet dat we die dagen betaald krijgen, is vrijwillig. Is ook letterlijk gezegd; we doen een beroep op mensen, maar we kunnen het niet verplichten. Het noodopvang rooster was trouwens in no time gevuld, zo zijn we dan ook wel weer. Alles voor de kinderen.
En naast het onderwijs zie ik ook andere beroepsgroepen harder werken dan normaal. Niet alleen de zorg dus.
Het is een beetje een rant geworden, dus even terug on topic:
Corona raakt me op dit moment het meest omdat ik het heel lastig vind om werk en thuis te combineren. Om niet 7 dagen per week met werk bezig te zijn, om structuur te houden, en om te blijven geloven dat het allemaal goed komt. En omdat het steeds dichterbij komt, mensen die ik "echt" ken die het hebben, waaronder een van mijn leerlingen. En teveel noodopvang plekken voor kinderen waarvan de ouders het thuis niet meer redden, hele nare verhalen.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Voleuse
@thaliya leerkrachten worden OOK heel zwaar belast en onderbetaald (en in tegenstelling tot de zorg, onderbelicht). Denk niet dat de roep voor meer geld voor de zorg daar iets aan af doet. Ik zou de woede eerder richten tot alle superrijke bedrijven die geld van de overheid krijgen. KLM dat nu gered moet worden ofzo. Maar ik denk dat uithalen naar de zorg vechten onder elkaar is.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Jezebel
Als onderwijspersoon ben ik het ook daarmee eens, Thaliya! Ik werk officeel nog geen twee dagen per week, maar zelfs ik moet erop letten dat ik niet alle dagen van de week - oke, dat is niet fulltime - met school bezig ben (terwijl mijn leerlingen op het hoogste niveau zitten, en over het algemeen weinig problemen hebben).
Ik vind gewoon dat als mensen in een pandemie-rooster moeten werken, dat ook terug mogen zien op hun rekening, en niet alleen in de (wel heel prettige) erkenning van de rest van de bevolking
Ik vind gewoon dat als mensen in een pandemie-rooster moeten werken, dat ook terug mogen zien op hun rekening, en niet alleen in de (wel heel prettige) erkenning van de rest van de bevolking

There's a room inside your gut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- thaliya
Eens, Voleuse! En ik realiseer me dat mijn post het tegenovergestelde laat zien want ik generaliseer ook lekker over de zorg, maar ik zou eigenlijk juist willen dat we allemaal wat liever zijn voor elkaar
.

And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),