Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
- Daantje
- Contacteer:
Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
He helaas... als ik dat eerder geweten had Kitten... Ik had nog een boel bananendozen, maar din heeft ze op het dakterras gegooid. Maar mocht je willen papiermacheën....
(Ik moet ook nog maar zien hoe ik van die troep af moet komen nu)
(Ik moet ook nog maar zien hoe ik van die troep af moet komen nu)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
- Contacteer:
Ik heb hooguit nog niet-uitgepakte verhuisdozen. Mijn ouders hebben de lege dozen volgens mij weer mee teruggenomen. Helaas kan ik daar momenteel nog niet naar toe omdat ik geen kattenoppas heb. Maar Tigerlily misschien wel?
kit ik heb hier nog ongeveer 10 verhuisdozen staan
maar ik wil ze als ze leeg zijn wel weer terug
oepzz
maar ik wil ze als ze leeg zijn wel weer terug
oepzz
- kitten
Wow, veel reacties! Wat lief! Lief ook van de mensen die enkel maar meedenken. 
Bananendozen lijken me niet zo handig, zonder ondankbaar te willen zijn...
oeps, waar in NL woon jij ongeveer? (mag ook per pb
)
Mijn vader heeft er nu 20 geregeld. Lang niet genoeg natuurlijk, maar ik kan alvast beginnen.
Die waren 1,75 per stuk, dus het zou zonde zijn als ik meer dan dat kwijt ben aan de bezinekosten. 

Bananendozen lijken me niet zo handig, zonder ondankbaar te willen zijn...

oeps, waar in NL woon jij ongeveer? (mag ook per pb

Mijn vader heeft er nu 20 geregeld. Lang niet genoeg natuurlijk, maar ik kan alvast beginnen.

- phedre
- Contacteer:
bananendozen zijn ongeveer de meest gebruikte verhuisdozen meen ik. Ze zijn sterk. er kan veel in.. je moet alleen ff krant of zo onderin leggen. prima bruikbaar voor kleding, linnengoed en dat soort dingen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- juffie
- Site Admin
Ik had stapels verhuisdozen van een vriend van me geleend, die had toen een partij thuisliggen, maar ik weet niet beter dan dat hij die niet meer heeft. Ik zal het nog eens navragen, mocht het zo zijn dat ik er wel aan kan komen, dan laat ik het weten.
MILF 

- Sabrina
Wij hebben binnenkort heeeel veel lege verhuisdozen kitten! Hoe snel heb je ze nodig? 

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- kitten
helphelphelp, taxi gezocht!
Wie kan er komende week een stapel dozen van Amsterdam naar Brabant meenemen voor mij? *puppy oogjes*
Wie kan er komende week een stapel dozen van Amsterdam naar Brabant meenemen voor mij? *puppy oogjes*
- eireann
- Site Admin
Ik ben niet met de auto deze week.... Tenzij ze op m'n werk worden afgegeven en plat zijn, met touwtje erom, gaat dat niet lukken. Als ik er mee de trein in kan ist. Geen probleem
**Self Rescuing Princess**

Heb een gewoon koffiezetapparaat, zo'n eentje met filterzakjes waar je de koffie inschept

Nou is het tijd geworden voor het ontkalken. Dus ff de gebruiksaanwijzing lezen en wat staat daar?
"U kunt hiervoor gebruiken ofwel een zakje ontkalkingsmiddel, verdund met 2 grote glazen water, ofwel 2 grote glazen schoonmaakazijn".
Maar wat verstaan ze nou onder een 'groot glas'? En zakjes ontkalkingsmiddel hebben ze niet in de winkel...
Schoonmaakazijn heb ik niet gekocht, maar in plaats daarvan een flesje vloeibaar ontkalkingsmiddel (250ml) van Melitta. Deze is op basis van citroenzuur; dat zijn al deze middeltjes geloof ik.
Maar hoe nu verder? Gewoon dat flesje leeggieten in het koffiezetapparaat? Misschien nog water daaraan toevoegen?
Als die schrijvers van gebruiksaanwijzingen nou gewoon eens duidelijk zouden zijn.
- phedre
- Contacteer:
je kunt het ook overdrijven dbj.
een groot glas zal geen borrelglaasje zijn, maar ook geen bloemenvaas waar 2 liter water in gaat. Wat denk je van een longdrinkglas of zo?
En als jij ander spul koopt dan er op de gebruiksaanwijzing staat, kan je daar de fabrikant niet de schuld van geven toch? Maar lees eens wat er op het flesje melitta staat? daar zal ook best een en ander op staan. En anders gooi je er toch gewoon wat water bij, kan vast geen kwaad.
Overigens.. fles schoonmaakazijn was vast veel goedkoper geweest hoor!
kom op joh.. je kunt veel meer dan je zelf denkt!!
een groot glas zal geen borrelglaasje zijn, maar ook geen bloemenvaas waar 2 liter water in gaat. Wat denk je van een longdrinkglas of zo?
En als jij ander spul koopt dan er op de gebruiksaanwijzing staat, kan je daar de fabrikant niet de schuld van geven toch? Maar lees eens wat er op het flesje melitta staat? daar zal ook best een en ander op staan. En anders gooi je er toch gewoon wat water bij, kan vast geen kwaad.
Overigens.. fles schoonmaakazijn was vast veel goedkoper geweest hoor!
kom op joh.. je kunt veel meer dan je zelf denkt!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Ik geef niemand de schuld, als jij dat wel als zodanig hebt gelezen..phedre schreef:En als jij ander spul koopt dan er op de gebruiksaanwijzing staat, kan je daar de fabrikant niet de schuld van geven toch? Maar lees eens wat er op het flesje melitta staat?
Nou, op het etiket van het flesje staat dat geschikt is voor alle soorten waterkokers en koffiezetters, dus dat schiet niet op.
Ja, wel met een verwijzing naar de gebruiksaanwijzing van het betreffende apparaat...
250ml inhoud, zou dat ongeveer gelijk zijn aan twee grote glazen

1 theelepel bevat 3 ml, 1 eetlepel 15 ml, en een kopje 1,5 dl. De hoeveelheid vloeistof in een kopje is altijd gelijk. Met vaste ingrediënten is dit wat ingewikkelder omdat deze een verschillend soortelijk gewicht hebben. Met andere woorden een
eetlepel rozijnen is altijd zwaarder dan een eetlepel aardappelmeel. Overigens betekent een eetlepel of een theelepel altijd een afgestreken lepel.
1 eetlepel weegt
aardappelmeel 7 g
bloem 7 g
boter of margarine 4 g
cacao 8 g
maïzena 7 g
rozijnen 10 g
suiker 12 g
zout 15 g
een kopje is altijd een koffiekopje
eetlepel rozijnen is altijd zwaarder dan een eetlepel aardappelmeel. Overigens betekent een eetlepel of een theelepel altijd een afgestreken lepel.
1 eetlepel weegt
aardappelmeel 7 g
bloem 7 g
boter of margarine 4 g
cacao 8 g
maïzena 7 g
rozijnen 10 g
suiker 12 g
zout 15 g
een kopje is altijd een koffiekopje
- Sabrina
Romanticide werkt in Amsterdam Zuid-Oost, dus hij zou eventueel die dozen mee kunnen nemen? Wanneer moeten ze waar opgepikt worden, en wanneer moeten ze waar afgeleverd worden?kitten schreef:helphelphelp, taxi gezocht!

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ik schat dat 1 groot glas ongeveer 250 ml zal zijn. Dus dan zou ik er 1 glas water (oftewel nog 250 ml water) bij doen.dwangbuisjongen schreef:Ik geef niemand de schuld, als jij dat wel als zodanig hebt gelezen..phedre schreef:En als jij ander spul koopt dan er op de gebruiksaanwijzing staat, kan je daar de fabrikant niet de schuld van geven toch? Maar lees eens wat er op het flesje melitta staat?
Nou, op het etiket van het flesje staat dat geschikt is voor alle soorten waterkokers en koffiezetters, dus dat schiet niet op.
Ja, wel met een verwijzing naar de gebruiksaanwijzing van het betreffende apparaat...
250ml inhoud, zou dat ongeveer gelijk zijn aan twee grote glazen