Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- Ravelijne
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Dat is al een stap in de goeie richting!
-
Pfff solliciteren is heftig! Maar het is nu ineens niet meer 100% zeker dat ik weg moet. Mn shopmanager en regiomanager hebben een optie gevonden dat ik heel misschien toch bij mn huidige werkgeven kan blijven. Dr zijn namelijk een aantal shops uitgesloten van reorganisatie en ik ben nu aan het proberen mezelf daar naar binnen te lullen. Dr zijn in de regio van Heerscher, Kitten en Dacrael 3 opties waarvan 1 nog gebouwd wordt en medio begin 2015 open gaat maar waar ze nog niet aan het werven zijn. 1 eigenlijk net te ver maar wel een vacature is (die tijdelijk als overbrugging wel te doen is) en 1 geen vacature voor is. Dus ik heb nu ingeschoten op degene waar wel een vacature is met de hoop dat ik in 2015 kan overstappen naar de optie dichterbij en een nieuw team. En dan heb ik ook nog geroepen dat ik bezig was met een doorgroeitraject naar assistent shopmanager. In de hoop dat ik daarop kan solliciteren als ik de overstap maak naar de nieuwe shop. (ik hoop dat jullie het nog snappen). Ik zit nu midden in het mail overleg. En ik weet dat mn shopmanager en regiomanager achter me staan en me zullen helpen maar ik vind het wel ontzettend eng. En ik moet heel veel mazzel hebben als me dit gaat lukken.
Verder ben ik afgelopen maandag wat shops in regio brabant langs gegaan en daar ook wat lijntjes kunnen uitgooien. Al met al goed bezig en iedereen roept dat ik zo goed bezig ben alleen is alles nog steeds onzeker dus voelt het nog niet echt als goed. Ik heb nog niet het resultaat gehaald wat ik wil: zekerheid op werk.
Ik ga weer door stressen/bikkelen.
Verder ben ik afgelopen maandag wat shops in regio brabant langs gegaan en daar ook wat lijntjes kunnen uitgooien. Al met al goed bezig en iedereen roept dat ik zo goed bezig ben alleen is alles nog steeds onzeker dus voelt het nog niet echt als goed. Ik heb nog niet het resultaat gehaald wat ik wil: zekerheid op werk.
Ik ga weer door stressen/bikkelen.
-
Wow, Leonie, je bent écht goed bezig hoor!
Ik duim heel hard voor je. Niet teveel stressen meis, dit gaat echt goedkomen. One way or another!
Ik duim heel hard voor je. Niet teveel stressen meis, dit gaat echt goedkomen. One way or another!
- kitten
Niet alleen mazzel! Dan heb je ook duidelijk bewezen wat je in huis hebt! Met mazzel doe je jezelf tekort!
Go you!!

- juffie
- Site Admin
- lunaaa
Spannend Leonie!! Ik duim voor je!
Hier weer een sollicitatie de deur uit.
Het is niet mijn droombaan, maar volgens mij wel een leuke en afwisselende baan waar ik veel kan leren. En in Den Bosch, dus lekker dicht bij huis.
Hier weer een sollicitatie de deur uit.

- Ravelijne
Succes allebei!
- lunaaa
Vorige maand had ik het slechtste sollicitatiegesprek allertijden. En vandaag werd de vacature waar ik toen op reageerde opnieuw geplaatst. Omdat de vacature veel met social media van doen heeft heb ik de manager (die mij destijds ook is gaan volgen) een tweet gestuurd met de link naar een pinterestbord. En dit weekend maar eens broeden op een sollicitatiebrief waarin ik hem vertel wat ik toen niet onder woorden gebracht kreeg.lunaaa schreef:Helemaal vergeten hier een update te posten. Het was mijn slechtste sollicitatiegesprek allertijden.. Nog niks gehoord hoor, maar ik kreeg niet uitgelegd waarom ik dit kan en waarom ik dit wil. En dat heb ik eigenlijk nooit. En het gekke is; ik heb sollicitatiegesprekken gehad voor banen die minder leuk en geschikt waren waar ik wél uit de verf kwam. Dit vind ik echt leuk en dan krijg ik het niet m'n strot uit hoe en waarom..
Mijn voorbereiding had achteraf ook beter gekund. Ik ben heel veel gaan lezen over social media, de visie van mijn werkgever hierop en het beleid wat er ligt. Heel erg verdiept in het werk, maar te weinig stil gestaan bij wat ik kan en wil. En ik wéét wel wat ik kan en wil, kreeg het alleen niet uitgelegd. Volgende keer meer aandacht aan besteden dus.
Baal wel heel erg, maar het is niet het einde van de wereld.
De kans is klein dat het nu wel wat wordt, maar ik heb niets te verliezen, alleen te winnen.
- Jezebel
Succes!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
De aanhouder wint lunaaa!
Goed bezig Luna. Vooral niet opgeven 

- lunaaa
Meh, niet in dit geval. Denk niet dat ik een eerlijke tweede kans ga krijgen gezien zijn reactie.. Blij met zijn eerlijkheid, maar het is wel buh...
- eireann
- Site Admin
Zijn reactie na het eerste gesprek? Of heeft hij al gereageerd op jouw tweet?
**Self Rescuing Princess**