WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
puppie

Re: WS valt af!

Bericht door puppie »

Van pasta zit je al vrij snel aan een verzadigde portie, van aardappelen en rijst heb ik het nooit gered, maar pasta wel :)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik heb net bij de etos 25 kant en klare maaltijdvervangers opgehaald. Die waren een tijdje terug in de aanbieding maar uitverkocht, en ik had een tegoed bon gekregen. Die zooi is lang houdbaar dus dat is prima. normaal 2 euro, nu 1 euro per stuk. Smaakt lekker (naar chocolade, en echt lekker ook) heeft veel voedingsstoffen en is maar 6 punten. Handig voor de dagen dat ik vrijwilligers werk doe of zo.
**Self Rescuing Princess**
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Net soep gemaakt.

1 prei
3 aardappels
1 grote winterwortel
2 kleine teentjes knoflook
1 grote stronk broccoli
1 liter groente bouillon
Peper

Alles behalve de broccoli in olijfolie aanbakken, niet bruin laten worden. Bouillon er bij, broccoli er bij, koken tot broccoli zacht is, peper er bij. Staafmixer er over. Klaar!

Het ziet er uit als een kinderpotje, maar het smaakt lekker en weinig punten :) en groente!
madeleine

Bericht door madeleine »

0.8 in een week? Dat is veel man. Wel jammer dat ik mijn ontbijtjes niet kan vergelijken met jullie punten. Ik he wel gemerkt dat het werkt als ik sochtends wat meer eet. Dan houd ik het wat makkelijker vol tot de lunch.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

uitgebreider ontbijten is zeker beter dan een koek bij de koffie omdat je honger hebt en tis nog geen lunch tijd :)
nijntje

Bericht door nijntje »

Bij pasta zou ik het inderdaad wel halen zie ik net. Maar ik eet bijna nooit meer pasta. Vaker rijst, of turks brood, of aardappelen.
Emmy

Bericht door Emmy »

madeleine schreef:0.8 in een week? Dat is veel man. Wel jammer dat ik mijn ontbijtjes niet kan vergelijken met jullie punten. Ik he wel gemerkt dat het werkt als ik sochtends wat meer eet. Dan houd ik het wat makkelijker vol tot de lunch.
Wat eet je dan als ontbijt madeleine?
En evt. kan je tussendoor dingetjes snacken die niet erg zijn he, zoals tomaatjes, worteltjes, stukjes bleekselderij, appel, mandarijn etc.
Zo doe ik het nu ook hoor. Zodra ik wat trek krijg, eerst even wat water drinken, dan even wachten... nog steeds trek, dan iets eten van 0 punten, tezamen met weer wat water drinken.
Dat helpt echt enorm en zorgt er echt voor (althans in mijn geval) dat ik niet naar de zoetigheid graai.
puppie

Bericht door puppie »

Turks brood, dat is pas veel punten! :)
nijntje

Bericht door nijntje »

Hangt van de hoeveelheid af
madeleine

Bericht door madeleine »

@emmy
40 gram krokante muesli met noten
250 gram optimel yogurt
2 koppen zwarte koffie.
En nu ik wat meer ontbijt, maak ik er 60 gr. Van..

Of 3 volkoren boterhammen met 2 dieet margarine en appelstroop. ...
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Emmy

Bericht door Emmy »

madeleine schreef:@emmy
40 gram krokante muesli met noten
250 gram optimel yogurt
2 koppen zwarte koffie.
En nu ik wat meer ontbijt, maak ik er 60 gr. Van..

Dat is een stevig ontbijt qua punten......
5 punten - 40 gram krokante muesli met noten
2 punten - 250 gram optimel yogurt
0 punten - 2 koppen zwarte koffie.
8 punten - En nu ik wat meer ontbijt, maak ik er 60 gr. Van..
Dus hiermee zou je op 7 of 13 punten uitkomen voor je ontbijt.

5 punten - 3 sneetjes brood (heb het minst aantal punten genomen voor brood, is misschien niet helemaal correct)
2 punten - 2x dieet margarine
1 punt - per eetlepel (15 gram) voor appelstroop
Hiermee zou je dus ook rond de 8 à 9 punten uitkomen.

Ik heb op dit moment bijv. maar 26 dagpunten en dan zou dit ontbijt al een behoorlijk aantal opsnoepen.
Wellicht zou je de krokante muesli kunnen vervangen voor gewone muesli (scheelt voor de 40 gram 1 punt) en er bijv. iets minder van gebruiken (20 gram kost je dan 2 punten) en er bijv. een banaan en appel doorheen doen.
chell

Bericht door chell »

Ik kwam net bij toeval op deze website terecht toen ik een recept zocht:

http://simple-nourished-living.com/recipe-index/" onclick="window.open(this.href);return false;

De dame in kwestie is WW lifetime member en veel recepten zijn WW friendly of hebben een WW friendly alternative. Ik weet alleen niet of de puntenaantallen kloppen, want is PointsPlus niet alweer een ouder systeem?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Het is nu iig propoints.
MILF :grin_ani:
chell

Bericht door chell »

Ja hier, maar ik weet niet of de buitenlandse WW's hetzelfde zijn en dezelfde namen gebruiken enzo.

Maar goed, kwestie van zelf de punten een keer uitrekenen, er staan leuke recepten op! :)
nijntje

Bericht door nijntje »

Leuke recepten is altijd goed natuurlijk! Want ik merk dat ik heel snel geneigd ben om uit te wijken naar kant en klaar terwijl ik eigenlijk vers ende zelfgemaakt vaak veel lekkerder vindt. Ik moet gewoon weer leren om daar de tijd voor te nemen. Want met weinig punten kun je echt wel hele lekkere dingen maken. Oh, en ook weer vaker letten om die receptadviezen uit de supermarkt, staan soms ook hele lekkere bij!
Plaats reactie