WS valt af!
- kitten
Re: WS valt af!
Ik heb zelf kleine donutjes gebakken, maar hoe kom ik er nou achter hoeveel punten die zijn? :S
Kan je het niet berekenen door de ingrediënten te tellen?kitten schreef:Ik heb zelf kleine donutjes gebakken, maar hoe kom ik er nou achter hoeveel punten die zijn? :S
En dan te delen door het aantal donuts dat je hebt gemaakt.
Zo doe ik dat zelf vaak met recepten die ik zelf verzin.
Gewoon toevoegen aan de receptenplanner.
Dan krijg je een totaal en dan kan je aangeven hoeveel porties je hebt.
-
Kant en klaar is ook vaak echt véél hoger qua punten nijn.
Ook daarom inderdaad! En vers is gewoon veel lekkerder. Al is het soms wel lastig invoeren, omdat als ik de kant-en-klaar-versie van een gerecht invoer ik veel meer punten eruit krijg dan als ik zelf het recept invoer en vanuit daar punten bereken. Maar dat laatste is wel veel meer werk. Soms laat ik het ook maar zo, dan weet ik voor mezelf wel dat ik het beter gedaan heb, ofzo 
Maar goed, goed voornemen als ik weer beter ben, vaker vers koken, want het is lekker. En echt veel minder punten!

Maar goed, goed voornemen als ik weer beter ben, vaker vers koken, want het is lekker. En echt veel minder punten!
- kitten
Ik heb 36 donutjes gemaakt van
260 gram bloem
130 gram suiker
1 zakje vanillesuiker
0,25l melk, halfvol
3 eieren
5 el olijfolie
1 zakje bakpoeder
snufje zout
En bestrooid met poedersuiker
Ik heb er 4 op.
Die receptenplanner kende ik nog niet, die is handig! Hij zegt nu dat de donutjes 2 punten per stuk zijn, maar 4 stuks is 7 punten, dus hij houdt er wel rekening mee.
Heel fijn! Nu van de overige donutjes afblijven! 
260 gram bloem
130 gram suiker
1 zakje vanillesuiker
0,25l melk, halfvol
3 eieren
5 el olijfolie
1 zakje bakpoeder
snufje zout
En bestrooid met poedersuiker
Ik heb er 4 op.
Die receptenplanner kende ik nog niet, die is handig! Hij zegt nu dat de donutjes 2 punten per stuk zijn, maar 4 stuks is 7 punten, dus hij houdt er wel rekening mee.

- seleena
Gossie kitten ik zit al een week te loeren naar de mini donuts in de AH
Ga jou recept eens keer proberen

Ga jou recept eens keer proberen

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
- kitten
Ik had er wel een apparaat bij hoor! Daar kwam Heerscher mee aanzetten, was ooit een impulsaankoop geweest en stond al jaren ongebruikt in de kast.
Ik zou niet weten hoe je die rondjes moet krijgen zonder een apparaat.

- cinderella
Uitsteken. Maar dan moet je wel een stevig deeg gebruiken dat moet rijzen, en niet een beslag maken.
Daarna frituur je het.
Daarna frituur je het.
toen doet er nu niet meer toe
- kitten
Ah ok.
Mijn deeg was inderdaad vloeibaarder dan dat.

- cinderella
Het deeg dat ze uitsteken voor de gaten kun je ook laten rijzen en frituren. Die verkopen ze als donutholes.
toen doet er nu niet meer toe
- seleena
Dank voor de tips ladies 

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
Take me or leave me <3
Take me or leave me <3
Ja er wordt altijd afgerond, omdat ProPoints niet in halve enzo werkt.kitten schreef:......
Die receptenplanner kende ik nog niet, die is handig! Hij zegt nu dat de donutjes 2 punten per stuk zijn, maar 4 stuks is 7 punten, dus hij houdt er wel rekening mee.Heel fijn! Nu van de overige donutjes afblijven!
Dus 1 product van iets kan 2 punten zijn en 4 stuks van hetzelfde inderdaad toch maar 7 punten
Zo sjoemel ik eigenlijk altijd een beetje met kipfilet als broodbeleg. 3 plakjes van ieder 15 gram is 1 ProPoint, maar ik gebruik altijd maar 1 plakje en dat is dan ineens 0 punten......
Niet helemaal eerlijk natuurlijk. Maar het is dan kennelijk zo weinig punten dat je het niet hoeft te tellen.
- kitten
Dat doe ik met de crackers. Die is 2 punten voor 3 crackers, maar maar 1 punt voor twee crackers.
Dus neem ik er twee. Nou ja, dat werkt natuurlijk ook wel, want twee crackers is minder dan 3.

Belangrijkste is dat je nadenkt over wat je eet en de hoeveelheden. Ik merk zelf dat ik veel bewuster kies om iets wel of niet te nemen en ook beter ga afwegen dan ik normaal zou doen. En als gevolg daarvan eet ik toch net iets minder van alles. Dus yay me!
- seleena
Ja dat heb ik dus ook!nijntje schreef:Belangrijkste is dat je nadenkt over wat je eet en de hoeveelheden. Ik merk zelf dat ik veel bewuster kies om iets wel of niet te nemen en ook beter ga afwegen dan ik normaal zou doen. En als gevolg daarvan eet ik toch net iets minder van alles. Dus yay me!

Ik zie nu wel dat mijn liefke er moeite mee heeft. Voor hem is het nu alles of niets, wel die hele reep chocola of niets.
Take me or leave me <3
Take me or leave me <3