Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- thaliya
Wauw juffie, dat is gaaf!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Voleuse
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Juffie minister van onderwijs!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- juffie
- Site Admin
Ben ik veeeeeel te weinig diplomatiek voor denk ik. 

MILF 

Super gaaf juffie!
- lunaaa
Wat tof!!! Wat voor een baan?
- juffie
- Site Admin
Trainer/consultant bij een onderwijsgerelateerd bedrijf. 

MILF 

- lunaaa
- sandra
Klinkt goed!!!
- lunaaa
Update over mijn zoektocht-naar-nieuw-werk:
Vorige maand kreeg ik een afwijzing op een vacature die écht perfecte paste en toen was ik er even klaar mee. Even een solliciteerpauze genomen, ook omdat het op mijn werk wat beter gaat. Sinds september zijn er drie nieuwe mensen aangenomen en dat zorgt voor veel meer gezelligheid. Ik zit dus een stukje beter in mijn vel op mijn eigen werk. Nu wel weer een baan gezien waar ik op ga reageren, maar het staat even op een laag pitje.
Nu is er wel een optie die ik in het komende jaar wil onderzoeken en dat is de optie om terug het onderwijs in te gaan.. Ik ben van oorsprong muziekdocent en dat beviel niet goed. Ik was pas 21 toen ik voor de klas kwam te staan, was heel onzeker en maar een paar jaar ouder dan mijn leerlingen en ik vond het geven van muziek niet leuk. Bij een fulltime baan heb je dan 26 keer 30 leerlingen, die je dus néver nooit leert kennen en zo waren er meer nadelen. Maar een ander vak (Nederlands of Engels) geven lijkt me eigenlijk best heel leuk. Maar hoe ga ik op onderzoek uit? Hoe kom ik er achter of ik hier echt voor ga? En dan? Scholen benaderen of ze open staan voor zij-instromers? Of gewoon solliciteren? Kortom; zijn er mensen met tips?
Vorige maand kreeg ik een afwijzing op een vacature die écht perfecte paste en toen was ik er even klaar mee. Even een solliciteerpauze genomen, ook omdat het op mijn werk wat beter gaat. Sinds september zijn er drie nieuwe mensen aangenomen en dat zorgt voor veel meer gezelligheid. Ik zit dus een stukje beter in mijn vel op mijn eigen werk. Nu wel weer een baan gezien waar ik op ga reageren, maar het staat even op een laag pitje.
Nu is er wel een optie die ik in het komende jaar wil onderzoeken en dat is de optie om terug het onderwijs in te gaan.. Ik ben van oorsprong muziekdocent en dat beviel niet goed. Ik was pas 21 toen ik voor de klas kwam te staan, was heel onzeker en maar een paar jaar ouder dan mijn leerlingen en ik vond het geven van muziek niet leuk. Bij een fulltime baan heb je dan 26 keer 30 leerlingen, die je dus néver nooit leert kennen en zo waren er meer nadelen. Maar een ander vak (Nederlands of Engels) geven lijkt me eigenlijk best heel leuk. Maar hoe ga ik op onderzoek uit? Hoe kom ik er achter of ik hier echt voor ga? En dan? Scholen benaderen of ze open staan voor zij-instromers? Of gewoon solliciteren? Kortom; zijn er mensen met tips?
- kitten
Mag je zomaar Nederlandse of Engelse les geven dan? Moet je daar geen opleiding voor hebben?
- JJV
Scholen doen verbazend makkelijk over mensen die hetzij vakkennis hebben. Danwel onderwijs ervaring.
Terwijl je belooft dat je een papier haalt over . Twee jaar.. mag je soms zo voor de klas.
Docenten die een ander vak 'bij' geven waarvoor ze niet bevoegd zijn is nog weer ander verhaal.
( al zullen de eisen ook op t mbo wat strakker worden nu er weer een verplicht examen Nederlands aankomt )
Terwijl je belooft dat je een papier haalt over . Twee jaar.. mag je soms zo voor de klas.
Docenten die een ander vak 'bij' geven waarvoor ze niet bevoegd zijn is nog weer ander verhaal.
( al zullen de eisen ook op t mbo wat strakker worden nu er weer een verplicht examen Nederlands aankomt )
~\v/~
- lunaaa
Nee, niet zomaar, dat schrijf ik ook niet. ;-) Daar zijn allerlei trajecten voor waarbij ik een streepje voor heb omdat ik een onderwijsbevoegdheid heb. Juist omdat ik waarschijnlijk wel een opleiding moet doen wil ik me beter oriënteren dan op een baan waar ik zo zou kunnen beginnen.kitten schreef:Mag je zomaar Nederlandse of Engelse les geven dan? Moet je daar geen opleiding voor hebben?
- thaliya
Ik zou solliciteren en direct met scholen praten, die beslissen uiteindelijk of ze je willen en weten het beste wat je echt kunt verwachten
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
- cinderella
@jjv: Omgeving Amsterdam kom je daar misschien nog wel mee weg. Arnhem gaat dat denk ik niet zo makkelijk meer lukken. (Nou meen ik me te herinneren dat lunaa verhuisd was). De regels zijn de laatste paar jaren flink aangescherpt. Hier in de buurt kom je zonder daadwerkelijke opleidingsplaats in ieder geval niet aan de bak. Nederlands en Engels zijn daarnaast ook nog eens kernvakken, dus ik vermoed dat je dat beter als eerste vak kunt hebben dan als "bijvak". Lunaa, als ik jou was zou ik als orientatie eerst bij de opleidingen gaan rondkijken wat de mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld in deeltijd naast een baan in het onderwijs je bevoegdheid te halen.
toen doet er nu niet meer toe