Het is niet perse heel gevoelige info, ik vind het alleen stom dat andere mensen aan de haal zouden kunnen gaan met mijn briljante presentatie
Dus als ik er eentje maak met een gratis account dan kan ik hem op die dag gewoon laten zien op die school? Dat is wel fijn, dan is Prezi misschien toch wel iets om over na te denken.
Ik vond hem heel fijn. Mijn kids keken even mee en konden meteen ook zelf aan de slag! Ik zou je aanraden een instructie YouTube op te zoeken, want het is zo uitgelegd.
Dat. Maar check dus wel even of je internetverbinding gaat hebben op de computer waar de presentatie op gedraaid gaat worden. Niet alle presentatie-setups hangen op het netwerk. Bedenk ook wat je alternatief is als het internet niet meewerkt die dag. Computer panne is altijd mogelijk (zeker als er ook een beamer aan hangt), internetverbinding-panne komt relatief nog net wat vaker voor. Wat ik zelf altijd doe, is iets op papier meenemen (outline, soms een printversie van de presentatie), zodat als alle apparatuur weigert, ik toch nog een goed lopend verhaaltje kan houden. Meestal is het overbodig, maar nèt-die-ene-keer-dat is het wel fijn.
Ook prezie fan is.
( bij mn certificaat begeleiding konden de PowerPoint gebruikers t embeded filmpje niet activeren. Prezie kon t wel.)
Prezie op een usb zetten voor een standalone pc kan wel maar duurt erg lang... denk sowieso dat een outline met handouts ( daar is PowerPoint sterker in) wat ravelijne zegt altijd handig is.
kunt altijd de prezie link nasturen als er verplichtte onderdelen in zitten.
Oh, maar ik suggereer niet in plaats van! Als ik een Prezi presentatie gaf op school, had ik altijd een outline of handout bij me voor mezelf. Soms als cheatsheet, maar vooral voor noodgevallen. Als de stroom uitvalt heb je helemaal geen computer, maar kun je nog wel je verhaal houden. Minder spiffy dan een Prezi, maar je wint er wel punten mee. Het feit dat ik de bare bones op papier bij me heb, geeft mij sowieso altijd een extra gevoel van zekerheid.
Even dubbel hier met de afdeling marktplaats:
We hebben wat computerpower te geef voor mensen met weinig geld.
1 x toren: Pentium 4, 3GB RAM, G-force GT6600 videokaart met naar keuze grote CRT high-end monitor (iiyama of LaCie) of een kleine flatscreen. OS = XP
1 x MacBook wit Core Duo, 1GB RAM, OS 10.6.x (accu is op)
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Weet iemand wat een 'normale' prijs is om het glas van een mobiele telefoon te vervangen? En eventueel een winkel waar het goedkoop kan? In het glas van mijn Samsung GT S 6500 D zit een barst. Ik ben al bij twee winkels geweest, maar het verschil in prijs doet mij deze vraag stellen. De ene kan het voor 80 euro doen en de andere voor 50 euro.
Help mede-Mac-gebruikers, mijn computer doet raar! Als ik een .avi of .mp4 wil openen zegt hij 'application not found'. Had ik van de week ook al een keer, maar toen hielp het om de preferences weg te gooien en VLC overnieuw te installeren. Nu helpt dat niet meer en ze spelen ook in geen enkel ander programma af. Zelfde bestand dat het gisteren nog wel deed en vandaag ook op de iPad nog wel.
Ik vrees dat mijn operating system corrupt is, omdat ik al sinds 2008 alleen maar upgrades gedraaid heb en geen clean install en mogelijk ook een af en toe tikkie haperende harde schijf... Weet iemand nog of het iets anders kan zijn? En of het op te lossen is zonder overnieuw te installeren?
Hmmmm, lastig. Ja, het zal vast wel op te lossen zijn zonder alles opnieuw te installeren maar waarschijnlijk ben je dan meer tijd kwijt.
Ik zou een TimeMachine backup maken en daarna het OS eropnieuw opgooien. Bij de eerste opstart daarna krijg je de vraag: "Heeft u al een Mac?" En het antwoord is: "Ja, kijk maar naar mijn TM..." Backup terugzetten en doorgaan waar je gebleven was.
Welk OS draai je?
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Aha, die import optie klinkt niet gek! Maar neemt hij dan ook idd je geregistreerde programma's mee zonder dat je je suf moet zoeken naar al die registratiecodes van jaren geleden en zo?
Over Yosemite: ik las dat Yosemite in ieder geval op papier al dezelfde specs aankan als Maverick, dus mijn bejaarde iMacje ook nog. Is dat in de praktijk ook te doen? Het meest lastige is dat ik voor integratie dan ook op mijn iPhone over moet naar iOS 8. Dat zou in theorie ook kunnen, want een 4S kan dat nog aan (en ik heb gelukkig net wel een S), maar daarbij heb ik dezelfde aarzeling: is dat in de praktijk ook te doen, of wordt hij dan vreselijk traag en onhandig. Iemand ervaring?
Ik zou het niet doen. Het geheugen management van Mavericks/Yosemite is ontworpen voor i3/5/7 processoren. Het zal draaien op jouw iMac, maar dan wil je echt 8GB RAM hebben anders wordt 'ie snel traag.