Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
chell

Re: Baby kletspraat

Bericht door chell »

Er zijn ladingen kinderen groot geworden op potjes Olvarit. En die eten nu waarschijnlijk allemaal gewoon ook stukjes.

Ik zie overigens bij mijn nichtje (1,5) wel het voordeel van snel zelf laten eten (en dus stukjes geven ipv prutjes), die kan echt al zo goed zelf eten! En dat maakt de maaltijd voor papa en mama ook een stuk fijner, want niet zelf koud eten zitten te eten omdat je moet voeren :D
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Het eerste hapje is banaan geworden :) ze keek er vies bij, heeft de helft uitgekwijlt maar deed wel mondje open voor meer :)
**Self Rescuing Princess**
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En je hebt gelijk crownless! Niks mis met potjes :)
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Wij doen allebei. Als ik kook dan maak ik meestal drie a vier porties en mik dan dus dingen in de vriezer. Maar als het niet lukt (of als T. op het kinderdagverblijf is), dan eet ie een potje. Overigens zijn er wel dingen die T. vaker eet dan wij, vooral zoete aardappel. Eet ik zelf bijna nooit, maar hij vindt het echt heerlijk en daarom maak ik het toch vaak klaar. Vandaag zette ik een ovenschaal in de oven met twee flinke gehalveerde tomaten, een gehalveerde puntpaprika en een stukje kabeljauw (was nog een beetje bevroren). Na twintig minuten was de vis gaar en de groenten zacht en had ik in de tussentijd een zoete aardappel gekookt. Alles door elkaar gemikt, beetje tijm erdoor en prakken maar. Overigens ging de groente in het hakmolentje, omdat de schilletjes niet echt te prakken zijn.

Ik zal binnenkort nog wat meer recepten posten, nu slapen.

Oh ja, baby sliep voor het eerst een soort van door! Tot half zes!! Hij had wel om half 11 nog een fles gehad omdat we toen thuiskwamen, maar ik vind dat het telt.
Yara

Bericht door Yara »

Wat heerlijk lunaaa! Is toch al een goed begin richting door slapen!

R was een potjes weigeraar dus als we willen dat hij iets at moesten we iets klaar maken. Hij kreeg veel stukken, soms iets geprakt en meestal iets wat we zelf ook aten of uit de diepvries. Als we niks hadden werd het tomaat of komkommer, want dat was makkelijk en snel. Maar ik had het erg makkelijk gevonden als ik soms gewoon een potje kon pakken voor hem als we iets aten wat niet geschikt was voor hem. Inmiddels eet hij trouwens met ons mee en begint ook kritisch te worden met als zijn broer, helaas.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Heidi

Bericht door Heidi »

Ik maakte eerst alles zelf voor lachebekkie, maar potjes zijn erg handig en makkelijk en soms ook lekkerder. Dus wissel het nu af. En rapley ook soms. Vooral bij fruit en soms gestoomde broccoli of zoiets
Leuk is zo’n fase: eerst in de mond, dan er weer uit met de handjes, dan er weer in en weer eruit etc
Eten kan zo een uur duren haha maar evengoed wel lol ;)
Do more of what makes you happy
kitten

Bericht door kitten »

En je hoeft ook niet 100% Rapley te doen om stukjes erin te krijgen. Een stukje banaan in de handjes geven terwijl je ondertussen de rest van de banaan geprakt naar binnen lepelt, werkt ook.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Het stukje banaan werd in iedergeval goed mishandelt hahaha
Voleuse

Bericht door Voleuse »

(Ik lees echt ELKE KEER rapeplay!)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Hahahahahahha! Damn dat zou niet goed zijn!!!

Ze doet nu zelf dr mondje open als ze het lepeltje aan ziet komen :)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Voleuse schreef:(Ik lees echt ELKE KEER rapeplay!)
:biggrin: Mijn hersenen maken er steeds Rapleyplay van.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Toran

Bericht door Toran »

Voleuse schreef:(Ik lees echt ELKE KEER rapeplay!)
Je bent niet de enige... :shutup:
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Hehe, zou een leuke autocorrect zijn op een babyforum/facebookgroep :)
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Okee: nog wat receptjes: ongeveer 250 gram pompoen koken (als je geen hele pompoen wilt slachten dan liggen er bij de AH pompoenblokjes in het koelvak), 50 gram rijst koken en dat pureren met een scheutje kokosmelk (let erop dat je kokosmelk kiest zonder rare toevoegingen!) en eventueel een theelepel kerrie. T. vindt dat heerlijk en heeft makkelijke darmen, maar ligt aan je baby denk ik. Dit zijn uiteraard meerdere porties. Als je baby iets ouder is zou je nog een stukje gekookte kip kunnen pureren met wat kookvocht (anders wordt het heel vies droog) en dat erdoor heen mengen.

Voorgekookt bietje in de hakmolen, mengen met twee gekookte aardappeltjes. Er is een smeerbare geitenkaas waar bijna geen toevoegingen in zitten, voor iets oudere kinderen zou je er een lepel door kunnen doen.

Babyhutspot: een winterpeen en een halve venkelbol in stukjes snijden en koken en mengen met drie flinke gekookte aardappels.

Appel met avocado is hier een groot succes: toen T. nog kleiner was (tussen de 4 en 6 maanden) kookte ik de appel vaak een paar minuutjes, dan krijg je echt appelmoes als je het pureert. Een halve avocado op een hele appel is een prima verhouding. Is goed in te vriezen en de appel wordt er echt appeltjesgroen van.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik heb eens gekeken bij die potjes; Olvarit appel is 99.9% appel. Nou dat is dus prima. Een goedkoper merk had 88%appel en wat moeilijke woorden in de ingredienten lijst; dat vind ik dan niet fijn. Ik ga ook nog even bij de Appie kijken; die schijnen goede biologische hapjes te hebben. (hoeft van mij niet perse, maar verwacht daar dan ook weinig toevoegingen).

De banaan gaat vandaag vervangen worden door wortel!
Plaats reactie