Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- Ravelijne
- juffie
- Site Admin
- eireann
- Site Admin
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Fijn juffie, afronden!
Vandaag contract getekend, maandag introductiedag voor nieuwe medewerkers.
Ze vroegen wel om m'n diploma's maar hebben NUL referenties gevraagd! Ik vind het bijzonder.
Vandaag contract getekend, maandag introductiedag voor nieuwe medewerkers.
Ze vroegen wel om m'n diploma's maar hebben NUL referenties gevraagd! Ik vind het bijzonder.
**Self Rescuing Princess**
- juffie
- Site Admin
En? Nog iets gehoord eigenlijk? Zou zo tof zijn!pluis schreef:Dat is nou al de tweede vacature die juffie-de-media-tijger me toespeelt. Net m'n sollicitatie ingediend bij De Correspondent - die zoeken een vertaler.
Dank, juffie!! Of het wat wordt, moeten we maar zien. T moet wel een hele toffe baan zijn wil ik ervoor naar NL komen (maar wie weet vinden ze het ook wel goed als ik op afstand blijf).
M'n aanmelding voor Columbia is rond - zit alleen nog op een laatste aanbevelingsbrief te wachten. 10 april weten we meer!
Ik ben zelf echt heel lekker bezig al zeg ik het zelf. Mijn naam gonst in het rond, hoor ik zo links en rechts en dat is tof.
Toen mijn netwerk lucht kreeg van mijn ontslagnemerij had ik binnen no time een afspraak met iemand die werkt als manager innovatie bij een onderwijsadvies- en begeleidingsdienst. Daar heb ik 2 gesprekken mee gevoerd, waarbij het 2e was in aanwezigheid van de manager H&R. Die manager innovatie wilde me gewoon hebben om nauw samen mee te werken. Ik kon als ZZP-er komen, maar ze wilden me ook graag een dienstverband aanbieden. Ik mocht het zelf zeggen, hoeveel uur en wat ik precies wilde en... tot op bepaalde hoogte ook mijn salaris...

Met mijn ZZP-opdrachten gaat het ook voortvarend, ik moet zelfs een beetje de rem erop gaan gooien, want 1 á 2 dagen in een begeleidingstraject en een baan van 2 dagen, dan zit ik al aardig vol!
Ik ben met de laatste klussen in mijn baan bezig en ik ben er ook wel klaar mee nu. Het voelt echt anders dan eerder. Ik heb er niet veel zin meer in, maar wil alles wel zo goed mogelijk afronden. Dat is mijn eer te na. Nog maar 12 dagen... Gek idee zeg!
MILF 

- pluis
Kreeg toevallig net deze week een afwijzing. Ze hadden het moeilijk gevonden zeiden ze. Lief hoor. Ik snap ook best dat ze, als ze vrijwel per direct iemand op kantoor willen, ze niet gaan zitten bedelen of ik misschien weer terug naar Nederland kom, eind van de zomer.
- juffie
- Site Admin
- eireann
- Site Admin
Ik had een beetje de zenuwen voor m'n nieuwe loonstrook. Een stuk minder dan eerst maar t zou precies genoeg moeten zijn. Maar ik was vergeten dat er nog Pensioen af moest enzo (Pensioen! Tijd niet gehad!). Gelukkig viel het mee. Het was zelfs iets meer dan het origineel berekend bedrag.
En nu kan ik ziek worden zonder 2 wachtdagen
En nu kan ik ziek worden zonder 2 wachtdagen

Afgelopen vrijdag heb ik gereageerd op een vacature, sluitingsdatum 22 maart. Ik was er met mijn hoofd niet echt bij, vanwege het regelen van een uitvaart. Na het insturen kreeg ik binnen 10 minuten een mailtje terug met 'dank voor uw sollicitatie, ik zal na het weekend inhoudelijk reageren'. Omdat ik druk was met de uitvaart heb ik hier niet op gereageerd en de boel de boel gelaten tot vandaag (uitvaart was gisteren).
Nu zijn we dus woensdag en heb ik nog steeds niets inhoudelijks gehoord. Is het vreemd om nu nog te reageren op die mail van vrijdag? En wat zou ik dan moeten schrijven? Ik vind dit moeilijk, ik wil die baan erg graag maar heb weinig ervaring met solliciteren. Is afwachten normaal of heb ik het al verpest door niet direct vrijdag of maandag weer te reageren?

Nu zijn we dus woensdag en heb ik nog steeds niets inhoudelijks gehoord. Is het vreemd om nu nog te reageren op die mail van vrijdag? En wat zou ik dan moeten schrijven? Ik vind dit moeilijk, ik wil die baan erg graag maar heb weinig ervaring met solliciteren. Is afwachten normaal of heb ik het al verpest door niet direct vrijdag of maandag weer te reageren?

- eireann
- Site Admin
Gewoon reageren! (zonder verontschuldigingen over 'laat' reageren. Is precies op tijd zo)
- kitten
Ja, nu is prima op tijd! Vrijdag al had ook opdringerig kunnen overkomen.
- Ravelijne
Ik zou ook gewoon even navragen of ze dat berichtje nog gestuurd hebben en of ze anders opnieuw willen sturen omdat je 'm niet in je mailbox gezien hebt. In mijn ervaring is snel reageren wel een pré, maar niet iedereen verwacht een mail terug op zo'n kort berichtje. Als ze zelf iets zeggen over dat ze wel een reactie hadden verwacht (wat ik niet verwacht), zou ik gewoon eerlijk vertellen dat je een uitvaart had en dat je wel interesse hebt verder.
Dank voor de tips! Ik ga er maar gewoon een berichtje aan wagen, zoals jullie ook zeggen.
- lunaaa
De knoop is doorgehakt, vanaf 1-9 zit ik weer in de schoolbanken. Ik ga de Lerarenopleiding Nederlands volgen, en hopelijk vind ik ook zo snel mogelijk als zij-instromer een baan. En mocht dat niet lukken dan ga ik 32 uur werken en combineer ik het met mijn huidige baan. Spannend! Maar heel veel zin in!
- phedre
- Contacteer:
de pogingen om bij mijn ex-werkgever weer aan de slag te gaan, zijn op niets uitgelopen. Met mijn diploma's kan ik niks meer. Daar waar ik 5 jaar geleden volledig zelfstandig een assurantie-tussenpersoonkantoor mocht draaien, mag ik nu niet eens meer in de binnendienst op kantoor werken. Dus solliciteren bij andere kantoren heeft ook geen nut. Echt geen idee wat ik dan verder moet gaan doen 

Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- Yara
Wat leuk Lunaaa! Heb ik ooit ook overwogen!
En juist wat naar phedre, wat een vervelend gevolg van een paar jaar er tussen uit moeten.
En juist wat naar phedre, wat een vervelend gevolg van een paar jaar er tussen uit moeten.

Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth