WS valt af!
Re: WS valt af!
Ik ben vegetariër, en ik heb begrepen dat Sonja Bakkeren dan niet zo geschikt is..
(anyway .. weer een vreselijk slecht weekend achter de rug. Donderdagavond heeel veel wijntjes met ABg, vrijdag borrel op het werk en daarna vriendinnenavondje met veel sex en de city afleveringen en nog meer wijn en chips en nootjes, zaterdag superdeluze uit eten met alles erop en eraan.. het is zooo slecht en zooo leuk...). Rottige keuzes zijn het.dun of fun...
(anyway .. weer een vreselijk slecht weekend achter de rug. Donderdagavond heeel veel wijntjes met ABg, vrijdag borrel op het werk en daarna vriendinnenavondje met veel sex en de city afleveringen en nog meer wijn en chips en nootjes, zaterdag superdeluze uit eten met alles erop en eraan.. het is zooo slecht en zooo leuk...). Rottige keuzes zijn het.dun of fun...
-
Het voordeel van Sonja Bakker vind ik wel dat je min of meer aanleert regelmaat aan te brengen en er ook echt momenten voor 'lekker' inzitten. Het is alleen echt heel weinig.
Ik heb wel ook goede ervaringen met de WW. Heb ook een tijdje die bijeenkomsten bezocht (wel grappig, maar uiteindelijk niet heel erg van toegevoegde waarde vond ik). De puntentelling van de WW vind ik wel heel handig. Toen ik ontdekte dat een saucijzenbroodje iets van 9 punten was en ik per dag 22 punten mocht, was zo'n broodje het eten echt niet meer waard
De bijeenkomsten verschillen overigens ook wel per plek heel erg. Ik heb ze in Nijmegen bezocht en ben later nog één keer in Den Haag geweest, maar daar vond ik het écht niet leuk. Ben daar dus maar één keer geweest. Nijmegen was knusser, voelde veiliger op de een of andere manier, ondanks dat dat toch ook een grote groep was.
Toch vind ik het idee achter Sonja handiger en beter als het gaat om het krijgen van een normaal eetpatroon. Vaste weekmenu's, dus geen last minute boodschappen als je al honger hebt, vaste momenten voor iets lekkers of extra's, afwisseling en meerdere kleinere eetmomenten per dag.
Oh... doe ik en passant ook nog een chell-update
Ik heb vorige week een broek maatje 42 gekocht
(en ja hij past ook)
-18.3kg and counting
Ik heb wel ook goede ervaringen met de WW. Heb ook een tijdje die bijeenkomsten bezocht (wel grappig, maar uiteindelijk niet heel erg van toegevoegde waarde vond ik). De puntentelling van de WW vind ik wel heel handig. Toen ik ontdekte dat een saucijzenbroodje iets van 9 punten was en ik per dag 22 punten mocht, was zo'n broodje het eten echt niet meer waard

De bijeenkomsten verschillen overigens ook wel per plek heel erg. Ik heb ze in Nijmegen bezocht en ben later nog één keer in Den Haag geweest, maar daar vond ik het écht niet leuk. Ben daar dus maar één keer geweest. Nijmegen was knusser, voelde veiliger op de een of andere manier, ondanks dat dat toch ook een grote groep was.
Toch vind ik het idee achter Sonja handiger en beter als het gaat om het krijgen van een normaal eetpatroon. Vaste weekmenu's, dus geen last minute boodschappen als je al honger hebt, vaste momenten voor iets lekkers of extra's, afwisseling en meerdere kleinere eetmomenten per dag.
Oh... doe ik en passant ook nog een chell-update

Ik heb vorige week een broek maatje 42 gekocht

-18.3kg and counting

- tessie
- Contacteer:

Heleen, moeilijk he, om al die lekkere dingen te laten staan.
Ik ben vandaag wel extra trots op mezelf! Was op een verjaardag en er was heerlijke lasagne, waar ik niks van genomen heb want ik had een speciaal koolhydraatloos groente/vlees/kaasachtig iets. En daarna heb ik ook géén speculaas-ijs genomen wat er super lekker uitzag en ik heb óók niet van mijn zelfgemaakte taart gegeten met heerlijke oreobotercreme. En ik heb zelfs heel braaf alleen maar water en groene thee gedronken!

- cinderella
tessie: you go girl!!! wat een zelfbeheersing!!! Kijk.. zoiets zoals jij beschrijft zou ik dus gewoon nooit kunnen. Daar ben ik echt niet sterk genoeg voor. Dan denk ik: ach...een half stukje, 3 hapjes, een bodempje, maar eentje, ik heb het zelf gemaakt, dan moet ik een beetje nemen, het is weekend.. etc etc..
- tessie
- Contacteer:

Ik dacht ook nooit dat ik het zou kunnen hoor. Maar met de juiste motivatie lukt het blijkbaar wel

- kitten
Ik zit me vreselijk te buiten te gaan aan een zak nibb-its. En jongetje moet nog koken... :icon_sad:
- tessie
- Contacteer:
Als je er dan maar wel van geniet 

pfff k heb honger !
moet t ff kwijt neem zo wel een appel of zo
ik kom van maatje 36 daar zit ik elke nazomer op
behalve die van 2 jaar geleden
had een schep in m voet gestoken .. eigenlijk andersom ik had met mn voet op een schep getrapt
dacht dat ik mn kisten aanhad
dus zat 5 weken met pootje omhoog en werd op grote schaal verwend door vrienden
hele dag door
kortom van maatje 36 naar maatje 38
nu zit ik op bijna 40 :icon_confused: ben verry unhappy met mn aankomende buikie
kortom ik ben strak begonnen met lijnen
das maand of 2 / 3 nodig om weer terug te komen op 36
maaaaaaaar in de eerste week heb ik zooon honger
trek in alles !
okee ik neem wel een appel

moet t ff kwijt neem zo wel een appel of zo
ik kom van maatje 36 daar zit ik elke nazomer op
behalve die van 2 jaar geleden
had een schep in m voet gestoken .. eigenlijk andersom ik had met mn voet op een schep getrapt
dacht dat ik mn kisten aanhad

hele dag door
kortom van maatje 36 naar maatje 38
nu zit ik op bijna 40 :icon_confused: ben verry unhappy met mn aankomende buikie
kortom ik ben strak begonnen met lijnen
das maand of 2 / 3 nodig om weer terug te komen op 36
maaaaaaaar in de eerste week heb ik zooon honger
trek in alles !
okee ik neem wel een appel

-
Ik ben ook niet zo sterk genoeg om goed te kunnen lijnen maar sinds ik gisteravond voor het eerst ben wezen zwemmen had ik toch weer zoiets van: proberen of het nu wel lukt.
Ik op internet wat gaan surfen op gezond eten en kwam toen de eetmeter tegen.
Het is op de website van voedingscentrum http://www.voedingscentrum.nl.
Als je daar precies invult wat je gegeten hebt, kan je heel makkelijk en snel zien hoeveel calorieen je binnen hebt gehad.
Of je genoeg vitamines hebt gehad en zo niet staat er precies bij wat je kunt eten om het wel binnen te krijgen.
Ik heb het nu van 2 dagen ingevult en je doet eigenlijk een soort wedstrijdje met jezelf.
Ik denk dat het voor mij wel eens zou kunnen werken het kost niet veel tijd en je weet precies wat je kan en mag eten.
Misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft.
Ik op internet wat gaan surfen op gezond eten en kwam toen de eetmeter tegen.
Het is op de website van voedingscentrum http://www.voedingscentrum.nl.
Als je daar precies invult wat je gegeten hebt, kan je heel makkelijk en snel zien hoeveel calorieen je binnen hebt gehad.
Of je genoeg vitamines hebt gehad en zo niet staat er precies bij wat je kunt eten om het wel binnen te krijgen.
Ik heb het nu van 2 dagen ingevult en je doet eigenlijk een soort wedstrijdje met jezelf.
Ik denk dat het voor mij wel eens zou kunnen werken het kost niet veel tijd en je weet precies wat je kan en mag eten.
Misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft.
- JJV
owja.. dat was die site waarop je gegarandeerd 1 kilo per jaar aankwam...
ben er sindsdien niet meer teruggeweest
(vond de niet objectieve meter van becel vreemd genoeg nuttiger)
ben er sindsdien niet meer teruggeweest
(vond de niet objectieve meter van becel vreemd genoeg nuttiger)
~\v/~
- tessie
- Contacteer:
Oh ja die site vond ik ook heel nuttig, en idd ook leuk om te zien of je goed/gezond eet. Kan me voorstellen dat dat voor mensen heel goed werkt.
Ik zit nu trouwens op -4,5 heel wonderbaarlijk.
Ik zit nu trouwens op -4,5 heel wonderbaarlijk.
- kitten
Nu 77,0 al een poosje. Ik kom iig niet meer aan, zonder echt moeite.3 november kitten schreef:77,4. Dus ik sta stil, maar kom iig niet meer aan. Nog meer mijn best doen dus...
@Tessie: wat is daar wonderbaarlijk aan?