WS valt af!
- kitten
Re: WS valt af!
Ik merk dat ik moeilijk kan wennen aan mijn nieuwe puntenaantal! Ineens 6 punten per dag erbij, heb ik overal het idee "oh, kan wel, ik heb nu meer punten...". Suiker ipv een zoetje. Koekje kan best. Keertje mayo op mijn broodje. Maar ja, ook die 6 punten kun je maar 1x uitgeven! Dus heb ik meer punten en juist meer moeite om er niet overheen te gaan! 

Zo ben ik dik geworden in mijn zwangerschap. Ik doe dan niet aan WW en punten, maar had wel het idee van "ik mag wel wat meer eten". Maar dat deed ik dan niet alleen bij 1 maaltijd of 1 soort tussendoortjes maar bij alles, en alles bij elkaar is het wel teveel geweest!
En dat doe ik dus eigenlijk nogsteeds met de borstvoeding nu, ik mag meer hebben maar meer is niet oneindig veel natuurlijk :S.
Dus wel slim van je dat je in dit stadium al een manier hebt bedacht om er controle over te houden d.m.v. een beperkt aantal extra punten. Het went vanzelf!
En dat doe ik dus eigenlijk nogsteeds met de borstvoeding nu, ik mag meer hebben maar meer is niet oneindig veel natuurlijk :S.
Dus wel slim van je dat je in dit stadium al een manier hebt bedacht om er controle over te houden d.m.v. een beperkt aantal extra punten. Het went vanzelf!
- Crownless
Ik begin mijn dieet nu wel moeilijk te vinden. Ik wil overal kaas bij! Maar ik mag maar een plak per dag. En gisteren had ik een kutdag, en echt geen zin in die halve komkommer, dus ik kocht een twix. En lekker dat ik m vond! Puh! En ik heb al 4 dagen achtereen gedacht 'ik wil friet'. Maar daarna meteen 'nee, want je gaat zondag naar een killer-brunch, en als je dan nu friet gaat eten val je niet af deze week.'.
Bluh! Dus at ik gisteren een stoommaaltijd en Bryan pizza. Gelukkig nam hij een pizza die ik niet lekker vind, maar toch. En ook al stelde ik het zelf voor. Bwuh.
Ik ben zo bang dat ik over een half jaar denk 'ja! Nu mag ik weer alles! En me dan weer tonnetje rond eet.'. Muh.
Bluh! Dus at ik gisteren een stoommaaltijd en Bryan pizza. Gelukkig nam hij een pizza die ik niet lekker vind, maar toch. En ook al stelde ik het zelf voor. Bwuh.
Ik ben zo bang dat ik over een half jaar denk 'ja! Nu mag ik weer alles! En me dan weer tonnetje rond eet.'. Muh.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- kitten
Dat is inderdaad wel een valkuil. Daar ben ik een paar jaar geleden in getrapt, toen was ik ook ruim 10 kilo kwijt of zo en mocht ik van mezelf tijdens het Ardennenweekendje alles even loslaten. Even geen WW punten meer tellen. Heb het toen niet meer vast gekregen.
Daarom ook dat ik nu zo hard vast wil houden! Stabiliseren, maar niet loslaten, want opnieuw beginnen is vele malen moeilijker. Ik kan het niet vergelijken, maar het doet me sterk denken aan de verslagen van mensen die zijn gestopt met roken...

Kitten heeft wel een punt. Het lijkt idd heel erg op stoppen met roken. Het grappige is, alle keren dat ik probeerde te stoppen met roken maar er eigenlijk niet helemaal achter stond, maakte dat mijn stoppoging toch niet lukte.
De laatste keer, inmiddels 6,5 jaar geleden, was ik het echt zo spuugzat dat stomme roken, ik heb me een maand voorbereid, ben toen gestopt en heb het geen enkel moment meer moeilijk gehad.
En dat heb ik nu eigenlijk ook, de knop is bij mij om. Ik heb vaker geprobeerd om wat af te vallen. Ik ben niet erg dik of zo, maar woog altijd wel net iets te veel. Vond dat het wel kon af en toe dat koekje, of die friet of wat dan ook.
Maar nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee. Zeker nu ik wat ouder word (ben inmiddels toch al 41 jaar) merk ik dat het pondje echt door het mondje gaat. Dus moet ik keuzes maken.
En ik ben zo blij nu dat de kilo's er makkelijk afgaan, maar ook dat ik het zo simpel vind om het vol te houden. WW geeft me echt de mogelijkheid om keuzes te maken. Het is niet van, nee je mag geen friet of geen koekje, maar juist, ja wel je mag best een frietje, maar zorg dan dat je andere keuzes maakt voor de rest van die dag.
Vanavond ga ik heerlijk eten bij een collega en we gaan zelf dumplings maken. Dus alvast even opgezocht op internet wat die aan punten zijn. En dus met ontbijt en lunch alvast rekening mee houden en daar zuinig aan met de puntjes.
Ik denk dat het echt een kwestie is van een knop omzetten Crownless. Hoe moeilijk het ook al zijn. En echt een ander leef/eetpatroon willen hebben. En ook niet jaloers zijn op wat Bryan wel kan eten en jij misschien niet. Probeer het voor jezelf leuk te maken met andere dingetjes. Mijn partner en ik hebben nog wel eens in het weekend dat we wat lekkers op tafel zetten 's avonds bij het kijken van een filmpje. Ik maak dan wel net iets andere keuzes, maar zit wel gezellig mee te smikkelen en te smullen. Maar ik eet dan een heel klein beetje chips en niet de halve zak, of ik neem gewone Melba toast met kruidensmeerkaas of filet americain, ipv luxe toastjes met vette salade.
Dus probeer echt te genieten van de dingen die je nog wel kan en niet alleen te kijken naar de dingen die niet allemaal tegelijk mag. Want je mag ze allemaal echt wel hebben en eten, alleen niet allemaal tegelijkertijd......
De laatste keer, inmiddels 6,5 jaar geleden, was ik het echt zo spuugzat dat stomme roken, ik heb me een maand voorbereid, ben toen gestopt en heb het geen enkel moment meer moeilijk gehad.
En dat heb ik nu eigenlijk ook, de knop is bij mij om. Ik heb vaker geprobeerd om wat af te vallen. Ik ben niet erg dik of zo, maar woog altijd wel net iets te veel. Vond dat het wel kon af en toe dat koekje, of die friet of wat dan ook.
Maar nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee. Zeker nu ik wat ouder word (ben inmiddels toch al 41 jaar) merk ik dat het pondje echt door het mondje gaat. Dus moet ik keuzes maken.
En ik ben zo blij nu dat de kilo's er makkelijk afgaan, maar ook dat ik het zo simpel vind om het vol te houden. WW geeft me echt de mogelijkheid om keuzes te maken. Het is niet van, nee je mag geen friet of geen koekje, maar juist, ja wel je mag best een frietje, maar zorg dan dat je andere keuzes maakt voor de rest van die dag.
Vanavond ga ik heerlijk eten bij een collega en we gaan zelf dumplings maken. Dus alvast even opgezocht op internet wat die aan punten zijn. En dus met ontbijt en lunch alvast rekening mee houden en daar zuinig aan met de puntjes.
Ik denk dat het echt een kwestie is van een knop omzetten Crownless. Hoe moeilijk het ook al zijn. En echt een ander leef/eetpatroon willen hebben. En ook niet jaloers zijn op wat Bryan wel kan eten en jij misschien niet. Probeer het voor jezelf leuk te maken met andere dingetjes. Mijn partner en ik hebben nog wel eens in het weekend dat we wat lekkers op tafel zetten 's avonds bij het kijken van een filmpje. Ik maak dan wel net iets andere keuzes, maar zit wel gezellig mee te smikkelen en te smullen. Maar ik eet dan een heel klein beetje chips en niet de halve zak, of ik neem gewone Melba toast met kruidensmeerkaas of filet americain, ipv luxe toastjes met vette salade.
Dus probeer echt te genieten van de dingen die je nog wel kan en niet alleen te kijken naar de dingen die niet allemaal tegelijk mag. Want je mag ze allemaal echt wel hebben en eten, alleen niet allemaal tegelijkertijd......
- Crownless
Jullie hebben gelijk hoor, en ik weet ook dat het goed is om de erg lekkere koek die ik vanochtend kreeg aangeboden, af te slaan. Maar het is niet leuk.
Ik leer veel over eten, over dat die twee plakken salami elke dag niet de beste keuze was, en dat gebakken aardappel echt veel erger is dan gekookt. En dat al die lekkere dingen aan tikken. Maar het is gewoon niet leuk. En ja, ergens lijkt het op stoppen met roken, maar aan de andere kant ook niet. Ik bedoel, je kunt niet zeggen 'nu eet ik niks meer.'. Sterker nog, ik moest meer eetmomenten inbouwen, maar de dingen die ik lekker vind (vet! Suiker!) niet.
Ik ben benieuwd wat er over een tijdje uit de test komt. Ik moet de volgende keer bij de consulent een test invullen die haar gaat vertellen wat voor eter ik ben. En ik eet echt niet omdat ik zoveel honger heb. Ik eet omdat ik me fijn voel na het eten van iets wat ik lekker vindt. En tja, als ik me kut voel, voel ik me minder kut na chocola en chips, maar niet bij een appel, cracker of komkommer.
Ik eet omdat ik me vaak eenzaam voel. Troost-eten. Ik moet andere troost vinden. Geen eten meer. Of nou ja, toch maar een cracker of snack'a'jack. Maar het is gewoon ruk.
Het is wel goed dat ik geen ww doe. Ik zou alleen nog maar friet en chips eten. En me niet zo gesupport voelen.
Ik leer veel over eten, over dat die twee plakken salami elke dag niet de beste keuze was, en dat gebakken aardappel echt veel erger is dan gekookt. En dat al die lekkere dingen aan tikken. Maar het is gewoon niet leuk. En ja, ergens lijkt het op stoppen met roken, maar aan de andere kant ook niet. Ik bedoel, je kunt niet zeggen 'nu eet ik niks meer.'. Sterker nog, ik moest meer eetmomenten inbouwen, maar de dingen die ik lekker vind (vet! Suiker!) niet.
Ik ben benieuwd wat er over een tijdje uit de test komt. Ik moet de volgende keer bij de consulent een test invullen die haar gaat vertellen wat voor eter ik ben. En ik eet echt niet omdat ik zoveel honger heb. Ik eet omdat ik me fijn voel na het eten van iets wat ik lekker vindt. En tja, als ik me kut voel, voel ik me minder kut na chocola en chips, maar niet bij een appel, cracker of komkommer.
Ik eet omdat ik me vaak eenzaam voel. Troost-eten. Ik moet andere troost vinden. Geen eten meer. Of nou ja, toch maar een cracker of snack'a'jack. Maar het is gewoon ruk.
Het is wel goed dat ik geen ww doe. Ik zou alleen nog maar friet en chips eten. En me niet zo gesupport voelen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- juffie
- Site Admin
Wat wij geregeld doen is de aardappelen in de oven klaar maken. Kosten ze ook niet zo veel pinten, maar je kunt er toch net even iets meer me dan gekookt qua smaak.
MILF 

Toch als ik dit lees, komt het wel heel erg overeen met iemand die rookt en zijn/haar sigaret niet kwijt wil. Want hij is zo lekker, die ene na het eten, of als je een glaasje wijn aan het drinken bent, of als je je niet zo lekker in je vel voelt, want ja, het is toch echt je maatje..... Maar dat is het juist, dat is ie dus niet. Ik heb precies die gedachtes ook gehad met roken. Het was zo lekker, ik voelde me er zo goed door, het was mijn maatje, mijn steun en toeverlaat.Crownless schreef:..... Ik eet omdat ik me fijn voel na het eten van iets wat ik lekker vindt. En tja, als ik me kut voel, voel ik me minder kut na chocola en chips, maar niet bij een appel, cracker of komkommer.
Ik eet omdat ik me vaak eenzaam voel. Troost-eten. Ik moet andere troost vinden. Geen eten meer. Of nou ja, toch maar een cracker of snack'a'jack......
Chocola kan ik me enigszins iets bij voorstellen dat je er beter door voelt, omdat daar een stofje in zit, wat ons iets gelukkiger maakt. Maar chips, dat is toch echt wat jij er zelf aan geeft hoor. Jij denkt dat je je lekkerder voelt als je chips hebt gegeten, maar eigenlijk baal je nu ook wel weer, want je bent nu te zwaar en wilt afvallen. Dus dan vraag ik me af, voel je je werkelijk zo goed na het eten van chips, of lijkt het alleen maar zo.
Nu vind je een appel of cracker of zo maar niets, baal je ervan en dus hangt er een negatieve emotie aan, maar zodra je daar een positieve emotie aan gaat hangen, kan die net zoveel voldoening geven.
Ik zou willen dat ik je kon helpen dat knopje te vinden en om te kunnen zetten, maar dat kan alleen jij zelf...... Probeer ook het positieve van het afvallen te zien. Ik ben nu enorm aan het kokkerellen geslagen. Was voorheen niet zo'n keukenprinses. Maar vind het nu gewoon leuk om iets lekkers op tafel te zetten, wat partnerlief ook zalig vindt, wat gezond is, weinig punten heeft, maar wat toch echt super smakelijk is. Zelf soepen maken, stevig rodekoolpannetje, zeeduivel uit de oven, risotto met champginons,..... ik heb al diverse recepten uitgeprobeerd en super lekker gegeten.
- skaoot
Hoe scoort zoete aardappel eigenlijk in vergelijking met gewone aardappel?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- eireann
- Site Admin
Ik herken het emo eten hoor Crownless, dat is verrekt moeilijk om onder controle te krijgen. Mij lukt het nu aardig, maar dan schuif ik vaak door naar 'emo- geld uit geven aan leuke dingen omdat ik het verdien' en dat is niet veel beter...
**Self Rescuing Princess**
- eireann
- Site Admin
zoete aardappel is 2 punten per 100 gram
gewone aardappel is 2 punten per 100 gram of 7 punten voor een verzadigende portie
gewone aardappel is 2 punten per 100 gram of 7 punten voor een verzadigende portie
**Self Rescuing Princess**
- skaoot
thanks! maar zoete aardappel vind ik veel lekkerder, proef ik meer van
dus als het toch verder weinig uitmaakt (ok, kost iets meer, maar zo vaak eet ik geen aardappel meer)

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
En weer terug bij af...
Buffet eten is niet handig.
Gelukkig heeft de workshop die ik tijdens het congres heb gedaan me weer op het goede pad gezet.
En heb ontdekt dat ik sinaasappels toch wel lekker vind.
Ik ga er weer voor.
Buffet eten is niet handig.
Gelukkig heeft de workshop die ik tijdens het congres heb gedaan me weer op het goede pad gezet.
En heb ontdekt dat ik sinaasappels toch wel lekker vind.
Ik ga er weer voor.
- juffie
- Site Admin
Ik heb bij mijn favoriete snackbar een frietje en 2 snacks gehaald. En dat was me toch lekkerrrrrr! Had er al zo lang zin in!
Voel me wel opgeblazen dik en plofferig nu, maar het was het wel waard voor een keer.
Voel me wel opgeblazen dik en plofferig nu, maar het was het wel waard voor een keer.

MILF 

Waarom meteen terug bij af artemis? Een keertje buffet eten moet toch kunnen?