Ongecontroleerde rant topic!
- Yara
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Argh! Mailtje dat er een nieuw bericht voor me klaar staat van DUO. Inloggen met digid, verplicht met smscode. Duurt het een kwartier voordat ik dat smsje krijg, voer ik de code in, is de sessie verlopen. Nu poging 2, ook al weer een paar minuten wachten op een smsje. Meest frustrerende is dat ik niet kan aanpassen dat ik die berichten van duo per post wil hebben hierom, want jawel, dan moet ik inloggen met smscode....
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
- thaliya
Ik ben mijn Nederlandse sim kwijt... En DigiD is ontzettend gebruiks onvriendelijk als je in het buitenland woont. Dus de komende vakantie in Nederland kan ik WEER een dag naar Enschede afreizen om een nieuwe DigiD aan te maken. Echt belachelijk dat dat niet gewoon online of bij elke willekeurige gemeente kan!!!!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- kitten
Ook niet bij een ambassade? Raar zeg!
- thaliya
Ze zijn met proeven bezig, oa in Antwerpen waar het nu wel kan, maar verder niet. Machtigen zou ik kunnen kijken. Of uitzoeken of ik een nieuwe simkaart met zelfde nummer kan aanvragen
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
- kitten
Nou zal ik misschien overkomen als de zeurmoeder die meer in haar kind ziet dan erin zit, maar als een kind zélf vraagt om moeilijker werk, dan geef je dat toch?? Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat het inderdaad te moeilijk blijkt. Leert ze van. Maar ik verwacht dat ze het aan kan!
Middelste is in dit huis altijd de ster-speler geweest. Heel veel inzicht, pakt dingen snel op, snapt spelletjes eerder dan haar oudere zus, kende haar musicalteksten eerder dan zus, etc etc. En die zus heeft een HAVO advies! Dus toen ze een paar dagen geleden tegen me zei dat klasgenootje en beste vriendinnetje "level-werk" mocht doen en dat zij dat ook wilde, zei ik: joh, vraag gewoon aan de juf of jij dat ook mag doen. Vindt ze vast alleen maar prachtig, dat jij om moeilijker werk komt vragen! Dat vinden juffen toch super? Initiatief tonen, leergierig zijn. Je bent toch leerkracht geworden om het maximale uit kinderen te halen, ontwikkeling te stimuleren enz?
Maar het mocht dus niet.
Dat vond ik echt vreemd. Dus ik zou met de juf gaan praten. Dat heb ik zojuist gedaan... De juf gaat nog overleggen met haar collega, maar ik voel de bui al hangen. En gaat het dan om Middelste? Nee, het gaat om centjes!
Alle mooie beloftes van aansluiten op de behoefte van een kind ten spijt, het level-werk blijkt een prijskaartje te hebben en "ze kunnen er niet aan beginnen" om dat aan te bieden aan elk kind dat erom vraagt.
Mijn frustratie? Middelste doet de basisschool met haar vingers in haar neus! En de juf ziet dat niet! Middelste komt thuis en dan vraag ik of ze huiswerk heeft en dan zegt ze van wel, maar haalt ze haar schouders op, want ze haalt toch wel een voldoende. Toen ik er laatst was voor een voorlopig advies, zeiden ze "VMBO, misschien HAVO". Pardon!? VMBO?? Middelste??
Doe normaal!
Ik kreeg ook MAVO advies omdat ik me op de basisschool kapot verveelde en weinig deed (te makkelijk werk). Onderpresteren. Mijn ouders zagen (net als ik nu bij Middelste) dat ik meer kon en stonden erop dat ik toch naar de HAVO zou gaan. Gelukkig deed ik op de CITO wel mijn best en tegen de score van 548 kon mijn basisschool weinig beginnen, dus ik mocht naar de HAVO. Welke ik ook weer met gemak haalde, ik had waarschijnlijk VWO ook wel gehaald, gezien latere scores op een IQ test. Maar het "alles komt wel aanwaaien" zat er te diep in en ik heb nooit geleerd hard te werken voor goede cijfers. Middelste geeft nu aan dat ze meer kan, meer wil. Maar ze mag alleen de zogenaamde verdiepingsopdrachten doen, waarvan ze zelf zegt dat het gewoon meer van hetzelfde is. Niet moeilijker, gewoon meer.
Ik wil mijn kind écht niet verder pushen dan dat het aan kan. Ik heb een kind op speciaal basisonderwijs en dat is gewoon ook ok. Ik gun mijn kinderen dat ze bereiken wat er binnen hun bereik zit. Maar Middelste kan gewoon meer!!
En de basisschool is dat in mijn ogen nu aan het verpesten met een tap-tap-tap op haar bolletje en een sussend "dat kun jij toch niet, meisje". 
Middelste is in dit huis altijd de ster-speler geweest. Heel veel inzicht, pakt dingen snel op, snapt spelletjes eerder dan haar oudere zus, kende haar musicalteksten eerder dan zus, etc etc. En die zus heeft een HAVO advies! Dus toen ze een paar dagen geleden tegen me zei dat klasgenootje en beste vriendinnetje "level-werk" mocht doen en dat zij dat ook wilde, zei ik: joh, vraag gewoon aan de juf of jij dat ook mag doen. Vindt ze vast alleen maar prachtig, dat jij om moeilijker werk komt vragen! Dat vinden juffen toch super? Initiatief tonen, leergierig zijn. Je bent toch leerkracht geworden om het maximale uit kinderen te halen, ontwikkeling te stimuleren enz?
Maar het mocht dus niet.

Mijn frustratie? Middelste doet de basisschool met haar vingers in haar neus! En de juf ziet dat niet! Middelste komt thuis en dan vraag ik of ze huiswerk heeft en dan zegt ze van wel, maar haalt ze haar schouders op, want ze haalt toch wel een voldoende. Toen ik er laatst was voor een voorlopig advies, zeiden ze "VMBO, misschien HAVO". Pardon!? VMBO?? Middelste??

Ik wil mijn kind écht niet verder pushen dan dat het aan kan. Ik heb een kind op speciaal basisonderwijs en dat is gewoon ook ok. Ik gun mijn kinderen dat ze bereiken wat er binnen hun bereik zit. Maar Middelste kan gewoon meer!!

- Jezebel
Formuleren van wat ik wil zeggen lukt niet helemaal, maar ik vind in ieder geval dat je niet zeurt Kitten! Misschien later uitgebreider, als ik woorden kan vinden.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- cinderella
Ik werd zelf aan de nutteloze opdrachten gezet, dus ik begrijp je frustratie volledig kitten. Hopelijk vind je snel een oplossing.
toen doet er nu niet meer toe
- Ravelijne
Same here! Gemotiveerd blijven door uitgedaagd te worden is zo belangrijk. Ook voor je latere studievaardigheden en motivatie, precies zoals je zegt. Het is geen zeuren als je daarvoor op de bres springt.
grmbl, plaatsvervangende boosheid hier. Echt belachelijk dat de basisschool niet in de behoefte wil voorzien. Of in ieder geval dusdanig rigide is, dat ze niet proberen een uitdaging te vinden voor de Middelste!
Hopelijk komt er toch een oplossing, zodat de Middelste alles uit zichzelf kan halen!
Hopelijk komt er toch een oplossing, zodat de Middelste alles uit zichzelf kan halen!
- Jezebel
Ja, dat allemaal samengevat. Probeer anders zelf als het niet anders kan leerboekjes te vinden. Rekentijgers, dat soort dingen. Dan kan ze die meenemen en interessante dingen doen als ze klaar is.
Dat 'meer van hetzelfde' heb ik ook gehad: dan leer je het heel snel af om snel te werken, als de beloning is dat je daarna meer van hetzelfde mag doen...
Dat 'meer van hetzelfde' heb ik ook gehad: dan leer je het heel snel af om snel te werken, als de beloning is dat je daarna meer van hetzelfde mag doen...
There's a room inside your gut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- Ravelijne
Dat!Jezebel schreef:Dat 'meer van hetzelfde' heb ik ook gehad: dan leer je het heel snel af om snel te werken, als de beloning is dat je daarna meer van hetzelfde mag doen...
- Voleuse
Even een andere invalshoek, kan je niet een keer haar IQ laten testen? Dat is nogal een stap, dat snap ik, maar dan móet de school wel aan de extra opdrachten beginnen. Ik heb ook mijn hele leven school met twee vingers in de neus gedaan, pas in de masterfase van de universiteit kwam ik voor het eerst wat uitdaging tegen
. Leuk is dat inderdaad niet, en extra opdrachten helpen daar wel bij, dus het zou fijn zijn als er vanuit de school werd meegewerkt!

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- thaliya
Ik denk misschien te simpel en nooit in Nederland voor de klas gestaan, maar hoe moeilijk kan het zijn om een uitdagende taak te geven, zeker als ze niet de enige is. En inderdaad, al helemaal als ze er zelf om vraagt. Differentiatie is meer werk voor de juf, maar dat zou niet mogen opwegen tegen het belang van de leerling. En meer van hetzelfde... Killing!