Ongecontroleerde rant topic!
- Yara
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Eens thaliya! En ik heb hier wel voor de klas gestaan. Het kan prima.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Het ontgaat mij ook waarom een leerling meer of minder in dat speciale programma nu zoveel uit zou moeten maken qua geld. Het lijkt me niet dat, omdat jouw dochter erom vraagt, ineens de hele klas die extra taakjes zal willen gaan doen, dus het argument "we kunnen niet zomaar iedereen.." is een beetje onzinnig. Als iedereen die taakjes wÃl doen, en zeker als het iedereen ook nog daadwerkelijk lukt om die taakjes te doen dan zou er iets mis zijn met het algemene niveau van het lesmateriaal.
- Crownless
Meer van hetzelfde is echt suf. En de reactie is ook suf. Heb je inmiddels wat gehoord van school?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- kitten
Als het goed is, heeft Middelste nu wel de reactie van de juf, maar ik heb haar nog niet gesproken. Ik zal het morgenmiddag wel horen.
ik kwam hier eigenlijk voor een eigen rant, maar toen zag ik kittens laatste post staan, enz.
Nu ff zelf zuchten.
Zo'n acht jaar geleden ben ik verhuis van één gemeente A naar een andere (duh) B, beide buurgemeentes. Toen had ik een rolstoel in bruikleen en die bruikleenovereenkomst is toen zonder dat ik er iets voor moest doen overgenomen door de nieuwe gemeente B.
Na verloop van tijd voldeed de rolstoel niet meer. Bij gemeente B een wmo aanvraag ingediend voor een handbewogen rolstoel en een aankoppelbare elektrische handbike. Beiden goedgekeurd, voor de handbike betaal ik een eigen bijdrage via het CAK.
Nu zijn we 30-12-2013 opnieuw verhuisd, terug naar de eerdere gemeente A (nu echter in een andere deelgemeente, never mind).
Vandaag kreeg ik tot mijn grote verbazing een schrijven van gemeente B. Dat wegens de verhuis hun de bruikleenovereenkomst voor beide toestellen beëindigen en dat Welzorg is gevraagd om met spoed de rolstoel en handbike op te halen.
Wat?!!!!
Kan natuurlijk bezwaar aantekenen enz enz enz.
Maar het hakte er behoorlijk in. Niks overleg, niks verduidelijking. Werken gemeentes niet meer samen?
Hebben ze het uberhaupt gevraagd aan gemeente A of die het contract kan / wil overnemen?
Hoe zit het met de eigen bijdrage die ik betaalde?
Persoonlijk vind ik de mensvriendelijkheid van gemeente B heel ver te zoeken.
Je zet een mens toch niet zonder rolstoel?
"oh, je verhuist? nou laat je benen maar hier."
Toen het eerste verdriet en woede gezakt was, heb ik maar een mailtje gestuurd naar MEE (die kunnen helpen en bemiddelen bij zo'n zaken, weten ook meer van wetgeving dan ikzelf).
Pfff, ff behoorlijk pissed.
Gemeente B is heel erg van de sociale media, ik twijfel nog even of ik daar stennis zou schoppen, maar misschien maak ik het daar alleen maar erger mee :-(
dank jullie voor dit uitlaatklepje
funga
Nu ff zelf zuchten.
Zo'n acht jaar geleden ben ik verhuis van één gemeente A naar een andere (duh) B, beide buurgemeentes. Toen had ik een rolstoel in bruikleen en die bruikleenovereenkomst is toen zonder dat ik er iets voor moest doen overgenomen door de nieuwe gemeente B.
Na verloop van tijd voldeed de rolstoel niet meer. Bij gemeente B een wmo aanvraag ingediend voor een handbewogen rolstoel en een aankoppelbare elektrische handbike. Beiden goedgekeurd, voor de handbike betaal ik een eigen bijdrage via het CAK.
Nu zijn we 30-12-2013 opnieuw verhuisd, terug naar de eerdere gemeente A (nu echter in een andere deelgemeente, never mind).
Vandaag kreeg ik tot mijn grote verbazing een schrijven van gemeente B. Dat wegens de verhuis hun de bruikleenovereenkomst voor beide toestellen beëindigen en dat Welzorg is gevraagd om met spoed de rolstoel en handbike op te halen.
Wat?!!!!
Kan natuurlijk bezwaar aantekenen enz enz enz.
Maar het hakte er behoorlijk in. Niks overleg, niks verduidelijking. Werken gemeentes niet meer samen?
Hebben ze het uberhaupt gevraagd aan gemeente A of die het contract kan / wil overnemen?
Hoe zit het met de eigen bijdrage die ik betaalde?
Persoonlijk vind ik de mensvriendelijkheid van gemeente B heel ver te zoeken.
Je zet een mens toch niet zonder rolstoel?
"oh, je verhuist? nou laat je benen maar hier."
Toen het eerste verdriet en woede gezakt was, heb ik maar een mailtje gestuurd naar MEE (die kunnen helpen en bemiddelen bij zo'n zaken, weten ook meer van wetgeving dan ikzelf).
Pfff, ff behoorlijk pissed.
Gemeente B is heel erg van de sociale media, ik twijfel nog even of ik daar stennis zou schoppen, maar misschien maak ik het daar alleen maar erger mee :-(
dank jullie voor dit uitlaatklepje
funga
- phedre
- Contacteer:
ik ga er hier ff niet over uitwijden.. maar ik ben ff beeeeeeeeeeetje pissed!!! ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- eireann
- Site Admin
- kitten
Bizar zeg... Wat zei MEE?
Ongecontroleerde rant topic!
Ik heb gemaild en nog geen antwoord gekregen, dinsdag ga ik er verder achteraan.
@eirann heeft je moeder dan een nieuwe aanvraag gedaan?
@eirann heeft je moeder dan een nieuwe aanvraag gedaan?
- kitten
Bel je een 0900-informatielijn, hoor je dit:
Vrouwenstem: "Dit informatienummer kost 2,8 cent per minuut, met een starttarief van 9,51 cent, plus uw gebruikelijke belkosten."
*klik*
Andere vrouwenstem: "wegens omstandigheden kunnen we niet opnemen, probeer het op een later tijdstip nog eens."
Hoppa. Leuk, met starttarief! Hoe vaak zal ik dit blijven proberen?
Ook wel erg specifiek trouwens, negen komma éénenvijftig cent.
Vrouwenstem: "Dit informatienummer kost 2,8 cent per minuut, met een starttarief van 9,51 cent, plus uw gebruikelijke belkosten."
*klik*
Andere vrouwenstem: "wegens omstandigheden kunnen we niet opnemen, probeer het op een later tijdstip nog eens."
Hoppa. Leuk, met starttarief! Hoe vaak zal ik dit blijven proberen?

Ook wel erg specifiek trouwens, negen komma éénenvijftig cent.
- kitten
Ik vind eigenlijk dat de teller bij zo'n nummer pas mag gaan lopen als je een levend persoon aan de lijn hebt. Ik heb uiteindelijk 4:40 minuten gewacht (bij poging 2 had ik ineens twee wachtenden voor me) en 1:20 minuten gesprek gehad. Het zijn maar mini bedragen natuurlijk, centen, maar als je het omzet naar percentages...
Ik heb nu betaald: 9,51 x 2 + 2,8 x 6 = 35,82 cent.
Waarvan daadwerkelijke terechte kosten: 9,51 x 1 + 2,8 x 2 = 15,11
Dat betekent dus dat 58% van de kosten onterecht zijn!
Ik heb nu betaald: 9,51 x 2 + 2,8 x 6 = 35,82 cent.
Waarvan daadwerkelijke terechte kosten: 9,51 x 1 + 2,8 x 2 = 15,11
Dat betekent dus dat 58% van de kosten onterecht zijn!

- Voleuse
Huh, hoe kan je nou wachtenden voor je hebben als ze bij jou gewoon niet opnemen?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa