WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Pluu

Re: WS valt af!

Bericht door Pluu »

Ik moet écht een keer beginnen met minder/gezonder eten. Nu 88kg, voor de zwangerschap was ik 85, en ik was sinds de bevalling alweer tot ong. 85,5 afgevallen dus ik had bijna alles er weer af.

Maar nu ben ik dus weer 3kg zwaarder :nopompom: Dat klinkt als niet veel maar het is best een hoop voor mij omdat ik niet zo snel af val als ik aan de lijn ga. En ik was al te zwaar, ik zou eigenlijk terug willen naar 75. Nouja, volgens het BMI-gebeuren zou ik zelfs terug moeten naar 65 (opperste waarde voor een gezond gewicht bij mijn lengte), maar dat heb ik nog nooit gehaald en ga ik vrees ik ook nooit halen.

Binnenkort ga ik wel naar die dietist ivm koemelkvrij dieet, hopelijk kan die me ook een beetje helpen afvallen.
nijntje

Bericht door nijntje »

Weet iemand hoe het ook weer zat met sushi? Ik heb nu maar gewoon 20 punten geschreven voor sushi eten van gisterenavond. Maar misschien is dat wel te veel. Of te weinig???

Overigens, afgelopen week stabiel gebleven, waar ik met BBQ en oranjetompoes enzo allang blij mee ben. Hopelijk gaan er deze wek weer een klein beetje af. Ik wil toch wel doorgaan tot mijn einddoel van 65kg.... Is dat erg ambitieus?
Crownless

Bericht door Crownless »

Ja!! 1,5 kilo eraf! En 3 cm minder. En vochtgehalte nam weer toe.

Whoohoo! Het gaat goed hier :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik weet niet of dat ambitieus is voor jou nijn. Als je het sinds je jeugd niet meer gewogen hebt wel :)

Yay! go Crownless! Wordt het ook makkelijker voor je?

Hier is week drie van 'fuck de tering' bezig. deze dinsdag was is -0,1 en komende dinsdag ga ik weer + weet ik wat zijn. Ik merk dat als ik 1 dag niet goed heb ingevuld ik niet weet hoeveel weekpunten ik nog heb en 'het dus allemaal geen zin heeft' eergister ontbeten met twee oranje tompoucen en gister 4 ijsjes gegeten. Ben ook hormonaal en ongelukkig dus tis allemaal ff niet kek zullen we maar denken.

Ik denk dat ik mezelf tot weegdag geef om van deze bui af te komen en dan kijken of ik verse moed kan vinden.
**Self Rescuing Princess**
Crownless

Bericht door Crownless »

Ja en nee. Ik weet dat ik goed bezig ben en ik ben gestopt net emoties weg-eten. Ik heb sneller een voldaan gevoel, en mijn lichaam geeft duidelijk aan wanneer het honger en dorst heeft.
Maar de lekkere dingen lonken wel. Uit een test kwam naar voren dat ik erg hoog scoor op 'passieve emoties weg-eten' en dat ik zeer hoog scoor op voedselprikkels uit de omgeving. Zet chips voor mijn neus en ik wil het. Ruik ik friet? Idem. Nootjes? Snoepjes? Tompoucen? Stukjes appel? Chocola? Snacktomaatjes? Eten moet op! Allemaal!
(hoewel dat weer niet gold voor de pizza van gisteren. Hmmm)

Dus zeg ik het merendeel van de dag nee tegen mezelf. En dat wordt niet makkelijker. Of leuker. Het is best wel kut eigenlijk.

De komende drie weken moet ik een keer op een game-avond alles eten wat ik wil, om dan weer de draad op te pakken. Mijn voedingsconsulent wil me laten zien dat de wereld dan niet vergaat, ik geen 5 kilo bijkom en dus de 'het heeft allemaal geen zin meer, omnomnomnom!' te voorkomen. En ik vind het nu al eng.

Dus in dat opzicht, nee, het wordt niet makkelijker.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
skaoot

Bericht door skaoot »

Ja dat bedacht ik me later ook, we hebben de pizza niet opgenomd! Misschien hielp het dat we in 2 ronden aten, lichaam meer tijd om zich te bedenken dat het genoeg is geweest?

Ik moet echt mn weegschaal retourneren, vanmorgen zou ik 10kilo zijn afgevallen in een week. Lief van je weegschaal maar ik geloof je niet!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Mijn streefgewicht is ook wat ik op mijn 17e woog, dat kan toch best als dat gewoon een gezond gewicht voor je is?

Blijft rot he, om steeds nee te moeten zeggen tegen jezelf. Maar wel super goed bezig, Crownless. En goed van je voedingsconsulente dat ze je een x wil laten zondigen. Denk dat dat wel handig is, juist om er niet zo bang voor te worden. (ik vind dat zelf ook heel eng en doe het dus nooit, op die ene keer sushi eten na dan :X)

Ik blijf steeds hangen, al maanden, kom niet onder de 90. 90.5 nu steeds. Stom kut plateau. Maar goed, we gaan gewoon door, ooit moet er toch weer wat vanaf gaan. Wil naar de 76, dus nog wel even te gaan.
JerryM

Bericht door JerryM »

Ben je weer aan het bewegen de laatste tijd, tessie?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
nijntje

Bericht door nijntje »

Yay, nu toch weer 0,5kg eraf.

En nee, m'n streven is niet het gewicht van m'n 16e weer te halen ofzo. Maar wel het gewicht van m'n 20e. Daarna ben ik langzaam gaan aankomen.

Overigens, m'n resultaat had vast beter gekund, ik heb tot het laatste puntje m'n weekpunten en bewegingspunten van de afgelopen week naar binnen zitten werken.... Eens kijken of ik komende week weer wat "netter" te werk kan gaan....
kitten

Bericht door kitten »

En ik ben stabiel. :) Zeker in grote lijn sinds maart. Ik hou van Heerschers weegschaal. Die stuurt het via wifi naar de computer en zet het in een mooi grafiekje. :D
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ik mag vanavond weer op de weegschaal, maar als mijn weegshcaal me niet voor het lapje houdt, is er flink wat af.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Hier + 0,3. In totaal 1,8 kilo aangekomen de afgelopen drie weken door niet bij houden en koekjes en ijsjes.

Gelukkig heb ik gister de knop weer gevonden, vanaf vandaag weer uitgebreid bijhouden inclusief drinken, zuivel, groente fruit.
kitten

Bericht door kitten »

Oei, 1,8 is idd een flinke terugval! Volhouden hoor!

Misschien leuk om eens een WW-meet te houden. :) Bijvoorbeeld een WW BBQ meet. Kunnen we elkaar tips geven om gezonde dingen te leren. Ik had gister bijvoorbeeld een maiskolf van de BBQ. Erg lekker en 0 punten! :food: Ik denk dat dat goed is voor het opdoen van tips, maar ook om elkaar te blijven motiveren.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Even beter gekeken, het is +1,5 in drie weken. Wel zonde idd, maar goed. Vandaag weer lekker verder!

Nijn en Lotus en Kitten zijn goed bezig! :static:

Hoe is het met Tessie?

BBQ is sowieso een leuk idee :)
Tigerlily

Bericht door Tigerlily »

Mijn batterij van de weegschaal is bijna leeg en ik vergeet steeds om een nieuwe te halen omdat het een speciale batterij is.
Ik sta heel april al stabiel op 116,3 kg. Ik denk dat ik nu wel iets omhoog gegaan ben omdat ik veel stress en onrust heb en geen tijd om te sporten en ik heel veel trek heb in zoete en hartige slechte dingen en ook voor mijn gevoel weer meer eet bij het avondeten.

Ik krijg momenteel even mijn draai niet gevonden met afvallen en gezond eten en koken.
BBQ lijkt me ook gezellig en ik WW dan niet maar tips en motiverende gesprekken lijken me wel fijn. :) :)
Plaats reactie