WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
lotus {P}

Re: WS valt af!

Bericht door lotus {P} »

Lijkt me leuk idee kitten. Het begint er tenminste nu ook op te lijken dat het BBQ weer wordt.

Mijn grootste probleem is gewoon sausjes en genoeg eten en drinken.
Ik heb een hele tijd ook problemen gehad met genoeg vetten, aangezien ik al niet echt houd van boter op mijn brood. Maar dat gaat nu redelijk. Nu het drinken nog en we zitten weer helemaal goed. Maar vanavond is het D-day en dan zullen we weten wat Koninginnedag en 2x logees (waarin ik best wel gezondigd heb en geen punten geteld heb) hebben gedaan. Maar het getal wat ik vanochtend op mijn weegschaal zag, was toch wel erg leuk, hopelijk klopt dat ook een beetje met de werkelijkheid.
puppie

Bericht door puppie »

Ipv van boter op brood een likje mayonaise onder je beleg? :)
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ja, dat deed ik al, maar dat schijnen dan weer niet de goede vetten te zijn. Nu doe ik onder mijn kaas een klein beetje boter en bak ik in wat meer olijfolie
puppie

Bericht door puppie »

Volgens de cursusleidster bij de ww was mayonaise een prima alternatief.
Ik hou ook niet van boter op brood. Soms gebruikte ik iets meer vet bij het vlees bakken en soms deed ik wat mayonaise op brood. (of lekker eitje bakken voor op brood in boter :))
puppie

Bericht door puppie »

Hier overigens ook wel een jeej moment, ik ben weer onder de 75 gelukkig!
Was na het stoppen van WW ondertussen van 69 weer richting 77 :-|
Rem erop en weer down hill gelukkig nu
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Voor afvallen maakt het minder uit, maar voor algemene gezondheid zijn boter en olijfolie beter geschikt. Mayonaise is meestal gemaakt met zonnebloemolie, wat naar verhouding veel omega 6 bevat waardoor de balans tussen omega 3 & omega 6 scheef gaat lopen wat minder goed is voor je algemene gezondheid.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Maar als je dan mayonaise met olijfolie gebruitk? Is dat dan wel weer beter Ravelijne?
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Yep, dat is gewoon ei met olijfolie en een beetje azijn of citroensap en misschien een beetje mosterd. Ik heb alleen nog geen mayo in de winkel kunnen vinden die niet voornamelijk zonnebloemolie bevat. Als ik het etiket lees blijkt zelfs mayo waar groot 'met olijfolie' op staat, 90% zonnebloemolie te zijn met een scheutje olijfolie. :( Ik hou me ook aanbevolen voor een tip, als iemand eentje vind die wel puur of overwegend met olijfolie wordt gemaakt.
artemis

Bericht door artemis »

Voor het bakken kan je trouwens beter geen olijfolie gebruiken. Gebruik dan gewoon roomboter of kokosolie.
Olijfolie is wel erg lekker om door salades te gebruiken en als je juist meer vetten nodig hebt eet dan ook eens een lekker stukje zalm :)
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ik bak altijd in olijfolie, of boter met olijfolie. Bevalt mij prima.
Waarom zou het beter zijn om dat niet te doen artemis?
artemis

Bericht door artemis »

Omdat olijfolie een hoog gehalte heeft aan onverzadigde vetzuren die bij verhitten veranderen in minder goede vetzuren.
Dus als je bakt en braad kan je dus beter iets gebruiken met veel verzadigde vetzuren, want die hebben daar minder last van.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Ik ben wel heel erg blij want had ik gedacht dat ik ongeveer 1 kilo was afgevallen, blijkt het maar liefst 1,6 kilo te zijn. Ondans alle zonden van de afgelopen 2 weken.
kitten

Bericht door kitten »

Wow! Dan zullen die zonden wel meegevallen hebben. :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Goed hoor lotus!!!
MILF :grin_ani:
nijntje

Bericht door nijntje »

Go lotus :static: :static:

En ik ben ook voor een WW-BBQ-WS-feestje ;) Zou alleen niet weten wanneer, aangezien de agenda stampvol zit :(

Overigens, wat erg lekker was op de BBQ: Gepofte Zoete Aardappel!!
En Tilapiafilet met zeekraal in aluminiumfolie op de BBQ doet het ook goed.
Plaats reactie