Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- Daantje
- Contacteer:
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
Aww, vacature vlakbij huis is 'm niet geworden. Ik word niet uitgenodigd voor gesprek. Op naar de volgende.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Ravelijne
Ah, jammer. Hier zijn je Mojo Points voor het wel hebben gewaagd: *geeft Mojo Points aan* 

- Sabrina
Jammer Daantje!!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Daantje
- Contacteer:
Ah wel, op naar de volgende. Als deze het wel had geworden, dan had ik het wel ook wat ongemakkelijk gevonden met de projecten die lopen op werk. Ik wil daar wel wat dingen afgerond hebben voor ik wegga. Want zo verantwoordelijk voel ik me daar ook wel weer voor. En een afgerond project staat net iets beter op mijn cv dan vlak voor het einde vertrekken.
- kitten
Of een project afgerond is of niet, dat zet je toch niet op je CV? 

- Daantje
- Contacteer:
Nou, als het straks klaar is dan ben ik een centraal persoon geweest in een moeilijk en complex project dat succesvol is afgerond door mijn sleutelrol. Ik kan mezelf nog wel een beetje aanprijzen.kitten schreef:Of een project afgerond is of niet, dat zet je toch niet op je CV?

- thaliya
Vandaag op school verteld dat ik aan het solliciteren ben zodat ze dat weten mochten ze gevraagd worden om een referentie (gebeurt dat eigenlijk in Nederland??) of als ik vrij moet nemen voor een gesprek.
Natuurlijk vonden ze het jammer en wensten ze me succes maar ze zeiden ook dat ze me volgend jaar teamleider hadden willen maken. Beetje zuur want toen ik in India wegging liep ik ook net een promotie mis
. Tweede keer dus dat ik voor m'n gevoel iets opgebouwd heb en toch weer opnieuw moet beginnen.
Natuurlijk vonden ze het jammer en wensten ze me succes maar ze zeiden ook dat ze me volgend jaar teamleider hadden willen maken. Beetje zuur want toen ik in India wegging liep ik ook net een promotie mis

And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- eireann
- Site Admin
Oef dat is wel jammer ja, misschien willen ze dat in een getuigschrift zetten voor je?
**Self Rescuing Princess**
- JJV
Ja.thaliya schreef:mochten ze gevraagd worden om een referentie (gebeurt dat eigenlijk in Nederland??) .
Ben vorige maand nog benaderd voor mn voormalige stagiair.
Geloof wel dat ze alleen die mensen benaderen die jij zelf genoemd hebt. Als ze al mensen benaderen.
~\v/~
- thaliya
@eirann: ja, dat willen ze prima zeggen, ze hebben me sowieso een "glowing reference" beloofd.
@JJV: dank je wel! Hier wordt alles nagetrokken, tot aan je diploma's toe. Ik wacht wel tot ze me vragen om referenties en dan zal ik ze de gegevens sturen (als ik door de eerste ronde heenkom natuurlijk)
@JJV: dank je wel! Hier wordt alles nagetrokken, tot aan je diploma's toe. Ik wacht wel tot ze me vragen om referenties en dan zal ik ze de gegevens sturen (als ik door de eerste ronde heenkom natuurlijk)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
- eireann
- Site Admin
Ze checken iig geen referenties zonder dat jij het weet, ik zet referenties ook niet in mn CV genoemd. Daar moeten ze om vragen; en dan kan ik ze inlichten dat er mogelijk contact met ze wordt opgenomen.
Ik weet nog dat ik in Nederland aan het solliciteren was, de baas wist nog niet dat ik bezig was met terug gaan naar Nederland. Ik zou vanaf het vliegveld direct door gaan naar het gesprek dus ik was op de ochtendvlucht van 07.00 uur al strak in het pak... En toen kwam de baas naast me zitten; ik wist niet dat hij via Amsterdam naar zijn werkafspraak vloog.... Ik heb de hele vlucht mn jas aan moeten houden omdat ik niet wou uitleggen waarom ik 'lekker een weekendje naar huis ging' zo strak in het pak.
Ik weet nog dat ik in Nederland aan het solliciteren was, de baas wist nog niet dat ik bezig was met terug gaan naar Nederland. Ik zou vanaf het vliegveld direct door gaan naar het gesprek dus ik was op de ochtendvlucht van 07.00 uur al strak in het pak... En toen kwam de baas naast me zitten; ik wist niet dat hij via Amsterdam naar zijn werkafspraak vloog.... Ik heb de hele vlucht mn jas aan moeten houden omdat ik niet wou uitleggen waarom ik 'lekker een weekendje naar huis ging' zo strak in het pak.

- thaliya
Haha, leuke anekdote!
- eireann
- Site Admin
@bitemarks, zag ik nou een linkedin update van je voorbij komen? Gefeliciteerd!
- Mack
Yep. Ik zag 'm ook.
Go bite!

Go bite!

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
-
Ja, ik heb mijn eerste week er net opzitten. Als accountmanager ICT voor het onderwijs. Ik ben daar een beetje de ervaren man voor grote contracten.
Voorlopig vermaak ik me dus wel even
Voorlopig vermaak ik me dus wel even

Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?