WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Pluu

Re: WS valt af!

Bericht door Pluu »

Tja, diëtist kost zoveel tijd, en dat heb ik niet!

Nu avondeten gespreid, had een kleiner bord opgeschept en nog iets in een bakje voor vanavond. En ben het gaan eten zodra ik merkte dat ik weer chagrijnig werd. Dat helpt wel, maar het is wel lastig dat ik van mijn lichaam geen duidelijke hongersignalen krijg. Vroeger had ik dat wel, maar nu heb ik alleen lekkere trek, maar geen gevoel van honger. Maar dus wél een glucosetekort, want ik word wél puur chagrijnig. En ik merk het ook doordat ik alles uit mijn handen laat vallen, overal tegenaan loop, knoei met dingen, kortom ik word onhandiger. Maar het is dan erg lastig om er dan aan te denken dat dat een hongersignaal is.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Mijn tip zou zijn om wat meer low carb te gaan eten. Als het uiteindelijk idd 'went' is het ook mogelijk dat in plaats van een glucosetekort het eerder een insuline-overschot is. Door minder koolhydraatrijk te eten, wordt er ook minder insuline getriggerd waardoor de energievoorraad minder snel op brandt en je dus een gelijkmatigere bloedsuikerspiegel zou moeten hebben. Ik hoop voor je dat je lichaam weer gauw went!
Crownless

Bericht door Crownless »

Mijn voedingsconsulent kostte me toen ik net begon 40 minuten per week. Ok, met reistijd een uur. En nu nog maar 1 uur in de drie weken. Zo absurd veel is dat toch niet? En ik krijg de helft van het geld terug van vgz.

Berlijn gaat killing zijn. Gisteren wraps en nacho's mit käse uberbacken. KAAAAAAAS! OMG, GLORIEUZE KAAAAAAAS! En cocktails. Ik ben in calorie walhalla! Ik weet een tentje met fantastische pina colada's. Like, chocolat colada. Vloeibare bounty met alcohol. De enige manier waarop die perfecter kan is geserveerd in een cocosnoot terwijl ik in een hangmat op een tropisch eiland lig.

Ik denk niet dat ik ga afvallen deze week. Hopelijk kom ik niet teveel aan. Ik heb een battle-plan. Ik sleep snack-a-jacks en appels mee voor de 'ik wil om de twee à drie uur eten'. Vanaf morgen ontbijt ik weer met iets van yoghurt/kwark met fruit (we hebben een appartement gehuurd, eigen koelkast enzo). Zondag en maandag koken we zelf (moet ik alleen nog even tegen Bryan vertellen). En ik mag maar een keer currywurst bestellen. Oh, en ik ga qua cocktails voor de Cuba Libre met light cola. Het voelt een beetje dom om te bestellen, maar alle beetjes helpen.

En seks. Véél seks. Hihi #verliefdepuber
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Dat klinkt lang niet verkeerd Crownless!
Beetje het midden zoeken tussen 'alle remmen los op vakantie' en het strengere regime wat je thuis aanhoudt. Lijkt prima vol te houden en geeft je ruimte om lekker te genieten, zonder dat je weer een maand of langer aan het werk moet om het eraf te krijgen. :)
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Pluu

Bericht door Pluu »

Het begint wel te wennen geloof ik, ik ben door de echte chagrijnigste dagen heen. Zonet gesport en het is nu lunchtijd en ik voel me niet alsof ik om val, ik voel me zelfs alsof ik mijn lunch nog zou kunnen uitstellen. Wat ik niet ga doen, want het is niet slim om te gaan zitten wachten op een glucosetekort voordat je eet... maar hoopvol! Toegegeven, vandaag is Kotertje naar de opvang dus het is een rustigere dag dan de afgelopen dagen, maar ik denk dat ik met een glucosetekort wel een andere reden zou vinden om chagrijnig te worden als ik géén huilend Kotertje om me heen heb.

@Crownless: het belangrijkste is dat je na de vakantie weer begint.. het meest killing van zondigen is dat het daarna zó verleidelijk is om teveel te blijven eten. Je went zo snel aan veel lekkers... en je gaat snel redeneren dat het tóch niets uitmaakt, een dagje later weer beginnen met lijnen.. en nog een dag later, en nog een dag later.. en dan is het ineens een week later en is het weekend en heb je een feestje (ofzoiets), dus na dat feestje ga je weer beginnen.. en dan ben je ongesteld, en dat is niet het goede moment om af te kicken van al dat lekkere eten.. en voor je het weet ben je zo lang alweer ongezond aan het eten dat je lijnpoging "definitief mislukt" is en het óók dus niet meer uit maakt. Mijn ervaring is dat het niet zo heeel veel uit maakt hoe erg je zondigt, zolang het maar voor een korte tijd is en je niet in de val trapt om na de vakantie te blijven dooreten.
Lil

Bericht door Lil »

Juist oppassen met fruit bij glucose-schommelingen. Dat geeft heel veel snelle suikers en dus een glucose-piek, daarna een insuline-piek en dan dus glucose-tekort. Het verschilt ook nog sterk per soort wat fruit met je lichaam doet.
Heb diabetes gehad tijdens zwangerschap 2, en het is idioot wat sommige "gezonde" voedingsmiddelen in je lichaam doen. Van 1 volkorenbroodje in de ochtend knalde ik van 4 naar 10, met insuline.
Geen hongersignaal ken ik ook. Ik kan rustig twee dagen niet eten, dan is mijn glucose/insuline stabiel en voel ik me prima. Alleen het eerste dagdeel is dan zwaar. Alleen is dat natuurlijk ook niet echt slim dan wel gezond.
Elke drie uur iets van nootjes, magere kwark, groente, ei, mager vlees werkt bij mij het best. Idd low carb. Maar ik vind het verschrikkelijk moeilijk. Ik kan veel beter niet eten dan bewust eten. Ik wil geen tussendoortjes, geen ontbijt :pukey:
Ik ben nu een half jaar aan het lijnen op deze manier, en eindelijk val ik af... It sucks. Maar ja.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Nog even doorbikkelen pluu!

Punten opzoeken VOOR je het eet is beter... Ik denk ik neem kipburgers ipv hamburgers, dat zijn vast minder punten... (kip) maar dat is helemaal niet zo :( en ik had hamburgers net zo lekker gevonden...,
**Self Rescuing Princess**
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Dat helpt niet inderdaad, anne.
Je hamburgers zonder olie in een grillpan klaarmaken zal waarschijnlijk wel een puntje schelen. (doe niet aan ww, maar had ergens begrepen dat olie/boter ook punten kost)
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
skaoot

Bericht door skaoot »

2 weken niet gewogen, vanmorgen 89,6. Toch stukje verder onder 90, en dat zonder sporten en wisselend goed eten. Yay!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik heb m'n weegdag verandert naar maandag, begin van de week enzo. Vind ik toch logischer.
-0,7 deze week
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Goed zo Anne! Betekent dat ook dat je niet hebt opgegeven ondanks het slechte begin van vorige week? Daar mag je echt wel trots op zijn!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Beweging heeft me gered deze week, veel gefietst.

Dank je wel. T is niet makkelijk!
kitten

Bericht door kitten »

Wauw, mag je zeker trots op zijn!
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Ik heb besloten om van het koolhydraat arme dieet af te stappen en verder te gaan met ww. Omdat ik mijn voeding ook wil aanpassen aan mijn lichamelijke activiteiten en omdat ik langzaam op het punt kwam dat het dieet minder geschikt voor me werd.

Dus een eerste vraagje aan de ww-ers.. Hoe zit het ook al weer met de active points? Hoeveel daarvan maak je het beste op? Ik beweeg namelijk redelijk veel.
nijntje

Bericht door nijntje »

Welkom bij de WW-ers!

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik al 3 weken niet meer bijhoud en invul, maar wellicht dat nieuwe aanwas in dit topic mij weer motiveert om toch weer meer op te gaan letten.

Voor zover ik begrepen heb, moet je in elk geval de helft van de active points dezelfde dag proberen op te eten. Maar als je zo veel actief bent, heb je gewoon je week-punten minder nodig, omdat je dan met active points je dagtotaal kunt aanvullen.

Zelf kies ik ervoor om de app eerst de active punten te gebruiken en dan pas het weektotaal aan te spreken.
Plaats reactie