het beweeg-topic
Re: het beweeg-topic
Met zoveel hardlopers ga ik maar eens een voorstel doen: Nu is het nog leuk, maar straks komt de winter eraan, en dan is het vaak lastiger om je motivatie vast te houden, is mijn ervaring. Zou er interesse zijn voor een WS CPC-loop meet? Voordeel van de CPC (behalve dat ie in den haag is :-) vind ik dat ie net na de winter valt (maart) zodat je wel MOET doortrainen als je een beetje fatsoenlijk wil lopen. Afstanden lopen uiteen van van 5km t/m de halve marathon, dus iedereen die nu aan het bikkelen is zou mee moeten kunnen doen. Ik weet trouwens zelf nog niet of ik voor de 10km of de halve marathon wil gaan. Anyway, bij voldoende belangstelling en als pluu het goed vindt wil ik wel kijken of er meet van te bakken is met na afloop douchen en eten @casa-guilty.
- Crownless
Ik vind het een goed voorstel, maar tegelijkertijd ook nog erg ver weg en ik heb geen flauw idee hoe ik dan zit.
Net weer les een gerent. Ik dacht dat het goed ging, maar mijn rechterscheen zeurt nu een beetje. Meh!!! Linkerbeen doet het prima though. Dus niet meteen beginnen, maar les een weer doen op maandag.
Was wel weer pittig, vooral die drie minuten rennen op het eind, maar fijn om te merken dat ik qua hersteltijd (=de tijd die je nog staat te hijgen na inspanning) wel nog behoorlijk kort is. Er is toch nog iets van conditie blijven hangen.
Net weer les een gerent. Ik dacht dat het goed ging, maar mijn rechterscheen zeurt nu een beetje. Meh!!! Linkerbeen doet het prima though. Dus niet meteen beginnen, maar les een weer doen op maandag.
Was wel weer pittig, vooral die drie minuten rennen op het eind, maar fijn om te merken dat ik qua hersteltijd (=de tijd die je nog staat te hijgen na inspanning) wel nog behoorlijk kort is. Er is toch nog iets van conditie blijven hangen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- eireann
- Site Admin
Gok je voorlopig op de 5-10? Daadwerkelijk inschrijven bij de CPC kan toch pas vanaf november/december, dus die keuze kun je nog wel even voor je uitschuiven (doe ik ook).Crownless schreef:Ik vind het een goed voorstel, maar tegelijkertijd ook nog erg ver weg en ik heb geen flauw idee hoe ik dan zit.
Ik ben gestopt met Evy. Ik weet nu waarom ik steeds afhaak bij hardlopen. Ik vind het gewoon dodelijk saai, blijf problemen met mijn ademhaling houden en merk dat ik echt drie keer per week moet lopen om op niveau te blijven of progressie te boeken. Maar... Ik heb een alternatief gevonden. We hebben sinds vorige week de hometrainer van mijn schoonouders boven staan en op de dagen dat ik niet fitness fiets ik een hele aflevering van de Gilmore Girls of Private Practice lang. De tijd vliegt. Net als op de fitness, waar ik tijdens de cardio Uitzending gemist op de I-pod kijk. Lang leve het combineren van het noodzakelijke met het aangename!
- juffie
- Site Admin
hmm, dat klinkt goed Cera. Ik heb ook gemerkt dat ik het fitness een stuk leuker vind als iemand mij afleidt met een lekker praatje of als er wat leuks op tv te zien is.
- kitten
Die blauwe maandag dat ik fitness heb uitgeprobeer, jaaaaren geleden, vond ik het inderdaad ook leuker als er iets leuks op tv was!
Dat is waarom ik bij het hardlopen of crosstrainen vaak naar audioboeken luister :-)
Goeie tip Guilty. Dat ga ik ook doen.
Zit sinds 2,5 maand op fitness en luister graag naar muziek.
Maar een audioboek lijkt me nog fijner, omdat het lekker constant is.
Zit sinds 2,5 maand op fitness en luister graag naar muziek.
Maar een audioboek lijkt me nog fijner, omdat het lekker constant is.
hmm, is misschien ook een idee. Enig idee waar je audioboeken kan vinden voor een ipod?
Ik heb een paar jaar geleden een aantal luisterboeken gedownload, maar ik weet niet of dat nog steeds gratis kan.
Anders kan je misschien luisterboeken lenen in de bibliotheek of bij vrienden en deze op je pc zetten.
Van je pc kan je ze weer op je ipod zetten
Anders kan je misschien luisterboeken lenen in de bibliotheek of bij vrienden en deze op je pc zetten.
Van je pc kan je ze weer op je ipod zetten
- juffie
- Site Admin
Mijn allergrootste probleem is het mezelf van de bank hijsen. Ik haak af omdat het gedoe is. Ik moet omkleden en naar buiten en omdat ik in een gat woon moet ik eerst met de auto naar een andere plaats voor een sportschool, en... Dan ga ik al niet meer.
Misschien als ik hier thuis een hometrainer of crosstrainer zou hebben, dat het dan al wat beter gaat, want dat kun je ook even snel doen. Een halfuurtje sporten thuis lukt wel, maar een halfuurtje sporten elders neemt al gauw 1,5 uur in beslag.
Ik haat sporten, ik heb het nooit leuk gevonden en zal dat waarschijnlijk ook wel nooit doen. Enige waar ik echt lol in had was stijldansen (tot en met goudster gedaan) en iets scoutingachtigs, maar dat is weer niet echt sporten.
Als kind heb ik een paar jaar op gym gezeten en dat was het.
Paar keer geprobeerd te gaan zwemmen, maar zelfs met de 'samen met vriendin gaan' stok achter de deur ben ik het na een paar keer zat.
Fitness, ik heb een abo gehad op een sportschool hier in de buurt, maar hier in de buurt betekent een kwartier met de auto. Nou, zoals ik zei; 6x en de motivatie is weg. Teveel gedoe.
Zelfs Evy komt niet van de grond, want ik moet me erop kleden, eerst naar het natuurgebied wandelen, dan rennen, en dat terwijl ik nog tig andere en leukere dingen te doen heb waar ik al amper aan toe kom.
Ook nog een superslechte conditie en lichamelijke ongemakken erbij en ik heb het al wel weer gezien, want dan is het ook niet leuk. Ik snap mensen ook niet die van sport genieten. Vicieuze cirkel, I know, maar ja, doorbreek het maar eens.
Ik voel me lam, ik voel me moe en absoluut niet fit en ik weet dat sporten ten goede kan helpen, maar toch krijg ik mezelf niet van de bank af.
Misschien als ik hier thuis een hometrainer of crosstrainer zou hebben, dat het dan al wat beter gaat, want dat kun je ook even snel doen. Een halfuurtje sporten thuis lukt wel, maar een halfuurtje sporten elders neemt al gauw 1,5 uur in beslag.
Ik haat sporten, ik heb het nooit leuk gevonden en zal dat waarschijnlijk ook wel nooit doen. Enige waar ik echt lol in had was stijldansen (tot en met goudster gedaan) en iets scoutingachtigs, maar dat is weer niet echt sporten.
Als kind heb ik een paar jaar op gym gezeten en dat was het.
Paar keer geprobeerd te gaan zwemmen, maar zelfs met de 'samen met vriendin gaan' stok achter de deur ben ik het na een paar keer zat.
Fitness, ik heb een abo gehad op een sportschool hier in de buurt, maar hier in de buurt betekent een kwartier met de auto. Nou, zoals ik zei; 6x en de motivatie is weg. Teveel gedoe.
Zelfs Evy komt niet van de grond, want ik moet me erop kleden, eerst naar het natuurgebied wandelen, dan rennen, en dat terwijl ik nog tig andere en leukere dingen te doen heb waar ik al amper aan toe kom.
Ook nog een superslechte conditie en lichamelijke ongemakken erbij en ik heb het al wel weer gezien, want dan is het ook niet leuk. Ik snap mensen ook niet die van sport genieten. Vicieuze cirkel, I know, maar ja, doorbreek het maar eens.
Ik voel me lam, ik voel me moe en absoluut niet fit en ik weet dat sporten ten goede kan helpen, maar toch krijg ik mezelf niet van de bank af.

MILF 

- Voleuse
Ik snap je helemaal juffie, ik heb ook zo'n hardgrondige hekel aan sport! Ik zoek ook nog steeds naar iets wat ik leuk vind...
Waarom ben je eigenlijk gestopt met stijldansen?
Waarom ben je eigenlijk gestopt met stijldansen?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa