WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Emmy

Re: WS valt af!

Bericht door Emmy »

shraddah schreef:Op de bokkenpootjes terug te komen, 2 voor 3 puntjes is het dus Anne :)
Wat waarschijnlijk het geval is, is dat 1 bokkepootje 1,5 punt of iets meer is. Aangezien ze niet met halve punten werken, wordt het dan verhoogd naar 2 punten per stuk.
Eet je er echter 2, dan zit je op 3 punten of iets eroverheen, maar dat wordt dan naar 3 afgerond.
Kijk maar eens bij hoeveelheden van bijv. Optimel Vla Dubbelvla.
Als je 188 gram eet, is het 2 punten. Daarna is het van 189 gram t/m 264 gram, 3 punten en dan pas wordt het 4 punten.
Hier kan je dus heel erg mee sjoemelen.......

Bij mij ging het afgelopen week heel langzaam, slechts 2 ons, wat dus eigenlijk niet eens telt. Maar goed, als ik nu de dalende lijn weer ga volhouden, vind ik het allang best.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

hier stond vanmorgen de 85 voor de komma :) :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
cinderella

Bericht door cinderella »

Ik moet ook maar weer eens goed punten gaan tellen. AndereBart is me ongemerkt bijna ingehaald. :cry: Wel lekker voor hem dus, maar ik wordt er wat mijn gewicht betreft niet vrolijker van.
toen doet er nu niet meer toe
seleena

Bericht door seleena »

@Emmy inderdaad met WW-en kan je wel sjoemelen hoor.
Maar daar hou je alleen maar jezelf mee voor de gek, de weegschaal niet :clown:

@phedre goed hoor!

@cinderella weer maar eens herpakken dan? ;)

Ik heb het echt lastig deze week, mijn PMS, gedoe thuis bleghh :nopompom:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
artemis

Bericht door artemis »

Vandaag heb ik zo'n dag. Een ik eet alles wat ik lekker vind en die weegschaal kan me gestolen worden.
Helaas zegt mijn buik al snel wat anders... Wat da ook wel weer goed is.
Lijkt wel of mijn PMS is verschoven na dat ik soort van ongesteld ben geweest.
Ongesteld word ik eigenlijk ook niet meer echt door het spiraaltje.
artemis

Bericht door artemis »

Bui van gister is uiteindelijk meegevallen. De weegschaal gaf weer wat minder aan dan vorige week.
Waarschijnlijk eet ik denk ik soms ook te weinig.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Grrr, mijn weegschaal geeft elke dag meer aan. En nu weet ik wel, ik moet op krachten blijven en me even niet bezighouden met mijn gewicht en blablablabla, maar ik baal ervan dat het harde werken dat ik hiervoor heb gedaan om gewicht kwijt te raken, nu te niet wordt gedaan. Volgende keer als ik mijn arts zie ga ik vragen of ik wel gewoon enigszins aan de lijn mag doen want ik wil niet nog zwaarder worden. Voordeel is wel dat ik dan geen kleren hoef te kopen omdat ik me te wijde kleding nog niet heb weggegooid (gevalletje van toeval wellicht?).
faery

Bericht door faery »

Lotus: misschien kan je een keer met een dietist gaan praten? Op gewicht blijven is misschien een goed plan (dus niet afvallen, maar ook niet aankomen), en de dietist kan waarschijnlijk helpen met makkelijke gezonde recepten en tips voor als je geen zin hebt om te eten enzo.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Je deed toch ww? Dat is toch niet echt een dieet maar gewoon gezond eten? Lijkt mij dat dat geen probleem is en alleen maar goed is. Maar mss kan je even bellen met de assistente van jouw arts om het te checken?
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Ja, kan ik ook doen. k Schrijf het direct op het "to-do" lijstje van maandag. Voor vandaag al teveel gepland qua dingen doen.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Kun je WW niet instellen op 'gelijk-blijf-stand'? En dan die puntenhoeveelheid blijven aanhouden.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ja dat kan, dan krijg je 6 punten extra per dag
**Self Rescuing Princess**
artemis

Bericht door artemis »

Ik ging naar de boekhandel voor een puzzelboekje. En kom terug met 2 boeken over voeding.
1 die ik al een tijdje wilde hebben: de voedselzandloper.
En een ander boek over waarom brood niet goed voor je is: Broodbuik.
Ik heb weer wat vakliteratuur te lezen :)
Xay

Bericht door Xay »

Vorige week was ik 3 dagen op vakantie en gelijk is mijn hele lichaam van slag van het niet zelf kunnen kiezen wanneer en wat je eet. Vriendin had - met de beste bedoelingen natuurlijk - ontbijt bijgeboekt, terwijl ik liever alleen een banaan eet en dan later iets van eiwitten (ik probeer de methode van Amber Albarda in combinatie met het bananendieet aan te houden). Maar bij een buffet waar je 14 euro voor hebt neergelegd, ga je toch niet alleen een banaan eten! :nopompom:
Geprobeerd de gezondste keuzes te maken: (gekookt) ei, brood, kaas... Maar waren dat de gezondste keuzes? Ik weet het niet. Mijn lichaam zegt nu van niet (daarbij komt natuurlijk nog dat het eten overdag ook niet was wat ik normaal eet (veel suiker) en het avondeten ook een buffet was).

Artemis, over de Voedselzandloper hoor ik ook veel goede dingen. Ik heb een samenvatting gelezen, niet het hele boek. Het is een hele wetenschap waarmee je je voedingspatroon kan aanpassen. Ik mis daarin teveel dingen die ik mij niet wil ontzeggen, daarom heb ik meer met Amber Albarda (Eet jezelf mooi, slank en gelukkig).
artemis

Bericht door artemis »

Dat boek heb ik ook nog op mijn lijst staan, maar kwam deze nu tegen en kon mezelf niet bedwingen :)
Wat zijn dan de dingen die je je in het boek van de Voedselzandloper mist?
Plaats reactie