WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Xay

Re: WS valt af!

Bericht door Xay »

De Voedselzandloper is strenger in het idee dat je geen "lekkere" dingen meer mag. Geen koek, snoep, chips, zoetigheden of frituur en snacks. Dat zijn dingen waar ik echt van geniet als ik ze neem en die totaal van mijn dieet schrappen vind ik zonde (je leeft maar 1x is mijn instelling :) donkere chocolade mag trouwens wel).

Bij de methode van gezonder eten volgens het boek van Amber mogen die dingen nog wel, maar met mate. De boeken hebben verder veel overeenkomsten, dus voor een deel is mijn eetpatroon ook terug te vinden in de Voedselzandloper. Alleen minder streng.

Daarbij is ook het tijdschema van eten anders in de Voedselzandloper. Tussen de middag salade eten vind ik zeer onpraktisch, bijvoorbeeld als ik een dag college heb. Andere dingen zijn onpraktisch omdat ik samenwoon met mijn partner en wij graag samen eten. Als ik dan 'sochtends al mijn warme maaltijd heb gehad en 'savonds alleen nog een handjevol noten en een appel mag, dan is ons samenzijn een stuk minder gezellig. Ik hecht waarde aan ons eetmoment 'savonds.

Wij eten nu bijvoorbeeld 2x per week quinoa en dat is lekker en gezond. Dat had ik zonder het boek van Amber nooit geprobeerd.
artemis

Bericht door artemis »

Ik snap wat je bedoelt. Ik denk ook dat het voor jezelf het beste te bepalen is wat handig is. Ik ken mensen die zeggen dat alleen ontbijten met fruit voldoende moet zijn. Dat kan voor de 1 werken en voor een ander weer niet. Daarom kijk ik naar de persoon en zijn situatie als ik adviezen geef.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Ik ga proberen vrijdag eens even met mijn arts te spreken over toch wat afvallen en eventueel aanvullingen qua vitamines/mineralen die mijn algehele conditie wat zouden kunnen verbeteren. Ik heb daar al een lijstje van, maar moet even overleggen wat ik wel en niet kan en mag nemen.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik wil proberenga vanaf vandaag weer punten tellen. Geloof dat ik gister eindelijk m'n zoetigheid grens heb bereikt (moet er niet aan denken nu! veel te veel gehad deze week) en dat is een mooi moment om weer te stoppen met gek doen. Ben binnen m'n 'tot hier en niet verder' grens gebleven de afgelopen weken, fijn om er een tijdje niet meer op te letten, maar nu is t mooi geweest :)
**Self Rescuing Princess**
chats

Bericht door chats »

Succes met het oppakken van het tellen eireann
kitten

Bericht door kitten »

Zal in het begin pittig zijn, met je lichaam weer zo gewend aan suikers. Maar je kan het hoor!!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ja dat denk ik ook, maar het feit dat m'n mond en maag geen suiker meer kunnen zien helpt wel :)
seleena

Bericht door seleena »

Ik ga me ook terug herpakken vandaag, dus doe met je mee Anne :)
We kunnen het :static:
De lekkere zoete dingen wat ik had gekocht bij jou in de super heb ik een enkele van op.
Lief gaat de rest oppeuzelen, die vindt Hollandse lekkernijen yummie.
Voor mijn suiker behoefte gebruik ik weer even mijn chroomtabletten.
Na een paar dagen zit ik weer op de rails en hoef ik ze niet meer te nemen.

Wel zegt mijn hoofdje, je moet sushi van SOTO eten :mrgreen: :clown:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
chats

Bericht door chats »

ook jij heel veel succes met het weer oppakken shraddah
artemis

Bericht door artemis »

Die pizza gisteren was niet zo'n super idee....
Nieuwe dag nieuwe kansen, altijd lastig alleen thuis zijn...
puppie

Bericht door puppie »

Ondanks 3 weken vakantie ben ik 2 ons afgevallen :) *blij*
seleena

Bericht door seleena »

Thanks chats. :)

Good for you puppie!

Gisteren qua eten netjes mijn punten opgegeten.
Als extra alleen maar een droge worst gegeten van mijn beweegpunten.
Vandaag ga ik ook netjes bij mijn puntjes kunnen blijven.
Hoe ist bij jou gegaan Anne?
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Gister goed, vandaag minder goed. Morgen weer een dag :)
seleena

Bericht door seleena »

Das al 1 dag winst! :yes:
Merk wel dat ik goestjes heb, hopelijk ga ik er niet aan toe geven..
Avond is nog jong en zo meteen maar eerst dineren.
Take me or leave me <3
skaoot

Bericht door skaoot »

Al tijd niet gesport, ook hele tijd niet gewogen, en gisteren stond er toch 89,3. Dat is ietsiepietsie minder dan laatste keer wegen! En vooral yay dat het niet meer is :) ik hoop dat nu weer 32 uur werken en college helpt met meer bezig = minder verveel eten en meer actie/beweging ook.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie