Dit is echt prachtig om te lezen he phedre.
Een lokatie waar je met bet en al binnen kan kom je ook niet alledagen tegen denk ik.
Gr
spelen en een stoornis?
Re: spelen en een stoornis?
Uit (droevige) ervaring vindt ik spelen met iemand met een 'borderline persoonlijkheidsstoornis' een roskante bezigheid. De reden is dat je niet kunt 'meten' hoe sterk die borderline (op dat moment) speelt. In bepaalde situaties kan dat zo ver gaan dat die persoon zijn/haar 'eigen grenzen' en verantwoordelijkheden verliest (sowieso een probleem met borderliners) en de gevolgen daarvan kunnen vrij ernstig uitpakken.
@ dutchfalcon: Het is alleen riskant als diegene niets aangeeft en/of jezelf niet goed naar hem of haar luistert. Als je er goed mee omgaat kan het juist heel bijzonder spel opleveren, met zeer diepe ervaringen en veel variatie.
Net als iedereen met een gevoelige persoonlijkheid moet ook een borderliner heel voorzichtig zijn met types die wel even 'je zullen helpen je grenzen te verleggen'. Die grenzen zijn er bij deze mensen namelijk al bijna niet.
poes
Net als iedereen met een gevoelige persoonlijkheid moet ook een borderliner heel voorzichtig zijn met types die wel even 'je zullen helpen je grenzen te verleggen'. Die grenzen zijn er bij deze mensen namelijk al bijna niet.
poes
Dat vind ik een hele goede opmerking. Ik merk ook dat als beide kanten goed weten hoe de ander in elkaar zit, en hoe de stoornis zich uit bij de persoon, dat dat ook echt een hele mooie diepgang kan geven aan een spel.poes schreef:@ dutchfalcon: Het is alleen riskant als diegene niets aangeeft en/of jezelf niet goed naar hem of haar luistert. Als je er goed mee omgaat kan het juist heel bijzonder spel opleveren, met zeer diepe ervaringen en veel variatie.
Persoonlijk vind ik een dat je dat niet echt kan generaliseren. De ene borderliner is de andere niet.dutchfalcon schreef:Uit (droevige) ervaring vindt ik spelen met iemand met een 'borderline persoonlijkheidsstoornis' een roskante bezigheid.
ik ben blij dat je dat opmerkt guilty^ :-)
Dat bespaart mij om hetzelfde te zeggen op een minder neutrale manier
Ja ik heb borderline, ja ik heb therapie gevolgd om het onder controle te krijgen en te houden, ja ik sluit me verder aan bij vode en poes.
Als je een slechte ervaring hebt met bvb een vrouw, ga je toch niet alle vrouwen afschrijven?
Gek dat het dergelijke gedrag wel normaal wordt gevonden wanneer persoonlijkheidsstoornissen ter sprake komen.
Enfin, het belangrijkste is reeds gezegd
@Phedre, het is bedlegerig :-)
groetjes
funga
Dat bespaart mij om hetzelfde te zeggen op een minder neutrale manier

Ja ik heb borderline, ja ik heb therapie gevolgd om het onder controle te krijgen en te houden, ja ik sluit me verder aan bij vode en poes.
Als je een slechte ervaring hebt met bvb een vrouw, ga je toch niet alle vrouwen afschrijven?
Gek dat het dergelijke gedrag wel normaal wordt gevonden wanneer persoonlijkheidsstoornissen ter sprake komen.
Enfin, het belangrijkste is reeds gezegd
@Phedre, het is bedlegerig :-)
groetjes
funga