BAM - bewust alleenstaand moeder.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Peter^
Contacteer:

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Peter^ »

Knuffels.
Geniet van de positieve momenten.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Vandaag evaluatie gehad bij de kliniek, volgende ronde doen we een andere hormoon aanpak in de hoop/verwachting dat er dan meer eitjes geoogst kunnen worden. Ik heb de medicatie al meegekregen, eerstvolgende menstruatie afwachten (ongeveer een week of 2) en dan nog eens.

Emotioneel is het wel heftig. Dit is pas de tweede IVF, maar tegelijkertijd ook AL, als deze ook niet lukt is er nog maar 1 ! En zo moet je natuurlijk niet denken, maar het is heel lastig om zo weinig /geen controle te hebben over iets wat ik zoooooo graag wil. Ik probeer af en toe al te denken wat ik met mezelf ga doen als ik geen moeder wordt. Maar dat idee kan ik nog niet bevatten.
**Self Rescuing Princess**
lunaaa

Bericht door lunaaa »

eireann schreef:Vandaag evaluatie gehad bij de kliniek, volgende ronde doen we een andere hormoon aanpak in de hoop/verwachting dat er dan meer eitjes geoogst kunnen worden. Ik heb de medicatie al meegekregen, eerstvolgende menstruatie afwachten (ongeveer een week of 2) en dan nog eens.

Emotioneel is het wel heftig. Dit is pas de tweede IVF, maar tegelijkertijd ook AL, als deze ook niet lukt is er nog maar 1 ! En zo moet je natuurlijk niet denken, maar het is heel lastig om zo weinig /geen controle te hebben over iets wat ik zoooooo graag wil. Ik probeer af en toe al te denken wat ik met mezelf ga doen als ik geen moeder wordt. Maar dat idee kan ik nog niet bevatten.
Pittig hoor! Stel dat er meer goede eitjes geoogst kunnen worden, plaatsen ze dan ook meerdere eitjes terug? En dan dus niet tegelijkertijd, maar bijvoorbeeld twee maanden achter elkaar? Of is het echt één keer terugplaatsen per oogst (klinkt zo raar)?
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

kan me geen voorstelling maken hoe heftig dit moet zijn voor je. Heel veel succes!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ja, als er meer goede bevruchte eitjes zijn dan worden ze eerst een paar dagen 'gevolgd'. De twee beste worden dan vers teruggeplaatst. Als er dan nog goede over zijn (cycoblasten zijn bevruchtingen van 5 dagen oud) worden ze ingevroren en kunnen ze de volgende cyclus worden teruggeplaatst als er geen zwangerschap is ontstaan. Deze ronde had ik nul cryos (ingevroren) dus gelijk door naar de volgende IVF, hopelijk nu meer eitjes, meer bevruchtingen en daardoor meer rondes. (of een zwangerschap natuurlijk) Er is deze IVF ook maar 1 bevruchting goed genoeg geweest om terug te plaatsen, ik heb de afspraak met de kliniek dat er per ronde 2 terug geplaatst mogen worden. (in principe geeft dat natuurlijk meer kans op een tweeling; maar het geeft hoofdzakelijk meer kans op een 1-ling)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Daar ben ik weer! Ben inmiddels al drie weken bezig met IVF nummer 2. Nu ik een beetje wist wat ik kon verwachten ging het een stuk makkelijker.

Deze tweede ivf is ZOVEEL beter dan de vorige! Echt een groot verschil; dat maakt de punctie echt meer de moeite waard zo:

ICSI 1 = 5 eitjes, 4 geschikt voor isci, 2 bevrucht, 1 goed gedeeld op dag 2. dag twee terugplaatsing
ICSI 2 = 7 eitjes, 5 geschikt voor icsi, 5 bevrucht, 5 goed gedeeld op dag 3, dag vier terugplaatsing

5!! 5 goed bevruchte <3 morgenochtend kijken ze nog even voor de terugplaatsing. Als er 1 100%perfect eitje inzit dan krijg ik die terug. Als er geen perfecte is dan krijg ik 2 goede terug. De andere die dan ook nog steeds goed zijn gaan de vriezer in.

Vanaf morgen dus duimen voor het nestellen... Wat een spanning. Maar 5!!! ik ben er hieperdepieper van!
chats

Bericht door chats »

Dat klinkt positief. Ik zal vanaf morgen mee duimen.
Het is je zo gegund dat het gaat lukken!
Yara

Bericht door Yara »

Wat fijn! Ik ga heel hard duimen voor je!
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

lieverd, ik ga zo verschrikkelijk hard duimen voor je!!! heel erg veel succes
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
thaliya

Bericht door thaliya »

Ik ga ook duimen!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
pluis

Bericht door pluis »

*duimt verwoed*
Caoineadh

Bericht door Caoineadh »

Ik denk aan je vandaag Eireann!

En ik wil daarbij ook even benadrukken hoe moedig ik je vindt.
Niet alleen je beslissing, maar ook hoe je hier allemaal mee omgaat, ...
Echt bewonderenswaardig. Je verdient het zo hard dat dit goed gaat.

Succes!
cinderella

Bericht door cinderella »

Succes vandaag, we duimen voor je.
toen doet er nu niet meer toe
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dank jullie voor het meeleven allemaal, das echt fijn :)

Er is 1 perfecte blastocide teruggeplaatst. Dat is al een klompje, het aantal cellen is niet meer onder de microscope waarneembaar. De andere vier zijn doorgedeeld en zijn nu 16 en 18 cellig. Maandag hoor ik of die ook klompjes zijn geworden en dan worden ze ingevroren. Er is nog geen reden om aan te nemen dat dat niet zou zijn. Dus. Ik heb een baby in de buik. Soort van bijna. En waarschijnlijk 4 in de vriezer. Wow. Gewoon Wow.

Hopelijk betekent al dit goede nieuws dat er geen derde ivf nodig is.
thaliya

Bericht door thaliya »

Wat geweldig!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie