WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Ravelijne

Re: WS valt af!

Bericht door Ravelijne »

Ah, okay. Je zei 'ik zit er nu', ik dacht dat dat een wachtkamerpost was. :D
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik was bij de WW, dat was ook confronterend. Even laten bezinken.
**Self Rescuing Princess**
Crownless

Bericht door Crownless »

Aw, confronterend is niet leuk. Wel nodig soms, maar niet leuk.

Mij hielp het als ik zin had in troost-eten, ik juist niet in plaats daarvan een wortel ging knagen, want dan dacht ik alleen maar 'ik voel me kut, ik wil vette hap, en nu zit ik verdomme ook nog een wortel te knagen! Ik ben zo zielig!'. Dus dat schoot niet op. De kat aaien, of bellen blazen werkte beter.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik merk dat ik heel erg steiger bij de gedachte aan gezond moeten eten. Dan loop ik in de winkel en dan gooi ik bijna demonstratief koekjes in het mandje. Wie doet me wat? Ondertussen reken ik wel steeds de koekjes bij een ander meisje af omdat ik niet wil dat ze merken hoe vaak ik koekjes koop. En ipv koken en savond bij de thee een koekje, eet ik dat hele pak koekjes op. Ik denk op zo'n moment 'doe nou niet...' maar de sterkere stem in m'n hoofd zit koppig, stampvoetend, met de arme over elkaar 'maak ik zelf wel uit! maak ik zelf wel uit!' te roepen. Ofzo.

Nu is het al een tijdje geleden die koekjes, (nou ja, krap een week). Maar ja, een bord witte pasta met wat boter en veel kaas is niet heel veel beter...

Ik ga op zoek naar andere blije dingen Crownless, goed idee!
cinderella

Bericht door cinderella »

Heb je geen zin in gezond eten, of vind je het meeste gezonde eten gewoon niet lekker?
toen doet er nu niet meer toe
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik lust eigenlijk best veel gezonde opties, maar die zijn vaak meer werk, en gedoe. De 'niet goed voor mezelf zorgen' stem is vaak gewoon harder dan de 'verstandige' stem.

Ik heb nu (hier) ook geen behoefte aan tips over hoe makkelijk het allemaal wel niet zou kunnen, want ik weet dat wel. Maar het lukt me niet.

Nu laat thuis gekomen, en omelet met champignons gemaakt, maandag naar de ww in Den Bosch, wel blij dat ik vandaag naar Boxtel ben geweest, anders had ik me het hele weekend druk gemaakt en misschien niet gegaan.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Dat heb ik ook nu beetje nu ik maar thuis zit te zitten... Naar winkeltje hobbelen (mezelf wijsmaken dat het vast meer calorien kost dan als ik goed kon lopen :P) En dan pak koekjes kopen zogezegd voor X. En dan zijn ze alweer heel snel op...
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik vind het wel heel herkenbaar. Als ik slecht in mijn vel zit ben ik ook geneigd om ipv te koken mokkend een zak chips open te trekken. Of chips ipv lunch. Of gewoon chips, altijd. Beetje de combinatie van onverschilligheid (ik ben het toch niet waard om goed voor te zorgen, dus whatever) verdriet weg eten (ik voel me kut, maar vet eten laat me goed voelen, heel even) en verveling (als ik eet, doe ik iets).

Ik denk dat veel mensen dit herkennen. En voor jezelf koken is ook gewoon best suf, vond ik toen ik op kamers woonde ook.

Wel fijn dat je eraan wilt werken. Is lastig, maar de wil is er en de eerste stappen gezet. En heej, misschien helpt het te weten dat het iig herkenbaar is?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Zeker, dat helpt heel erg :) Vooral dat mokken vind ik zo stom van mezelf... Fijn als het een menselijk trekje blijkt te zijn ipv een 'maffe anne' trekje :)
cinderella

Bericht door cinderella »

Toen AndereBart voor z'n werk doordeweeks in een hotel zat, kwam ik de week zo ongeveer door op brood en chips. Met mazzel at ik 2 of 3 dagen restjes van het weekend. Als we dat op zondag al aten was het dus de hele week brood. Heel herkenbaar dus.
Maar ik zie je wel regelmatig op zondag schrijven dat je het brood voor de hele week aan het smeren bent. Daar ben je dus wel alvast goed mee bezig. Misschien wordt dat straks wel zo'n automatisme dat je er een of twee maaltijden bij bedenkt en die alvast voorbereid.
toen doet er nu niet meer toe
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik kook ook zelden voor mezelf, overleef op brood. Doe wel redelijk mijn best om 3x per dag te eten laatste tijd, lukt niet altijd even goed (nu ik wat minder mobiel heb dus niet), maar over t algemeen gaat dat wel steeds beter.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik heb de draad weer een beetje gevonden. De kaasfondue van gister past er eigenlijk niet bij; maar die afspraak stond al en die wou ik niet afzeggen. Ik uit fruit tussendoor (al moet ik binnenkort iets anders verzinnen dan mandarijn en banaan) Ontbijt thuis, goede lunch mee, en vanavond eet ik volkorenpasta met champignons en brocoli en ham.

De kop is er weer af.
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Vandaag heel weinig punten venkel stamppot met gebakken tomaten. Nog erg lekker ook :)
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

klinkt goed. Recept bite?
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Recept vond ik hier: http://www.veganchallenge.nl/venkelstam ... en-tomaat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Was erg lekker, maar eerder had ik deze http://www.smulweb.nl/recepten/1379412/ ... s-en-noten" onclick="window.open(this.href);return false; gemaakt als amuse en eigenlijk was die nog lekkerder.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Plaats reactie