Het grote WTF-topic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Mack

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Mack »

Moleculaire frequentie klisma...

YKINMKBYKIO.... :hypocrite:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
JerryM

Bericht door JerryM »

Dit is een bekend fenomeen in de autisme-genezing-industrie. Het is ongelooflijk wat voor dingen mensen doen om hun kind te genezen van autisme.
De theorie dat iets in de darmen autisme kan veroorzaken wordt al jaren gebezigd. Dit leidde oa tot de hele Vaccins en Autisme klusterfuck, waardoor nu ooit zeer zeldzame ziektes weer terugkomen. Ondanks dat die onderzoeker (Andrew Wakefield) in de echte medische wereld nooit meer iets gepubliceerd zal krijgen blijft het rond-etteren.

</minirant>
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Guilty

Bericht door Guilty »

Dat ouders veel doen om hun kind te genezen vind ik helemaal niet raar, zeker niet bij vormen van autisme waar echt nauwelijks zinvolle communicatie mogelijk is.

Het is ook niet zo'n hele gekke gedachte, er wordt ook nog steeds onderzoek gedaan naar de effecten van bepaalde dieten op autisme en adhd, dus waarom de darmfunctie niet? Ik zou dat niet bij voorbaat willen afschieten als onzin omdat er toevallig ook weleens iemand een diederik stapeltje heeft gedaan of omdat er mensen in moleculair frequente anaaldouches geloven.

Ik vraag me trouwens wel af of die zonnekoninkjes de wet niet overtreden met hun claims. Zelfs homeopathie wordt de komende tijd stevig aangepakt.
Crownless

Bericht door Crownless »

Juist. Onderzoek. Onderzoek is prima. Onderzoek is goed. Ik heb zelf wel eens meegedaan als controlegroep bij een onderzoek waarbij ze keken naar het verband tussen slaapproblemen en een bepaald dieet (moest een paar dagen heel vreemd brood eten en bepaalde dingen laten staan. Vervolgens een dag doodgegooid met concentratie en cognitieve testjes en lekgeprikt door een psychiater die een beetje roestig was geworden op het gebied van bloedprikken. Best grappig achteraf.

Maar ik geloof niet dat er testen zijn uitgevoerd voor dat hele harmonieuze vibratiegebeuren. Ik wil graag dat zoiets onderzocht wordt in een klinische setting, waarbij zoveel mogelijk variabelen constant worden gehouden en onderzoeksresultaten worden gereviewd door mensen uit hetzelfde vakgebied.

Ik vind niet dat het terecht is om te claimen dat onbalans in het verteringsstelsel veroorzaakt door parasieten een oorzaak is van niet alleen autisme en ADHD (twee stoornissen die an zich nog best wat overlap hebben qua problematiek) maar ook dyslexie en depressie.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Guilty

Bericht door Guilty »

Absoluut. Maar zolang big farma niet zo heel veel belang heeft bij het onderzoeken van dieten en darmspoelingen die lastig te patenteren zijn blijft dat vrees ik toch grotendeels het domein van dit soort zonnekoninkjes die waarschijnlijk ooit een keer bespeurt hebben dat iemand met iets dat op autisme lijkt opknapte na een alternatief behandelingetje. Kans is ook dat het bij 1 de 200 ofzo ook nog weleens wat resultaat zou kunnen opleveren.

Overigens, depressie kun je ook absoluut krijgen van slechte darmen en het daardoor ontstane vitamine tekort. Eigenlijk snap ik de link met depressie, fybromyalgie, chronisch vermoeidheidssyndroometc een stuk beter nog dan met autisme. Maar laten we de zonnekoninkjes van darmland maar geen nieuwe doelgroepen aansmeren.
Guilty

Bericht door Guilty »

No shit trouwens, ze claimen ook nog eens te behandelen terwijl ik nergens kan zien of er wel een arts aan verbonden is. En dat is iets wat ze er op de hypno-opleiding stevig inpompen, als je geen arts bent, behandel je geen patienten, maar help je mensen.

Overigens, als je geluk hebt wordt je frequente moleculenspoeling nog vergoed door de verzekering ook.
JerryM

Bericht door JerryM »

Dit soort alternatieve zooi gaat gewoon door, of 'big pharma' het nu onderzocht heeft of niet. Zie homeopathie en accupunctuur. tot in het oneindige onderzocht, geen van beide beter dan placebo.

Voor autisme zijn er ook ettelijke studies gedaan naar heel veel alternatieven. Maar als er bij voorbaat al geen plausibel mechanisme van werking is, en het risico op complicaties groot, waarom zou je dan willen dat iets onderzocht wordt?

http://whatstheharm.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Guilty

Bericht door Guilty »

JerryM schreef:Dit soort alternatieve zooi gaat gewoon door, of 'big pharma' het nu onderzocht heeft of niet. Zie homeopathie en accupunctuur. tot in het oneindige onderzocht, geen van beide beter dan placebo.
Daarom mag homeopathie binnenkort geen claims meer doen en niet meer vermelden voor welk kwaaltje een bepaald druppeltje is.
Voor autisme zijn er ook ettelijke studies gedaan naar heel veel alternatieven. Maar als er bij voorbaat al geen plausibel mechanisme van werking is, en het risico op complicaties groot, waarom zou je dan willen dat iets onderzocht wordt?
Wie zegt dat er geen plausibel mechanisme van werking is? En het verdriet voor veel ouders is heel groot, dat rechtvaardigt wat mij betreft klinisch onderzoek naar oorzaken en potentiele genezingswijzen. En niemand is verplicht daaraan mee te doen.
http://whatstheharm.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oh, leuk, antikwakzalver siteje, even kijken wat ze over hypnose te zeggen hebben... ah, juist, omdat verdrongen herinneringen zo fout zijn is alle hypnotherapie fout. Sterker, ze claimen dat alle hypnotherapie ook met cognitieve gedragstherapie kan, zonder "mumbo jumbo". Klopt, vermoed ik, al duurt het waarschijnlijk wel 5 - 10 keer zo lang. Dat wordt uiteraard niet vermeld, net zo goed als modern hersenonderzoek naar hypnose niet wordt vermeld (wel ander "inconclusive" onderzoek dat beter in het straatje past).

Jerry, sorry, maar die site maakt net zulke onsamenhangende, debiele claims als homeopaten zelf. Kun je het beter gewoon bij Skepsis houden, die doen hun huiswerk een stuk beter.
leonietje

Bericht door leonietje »

Kom ik net uit mn werk ff uurtje pauze en denk laat ik over de braderie lopen richting huis (ik woon vlakbij mn werk en kom toch door het centrum) zie ik een kraam met een hoop scharen toen een hoop tandarts gereedschap en had al zoiets van huh? En toen zag ik dit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

:shock:
kitten

Bericht door kitten »

:shock: :shock:
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

Als je op bv marktplaats kijkt wordt er ook een hoop (oud) medisch spul aangeboden. Maar zo op staat is wel akward :P
eireann
Site Admin

Het grote WTF-topic

Bericht door eireann »

En deze foto heb je geplaatst nadat de kraam weg was zodat Heerscher niet kan zeggen dat je er 1 moet kopen :)
**Self Rescuing Princess**
leonietje

Bericht door leonietje »

Euh nee... Maar ik moet nog werken tot 9uur dus kan niet meer weg en dan is die kraam ook weg.. maarre bedankt anne #behulpzaamalsaltijd
eireann
Site Admin

Het grote WTF-topic

Bericht door eireann »

Zo'n braderie is er vaak wel langer dan 1 dag toch? Misschien kan je morgen nog even langs?!

#behulpzaamalsaltijd :)
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie