WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
cinderella

Re: WS valt af!

Bericht door cinderella »

Ik ben 2,5 weken geleden opnieuw begonnen, en vandaag is de eerste kilo eraf. Afvallen is bij mij even niet het eerste doel, maar een evenwichtige voeding. Ik gebruik de Eetmeter van het voedingscentrum om te zien of ik genoeg van alle vitaminen en mineralen eet. Met dat programma houden ze een gemiddelde over 30 dagen bij, en dan blijkt dat ik beter m'n best moet doen om meer vitamine D, ijzer (we eten in verhouding weinig vlees) en selenium binnen te krijgen. Dus dat wil ik eerst aanpakken, en dagelijks niet meer dan 2200 kcal te eten. Zolang ik daarmee gemiddeld 1/2 kg per week kan afvallen tot ca. 75 kg houd ik het hier voorlopig bij.
toen doet er nu niet meer toe
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Halve kilo per week is een mooi streven toch?
**Self Rescuing Princess**
cinderella

Ja, daarom houd ik het voorlopig hierbij. De eetmeter is op zich niet bedoeld om af te vallen, maar om een evenwichtige voeding te krijgen. Met 1800-2200 kcal per dag (en dat is zonder te sporten, anders mag je meer) zou je dus niet per se af hoeven te vallen, maar in ieder geval ook niet aan hoeven te komen. Het is voor mij dus allereerst een manier om te kijken welke groenten ik bijvoorbeeld meer moet eten, een aanwijzing dat regelmatig vis eten echt wel een goed idee is, en ik wat meer variatie in het handje noten moet brengen dat ik 's avonds eet (we hebben veel walnoten gekregen, dus daar eet ik er elke avond 4 van, maar paranoten bevatten veel selenium, dus daar moet ik er af en toe ook maar eentje van nemen). Of misschien dat ik binnenkort van die noten een soort pindakaas ga maken, zodat ik dat op brood kan smeren in plaats van m'n dagelijkse portie kaas.
skaoot

Bericht door skaoot »

van het weekend weer eens op weegschaal en er was ongeveer 1 kilo af, in 2 weken tijd ofzo (weet niet meer precies wanneer m'n "omg dit gaat weer verkeerde kant op" moment was). Dus het opletten met wat ik eet helpt. En motiveert om vol te houden.
Wat voor mij helpt: nieuwe hobby, haken, bezig zijn met handen helpt. minder bezig met hmmm, wat is er te knabbelen. Win!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
kitten

Bericht door kitten »

Yay, ik ben ook wat kwijt! :) Het gaat nu best heftig op en neer (per week kan het anderhalve kilo schelen, omhoog of omlaag) dus ik hou het op "wat kwijt". :clown: Ik denk dat ik pas na verloop van tijd echt wat kan zeggen van het werkelijke verloop.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Mijn collegas denken met me mee :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

hier wil het echt niet!! en ik heb nog 5 mnd voor 10 kg :( :( en 11 mnd voor 15 kg....
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Lief anne :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

-0,8 :)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En succes phedre, ben je alweer mobiel?
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

binnenshuis zonder krukken, zolang het maar beperkt blijft en omdat buiten lopen meteen inhoudt meer afstand, daar nog altijd met krukken, nog 2,5 week :( en gezond eten lukt me momenteel ook niet omdat ik veel te lang uitslaap en gewoon geen trek heb. Dus aan alle kanten een fail!!! en dan is 2 kg per maand best veel :( :(
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Maar 2kg per maand is toch ook keimoeilijk als je niet mobiel bent? Waarom zo'n sterke deadline trouwens?
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

Omdat iemand mij die gesteld heeft, omdat t me gewoon niet lukt om gemotiveerd te blijven. En ik heb er door t niet mobiel zijn al maand bijgekregen van hem. Punt is, dat t niet alleen om bewegen gaat, en ik dat niet als excuus kan/mag gebruiken om niet af te vallen. Beter leef/eetpatroon zou ook al veel moeten schelen. Dus krijg ik extra maand ivm mobiliteitsproblemen, maar moet ik toch echt wel aan t werk om er toch iets aan te doen.

Ik ben al zo lang bezig om er toch wat kilo's af te krijgen, ook omdat t voor mn enkels gewoon nodig is, maar niks werkt. Of in zoverre... er zal gerust iets werken, maar ik heb geen zin/motivatie om er extra moeite voor te doen, meer als 'beter eten en meer bewegen'. En dat hou ik dus gewoon niet vol
cinderella

Is meer drinken een optie?
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

Doe ik al, vooral groene thee en water
Plaats reactie