WS valt af!
- Voleuse
Re: WS valt af!
Het lijkt me de bedoeling dat je die deadline hebt om je te motiveren, niet om je nog meer stress te bezorgen. Is het geen idee om 'beter eten en bewegen' als doel in stukjes op te knippen? Gewoon baby steps, een ding tegelijk? Bijvoorbeeld eerst zorgen dat je 3x per dag eet, daarna dat je 's avonds warm eet, daarna dat je minder gaat snoepen (als je dat doet), daarna dat er elke avond genoeg groente in je eten zit en zo verder.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- phedre
- Contacteer:
daar was ik mee bezig idd, daardoor is die eerste vijf kg er ook al wel af, in niet eens zo heel lange tijd, maar dan sta je poos stil en dan lukt t me niet meer. Ik was gaan sporten, maar daar gooiden enkels behoorlijk roet in t eten. Door het thuiszitten, laat naar bed gaan, dus laat wakker worden, slecht kunnen eten als ik net mn bed uit kom, wordt mijn dag steeds korter. En dus moet ik mn maaltijden over steeds minder tijd verdelen.
Kortom, ik moet gewoon veel meer omgooien, niet alleen t eet- en beweegpatroon, maar ook mijn slaappatroon moet veranderen, gewoon redelijk bijtijds mn bed uit en zo. Maar dan duurt de dag zooooooooooo lang, zeker de wintermaanden
en zo blijf je ronddraaien en t gevoel hebben excuses te verzinnen om t maar niet te laten lukken
En natuurlijk is die limiet gesteld om me te stimuleren, en ik geloof niet dat er echt consequenties aan verbonden zitten als t me niet lukt, maar ik wil hem ook niet teleurstellen. Echt extra stress heb ik er niet door, maar ik wil wel graag proberen er aan te voldoen omdat ik het wel heel erg waardeer dat hij me wil helpen, wil stimuleren en gewoon altijd bereikbaar is als ik m voor t een of ander nodig heb. En hij zal ook niet teleurgesteld zijn als er maar zes kg af zijn ipv tien, dat weet ik ook wel, maar dan nog moet ik wel ergens een begin gaan maken en eens volhouden.
Kortom, ik moet gewoon veel meer omgooien, niet alleen t eet- en beweegpatroon, maar ook mijn slaappatroon moet veranderen, gewoon redelijk bijtijds mn bed uit en zo. Maar dan duurt de dag zooooooooooo lang, zeker de wintermaanden
en zo blijf je ronddraaien en t gevoel hebben excuses te verzinnen om t maar niet te laten lukken
En natuurlijk is die limiet gesteld om me te stimuleren, en ik geloof niet dat er echt consequenties aan verbonden zitten als t me niet lukt, maar ik wil hem ook niet teleurstellen. Echt extra stress heb ik er niet door, maar ik wil wel graag proberen er aan te voldoen omdat ik het wel heel erg waardeer dat hij me wil helpen, wil stimuleren en gewoon altijd bereikbaar is als ik m voor t een of ander nodig heb. En hij zal ook niet teleurgesteld zijn als er maar zes kg af zijn ipv tien, dat weet ik ook wel, maar dan nog moet ik wel ergens een begin gaan maken en eens volhouden.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- seleena
Yay voor de -0,8 Anne! En nu volhouden, je kan het

@Phedre dagelijkse patronen in je levensstijl omgooien is best een hele klus. Vallen en opstaan is het. Stapje bij stapje zal het volgens mij steeds beter gaan
Ik ben niks aangekomen door al mijn lekkers van het feestje
Vanaf maandag weer begonnen met invoeren, maar ik heb teveel lekkers gekocht toen ik in Nederland was vorige week. Beetje bij beetje ga ik ze oppeuzelen deze week en wat over is de prullenbak in. Vandaag laatste stukje taart van mijn verjaardag
Ik mag niet meer zoveel lekkers kopen als ik naar Den Haag ga, want je krijgt niet meer allemaal op, zonde van je geld! Ik mag niet meer zoveel lekkers kopen als ik naar Den Haag ga, want je krijgt niet meer allemaal op, zonde van je geld! Ik mag niet meer zoveel lekkers kopen als ik naar Den Haag ga, want je krijgt niet meer allemaal op, zonde van je geld! Ik mag niet meer zoveel lekkers kopen als ik naar Den Haag ga, want je krijgt niet meer allemaal op, zonde van je geld!

@Phedre dagelijkse patronen in je levensstijl omgooien is best een hele klus. Vallen en opstaan is het. Stapje bij stapje zal het volgens mij steeds beter gaan

Ik ben niks aangekomen door al mijn lekkers van het feestje

Vanaf maandag weer begonnen met invoeren, maar ik heb teveel lekkers gekocht toen ik in Nederland was vorige week. Beetje bij beetje ga ik ze oppeuzelen deze week en wat over is de prullenbak in. Vandaag laatste stukje taart van mijn verjaardag

Ik mag niet meer zoveel lekkers kopen als ik naar Den Haag ga, want je krijgt niet meer allemaal op, zonde van je geld! Ik mag niet meer zoveel lekkers kopen als ik naar Den Haag ga, want je krijgt niet meer allemaal op, zonde van je geld! Ik mag niet meer zoveel lekkers kopen als ik naar Den Haag ga, want je krijgt niet meer allemaal op, zonde van je geld! Ik mag niet meer zoveel lekkers kopen als ik naar Den Haag ga, want je krijgt niet meer allemaal op, zonde van je geld!

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3

Zo'n mantra werkt wel beter als je hem positief formuleert, dus zonder het woordje 'niet'. Nu ligt de focus op het "lekkers kopen in Den Haag", terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Je zou moeten focussen op wat je wél wilt doen ipv dat.

"Ik besteed de volgende keer in Den Haag mijn geld aan..."
- seleena
Grinnik Xay jij hebt hem gelijk door!
Ik ga je tip onthouden, goeie!
Vaak is het ook boodschapjes doen in Den Haag of shoppen voor kleren e.d.
En in de toko ligt er ook veel lekkers bij de kassa. Hun verkoopstrategie werkt maar is niet goed voor shradje
Mijn hoofdje draait gewoon door van de hebberigheid ofzo, lees heimwee, volgende keer ga ik er goed op letten, want het is echt weggegooid geld

Vaak is het ook boodschapjes doen in Den Haag of shoppen voor kleren e.d.
En in de toko ligt er ook veel lekkers bij de kassa. Hun verkoopstrategie werkt maar is niet goed voor shradje

Mijn hoofdje draait gewoon door van de hebberigheid ofzo, lees heimwee, volgende keer ga ik er goed op letten, want het is echt weggegooid geld

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
Take me or leave me <3
Take me or leave me <3
- seleena
Weegdag! -1 kilo
Ben er zo blij mee

Weer 1 punt minder mogen eten a 37 punten per dag dus.

Ben er zo blij mee

Weer 1 punt minder mogen eten a 37 punten per dag dus.
Take me or leave me <3
Take me or leave me <3
- cinderella
Sinds vandaag is er een half punt van m'n BMI af. Op naar de hele!
toen doet er nu niet meer toe
- cinderella
Wat is het stil hier zeg.
Sinds vandaag 2,5 kg eraf. Ik merk dat het makkelijker is nu ik grotere porties neem tijdens de maaltijden. Gister echt een bord met 200g rijst, 200g groenten en 100g vlees (met saus waarin ook nog uien zaten, dus we hadden zelfs wat meer groenten) en ik hoef daarna niks meer. Geen koekje bij de koffie, geen zoutjes of een stukje chocola. Die was ik al aan het vervangen door noten en fruit, maar binnenkort ga ik dat ook maar verdelen over de maaltijden.
Sinds vandaag 2,5 kg eraf. Ik merk dat het makkelijker is nu ik grotere porties neem tijdens de maaltijden. Gister echt een bord met 200g rijst, 200g groenten en 100g vlees (met saus waarin ook nog uien zaten, dus we hadden zelfs wat meer groenten) en ik hoef daarna niks meer. Geen koekje bij de koffie, geen zoutjes of een stukje chocola. Die was ik al aan het vervangen door noten en fruit, maar binnenkort ga ik dat ook maar verdelen over de maaltijden.
- kitten
Ik heb moeite de motivatie te vinden. 

- tessie
- Contacteer:
Ik niet, maar val nog steeds niks af. Dus das ook niet zo boeiend om hier steeds maar weer te posten :')
- cinderella
Even teruggezocht wat ik in dit topic gepost heb een aantal jaren terug, en dan schrik ik toch wel. Ik zit nu op 84,7 kg, en een paar jaar terug is dat rond de 80 geweest. Maar goed, het is dus meer dan 90 kg geweest een paar maanden terug. Ik moet dus nog steeds 10 kg, maar wil er 15. Eens moet dat gaan lukken, de lijn is nu echt naar beneden, en nu ik me echt regelmatig weeg merk ik dat mijn inzet wordt beloond.
Even ter inspiratie: AndereBart heeft ruim 21 kg meer gewogen dan hij nu doet. Hij moet er nog 5.
Even ter inspiratie: AndereBart heeft ruim 21 kg meer gewogen dan hij nu doet. Hij moet er nog 5.
Hoe gaat het met iedereen hier?
Ik zit weer op de goede weg in ieder geval.
de laatste spijkerbroek in de kast die vorig jaar niet meer wilde past ook weer!
Geloof dat ik vorig jaar rond deze tijd nog rond de 67,5 kg zat.
Nu kom ik op 62,2 kg
Ik ben de laatste tijd wel strenger voor mezelf en dat werkt erg goed.
Ik zit weer op de goede weg in ieder geval.
de laatste spijkerbroek in de kast die vorig jaar niet meer wilde past ook weer!
Geloof dat ik vorig jaar rond deze tijd nog rond de 67,5 kg zat.
Nu kom ik op 62,2 kg
Ik ben de laatste tijd wel strenger voor mezelf en dat werkt erg goed.
- kitten
Ik heb opgegeven. Niet ontevreden genoeg met mijn lijf, hahaha! Dus geen motivatie...