Ongecontroleerde rant topic!
- kitten
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Same difference, lijkt me. Bureaucratie.
- Ravelijne
Wat een gedoe.
Ik hoop dat je het snel weer allemaal rechtgezet krijgt.

- eireann
- Site Admin
Als ze de beslissing onjuist verklaren hoef je niet alles opnieuw in te leveren. Gezeik blijft het inderdaad
**Self Rescuing Princess**
Ach, het komt wel weer goed
It's me nog altijd gelukt zonder gebruik van schuttingtaal en zonder verbouwing van het loket...
Begin deze maand een brief waarin dus stond dat recht op kwijtschelding niet -meer- vastgesteld kon worden. En afgelopen zaterdag dus de aanslag in de bus voor de gemeentelijke belastingen. Met daarin de mogelijkheid om kwijtschelding aan te vragen op daartoe aangegeven wijze. En dat laatste betekend dus een vrachtwagenlading aan bewijsstukken en die per post opsturen. Het maken van kopietjes en het versturen van die karrevracht aan papier is vanzelfsprekend voor rekening van aanvrager
Dit laatste ga ik niet doen, heb langs digitale weg eea reeds gemeld en ben nu in afwachting van reactie.

It's me nog altijd gelukt zonder gebruik van schuttingtaal en zonder verbouwing van het loket...
Begin deze maand een brief waarin dus stond dat recht op kwijtschelding niet -meer- vastgesteld kon worden. En afgelopen zaterdag dus de aanslag in de bus voor de gemeentelijke belastingen. Met daarin de mogelijkheid om kwijtschelding aan te vragen op daartoe aangegeven wijze. En dat laatste betekend dus een vrachtwagenlading aan bewijsstukken en die per post opsturen. Het maken van kopietjes en het versturen van die karrevracht aan papier is vanzelfsprekend voor rekening van aanvrager

Dit laatste ga ik niet doen, heb langs digitale weg eea reeds gemeld en ben nu in afwachting van reactie.
- Mack
Yup, wij zijn met hetzelfde bezig voor de waterschapbelasting. Verhuisd naar andere gemeente, nieuw waterschap dus opnieuw gegevens doorspelen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- isara
Hier hetzelfde, ook waterschapsbelasting geloof ik. Vorig jaar schrok ik zo van wat je aan moest leveren (dingen waarvan ik bijna niet wist of en hoe ik ze nog ging vinden) dat ik maar gewoon heb betaald. Maar het is echt veel geld.
- phedre
- Contacteer:
ik krijg dit jaar wel kwijtschelding gemeentelijke heffingen, zelfde papieren werden doorgestuurd voor waterschapsbelasting, en daar krijg ik dan weer geen vrijstelling van. Is toch n rekening van 200 euro

Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Hier in mijn regio is het waterschap ook gestopt met kwijtscheldingsregelingen
Er is daartegen wel heftig geprotesteerd, maar het waterschap bleef bij hun besluit.

Er is daartegen wel heftig geprotesteerd, maar het waterschap bleef bij hun besluit.
Brief van de gemeente ontvangen, kort samengevat staat er dit in:
Ik dien gewoon een volledig nieuw verzoek voor kwijtschelding in te dienen met alles wat daarbij hoort.
Dan kunnen ze opnieuw beoordelen of er recht bestaat op kwijtschelding.
OK, dan ga ik dat regelen
Helaas heb ik geen kopiermachien, dus dat gaat een middagje bezig zijn in het winkeltje van ene Appie...
Ik dien gewoon een volledig nieuw verzoek voor kwijtschelding in te dienen met alles wat daarbij hoort.
Dan kunnen ze opnieuw beoordelen of er recht bestaat op kwijtschelding.
OK, dan ga ik dat regelen

Helaas heb ik geen kopiermachien, dus dat gaat een middagje bezig zijn in het winkeltje van ene Appie...
-
- Contacteer:
Bah! Ik word echt pissig als ik lees hoe men momenteel reageert op het hele voorval rondom Patricia Paay.
Gisteravond in Jinek zag ik een vrouw die gesloopt leek. De reacties dat ze het voor het geld doet, vreselijk, maar ik weet het niet, dus ik oordeel er niet over. De afkeurende reacties over de plasseks, ach, het zal wel.
Nee, het ergst vind ik de reacties dat ze zich niet had moeten laten filmen. Zowel de reacties die haar hierom keihard omlaag halen, als de vergoelijkende reacties dat zelf moet weten wat ze doet, maar dat het filmen onhandig of een beetje dom was. Überhaupt de hele mentaliteit dat iemand dom, stom en achterlijk is als diegene zichzelf (laat) filmen of fotograferen in een seksuele setting. Hell, zelfs al stuur je zulke foto's of filmpjes via chat, app of mail door aan iemand, dan nog geeft dat iemand anders geen enkel recht om zulk beeldmateriaal te misbruiken en publiekelijk te maken.
Zeggen "had ze zich maar niet moeten laten filmen" is de nieuwste vorm van victim blaming, en dat is ronduit walgelijk.
Gisteravond in Jinek zag ik een vrouw die gesloopt leek. De reacties dat ze het voor het geld doet, vreselijk, maar ik weet het niet, dus ik oordeel er niet over. De afkeurende reacties over de plasseks, ach, het zal wel.
Nee, het ergst vind ik de reacties dat ze zich niet had moeten laten filmen. Zowel de reacties die haar hierom keihard omlaag halen, als de vergoelijkende reacties dat zelf moet weten wat ze doet, maar dat het filmen onhandig of een beetje dom was. Überhaupt de hele mentaliteit dat iemand dom, stom en achterlijk is als diegene zichzelf (laat) filmen of fotograferen in een seksuele setting. Hell, zelfs al stuur je zulke foto's of filmpjes via chat, app of mail door aan iemand, dan nog geeft dat iemand anders geen enkel recht om zulk beeldmateriaal te misbruiken en publiekelijk te maken.
Zeggen "had ze zich maar niet moeten laten filmen" is de nieuwste vorm van victim blaming, en dat is ronduit walgelijk.
- eireann
- Site Admin
Het is de digitale versie van het 'te korte rokje' ...
**Self Rescuing Princess**
Ik krijg toch echt het idee dat het aantal hersenloze figuren in dit land sterk aan het toenemen is. Niet alleen mbt de reacties betreffende Patricia Paay, maar het is overal schering en inslag. Vooral op wat men noemt "social media". Maar het sociale is wel erg sterk afwezig, net als respect voor anderen.
- kitten
Helemaal met jou eens, Feline!!
-
- Contacteer:
Nog frustrerender als zelfs je partner en een zusje ook van mening zijn dat iemand zich niet moeten laten filmen en dus niet inzien wat er mis is met die gedachtegang. Ik zit nog te dubben of ik bovenstaande rant op FB zou knallen. Ik verbaas me eigenlijk ook over hoe heftig ik deze frustraties voel, ik heb er serieus hoofdpijn van :-/.
- Voleuse
Ben het met je eens hoor Feline!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa