WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
kitten

Re: WS valt af!

Bericht door kitten »

tessie schreef:Ik ken ook wel mensen die gewoon wel langdurig gewicht kwijt zijn hoor. Dus om je motivatie van 1 persoon af te laten hangen is mss ook niet het handigste om te doen.
Puppie is maar één van de vele voorbeelden. Ik ken heel weinig mensen die het (zonder zware operaties) blijvend kwijt zijn. Sterker nog, maar eentje (vooralsnog) en dat ben jij en jij krijgt het ook niet bepaald kado.
artemis

Bericht door artemis »

Ik denk dat er wel meer zijn. Ik vind zelf dat ik er ook wel bij hoor. In 2007 woog ik 100 kilo eind 2009 nog maar 60 kilo. Dat ik denk 2 jaar terug 7 kilo ben aangekomen is een fout van mezelf geweest. En ben blij dat ik daar nu het meeste ook weer van kwijt ben :)
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik zat ergens tegen de 90 en schommel nu al jaren stabiel rond de 66. De piek in mijn gewicht kwam door PCOS (hormoonstoring) en ik heb door mijn dieet aan te passen mijn insuline- en leptinehuishouding weer op orde gekregen. Insuline- en leptineresistentie is vaak de oorzaak dat je metabolische 'thermostaat' op een hoger gewicht komt, ook als je geen PCOS hebt. Maar toen ik zwaarder was, was ik ook happy genoeg met mijn lijf. Ik wilde niet afvallen om af te vallen, ik wilde mijn hormonen weer in het gareel en als bijeffect viel ik af. Als ik er niet van was afgevallen, had ik daar waarschijnlijk geen extra moeite voor gedaan. Life's too short & rondingen zijn mooi!
skaoot

Bericht door skaoot »

Ik ga er toch wel meer m'n best voor doen. Niet afgevallen. Maar denk dat ik meer geduld moet hebben.
En ja life's too short en rondingen mooi, maar ik wil graag kleren die ik leuk vind aankunnen enzo. Is me ook wat moeite waard. Plus het gezondheidsaspect. Overgewicht is een ding, zwaar overgewicht is me net te ver (en BMI technisch zit ik daar nu net wel op, meh). Ik weet dat ik het kan, vaker gedaan, en weet ook waar het door mis is gegaan...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
skaoot

Bericht door skaoot »

Yay, halve kilo eraf! :banana:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Woehoe, go skaoot!!! :static: :banana:

Ik ben ook blij, nieuwe all time low! Vandaag 82,6 kg, dus nu een BMI van 22,88, like wtf?! Ik ben gewoon in een half jaar tien kilo kwijt, en moet ineens met kleding kopen gaan kijken naar maat 40 en M! What. The. Heck. Ik snap er niets van, maar ik vind het wel awesome! :D
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik zag op facebook al op een foto dat je echt enorm vermagerd bent! Go you! :)
skaoot

Bericht door skaoot »

Goed bezig Sabrina!

-0,3 deze week. Als dit zo doorgaat ben ik blij.
Crownless

Bericht door Crownless »

Go Skaoot!

Maar, Sabrina, echt geen idee hoe je af bent gevallen? In een half jaar 'zomaar' 10 kilo kwijt zijn lijkt mij niet gezond.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Thanks guys! En Crownless, ik gok op een combinatie van stress (byebye eetlust), eetlustverminderende medicatie, meer lichaamsbeweging, goed op m'n voeding letten (most of the time, at least) en meer van zulks. Niet allemaal even positieve factoren dus, maar het schiet behoorlijk op zo... Inmiddels wil ik waarschijnlijk toch vooral gaan mikken op stabilisatie rond de 80 kg, dan vind ik 't allang wel weer mooi geweest.

En woehoe, go Skaoot indeed!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
puppie

Bericht door puppie »

Verliefd zijn verminderd de eetlust net zo goed, dus niet alleen de negatieve redenen opsommen ;)
pluis

Bericht door pluis »

Nou, wellicht mag ik binnenkort ook een keer. Ondanks al 't opletten en 't extra fysiek bezig zijn val ik dus _echt_ niet af. Omdat m'n haar ook en masse uitviel en ik nog wat klachten had ben ik maar weer eens naar een huisarts gegaan en toen ik vertelde dat lief na de verhuizing zonder extra moeite tien kilo afviel en ik helemaal niks heeft ze maar eens een bloedtestje voorgeschreven. Die kwam dus terug met verhoogde schildklier-stimulerende-hormonen en een te laag vitamine D-niveau (ondanks dat ik al een behoorlijk supplement slik). De dokter heeft er nog niet op gereageerd, maar het lijkt te wijzen op een niet goed werkende schildklier.

Ben benieuwd of het bijsturen daarvan betekent dat ik een beetje vooruitgang ga zien.
seleena

Bericht door seleena »

@Pluis grappig ik heb nog steeds de Pluis voor me als toen bij de WS Meet bij Same place.
Ben je zoveel verandert? :)
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
pluis

Bericht door pluis »

Dat is ...wat.. zeven jaar geleden? Acht? Tien? Iets in die buurt, denk ik. D'r zal in die tijd zo'n 15/ 20 kilo bijgekomen zijn, in horten en stoten, gok ik. En dr is een hoop haar af. Het grootste gedeelte vrijwillig (hehehe), maar in de laatste tien maanden ook een hoop onvrijwillig.

Op zich is het niet zo gek om tussen je twintigste en je dertigste aan te komen, maar ik kan het niet uitstaan dat het veranderen van levensstijl geen enkele invloed op m'n lijf lijkt te hebben. Dat doet maar wat, dat lijf van mij, en ik sta erbij en kijk ernaar. *mopper*
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Dat was mijn eerste WS meet. :) Zo lang geleden al weer? Wow...

Pluis, heeft je arts ook naar hormonen gekeken? Haaruitval + koppig gewicht = typisch voor hormoonstoringen (zoals PCOS) en de combi met schildklier is ook niet ongehoord.
Plaats reactie