het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Ravelijne

Re: het beweeg-topic

Bericht door Ravelijne »

Ah, ja, de dubbele enkel truc! Daar heeft huisarts idd ex met bijna-gescheurde-enkelbanden nog een keer voor gewaarschuwd, schijnt erg makkelijk zo te gaan. :D Balen, joh! Ik hoop dat je snel weer kunt zwemmen. :)
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

zeker als je toch al slechte enkels hebt, zit dit risico er wel in idd. t Gaat wel weer over hoor, maar duurt ff, en zwemmen zal nog wel poosje pijnlijk blijven, zeker als je echt even tempo wil maken met borstcrawl/vlinderslag. Maar goed.. dan gaan we gewoon niet zo hard, als ik eerst maar weer in t water lig idd en weer redelijk normaal kan lopen en mn ding op Phee's kan doen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

Pff... Demotiverend... ik heb les 2 niet eens uit kunnen lopen meer.. :nopompom:
chell

Bericht door chell »

Oh juffie wat jij schrijft is zoooo herkenbaar!

Remie en ik hebben nu het plan omgevat om samen te gaan zwemmen. Ik ben heel benieuwd of dat wel genoeg stok achter de deur is.
Wat bij mij ook echt niet werkt, is dat ik echt slecht ben in de meeste sporten. Ik ben er te onhandig voor, dus ben nooit echt ergens goed in. Dat motiveert ook bepaald niet.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Vandaag 3 uur aan yoga gedaan. En eerlijk is eerlijk, ik was erg skeptisch of dit iets voor mij was en zeker nadat ik afgelopen maandag best wel heftig door mijn rug was gegaan, zag ik het niet echt zitten, maar dit was wel fijn. :static:

Niet echt het gevoel dat ik iets aan sport heb gedaan ofzo, maar wel lekker voor mijn spieren.

Alleen denk ik niet dat dit iets is dat ik in mijn uppie ga voortzetten.
MILF :grin_ani:
Cera

Bericht door Cera »

Aanstaande maandag ga ik de Samariakloof op Kreta hopelijk zonder hulp van een ezel trotseren. Het is een wandeling van 18 kilometer. Weet nog niet goed wat ik me erbij voor moet stellen qua intensiteit. Ik kan met gemak 20 kilometer in Nederland lopen maar dit is natuurlijk andere koek.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

het is zwaar. Maar zo ongelofelijk de moeite waard. Wees voorbereid op ontiegelijke spierpijn achteraf, vanaf je heupen tot aan je kleine teen.
Ik heb het jaren geleden gedaan en ik had het niet willen missen, ondanks dat ik onderweg het wel eens vervloekt heb. Advies qua kleding is laagjes, goede schoenen en iets voor op je hoofd. Als je s ochtends begint is het echt niet warm. Daarna loop je een heel stuk naar beneden en als je dan eenmaal beneden bent, is het alleen nog maar lopen terwijl het steeds warmer wordt. Heel veel plezier en vergeet niet af en toe stil te staan om te genieten van de natuur om je heen. Vooral bij de "siderporta" waar je tussen twee rotsformaties doorloopt.
Cera

Bericht door Cera »

Het is gelukt! We hebben de kloof gelopen en het was prachtig! De wandeling op zich viel me heel erg mee. De spierpijn gisteren helaas niet. Maar ik ben super trots en blij met de mooie foto's! Op de dag zelf was ik het meest gesloopt door de busreis. Om 5.00 uur hebben we ons appartement verlaten en pas om 23.00 uur waren we terug. Nu nog een dagje aan het zwembad hangen en vanavond weer met het vliegtuig naar huis. Kreta was leuk!
Wever

Bericht door Wever »

Hier misschien ook even posten.

Ik jog vrij regelmatig (zeg maar 'n keer in de week...occasioneel 2x). En omwille van omstandigheden heb ik over enkele dagen een "outdoor gps" ding. Een soort horloge/hartslagmeter/gps waarmee je allerhande dingen mee kan meten (snelheid, afstand, ...) tijdens het lopen.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
skaoot

Bericht door skaoot »

Nope.

En na anderhalve week niet rennen (eerst stomme wondjes, toen geen tijd) morgen weer rennen! Betwijfel of ik gewoon verder kan waar ik was gebleven (laatste les was les17).
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

@juffie Beetje laat, maar jij bikkel! Drie uur! :shock: Als we minder ver uit elkaar woonden, zou ik aanbieden om af en toe wat samen te doen, maar dat is logistiek niet zo praktisch. Ik heb wel een invite voor twee weken gratis myyogaonline.com als je interesse hebt. Dat is niet helemaal hetzelfde als een klas of met iemand anders, maar het is net wat meer 'live' en afwisselend dan helemaal in je eentje. (Ik heb trouwens zat van die invites, dus als iemand anders interesse heeft, stuur maar een PBtje. :) )

@Wever Ik heb wel wat ervaring met een hartslagmeter, al is dat wel weer een tijdje geleden. Wat is het voor een ding, zo'n cardio ding met een riem om je borst en een aflees-ding om je pols?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ja, zou leuk zijn!!!

het is me afgeraden ivm mijn problematiek om thuis aan yoga te doen, voor mij zou het echt beter zijn om dit onder goede deskundige begeleiding te doen, maar bedankt voor het aanbod!
MILF :grin_ani:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik heb deels dezelfde problemen als jij (hypermobiliteit). Wat ik gedaan heb is één privé lesje en daarmee kan ik een hele tijd thuis vooruit, kun je ook nog in gedachten houden. :)
samarinde

Bericht door samarinde »

yoga lijkt me wel heel leuk om te doen. ik weet alleen niet hoe/waar ik zou moeten beginnen. dus ik denk wel dat ik begeleiding nodig zou hebben :p
skaoot

Bericht door skaoot »

Wooooo vandaag les16 weer gedaan en ging goed! Conditie is niet in 1,5 week helemaal verdwenen, phieeeuw
Morgen en zaterdag weer denk ik, beetje bijrennen :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie