Corona - hoe raakt het jou?
- skaoot
Re: Corona - hoe raakt het jou?
Mijn ouders weer geknuffeld vandaag voor het eerst in forever. Zo fijn 

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Crownless
Ik vind het inmiddels super irritant allemaal. Niet dat we anderhalve meter afstand moeten houden (nou ja, da's ook niet zo fijn) maar dat er zo'n soort her-calibratie proces gaande is waarbij sommige mensen het dan weer wel ok vinden om snel even voor iemand langs te schieten en anderen weer niet. En buiten is het ook weer anders. En zodra je stilstaat houdt iedereen wel afstand, maar zodra er bewogen wordt weer niet en aaargh! Blijf uit mijn fucking aura, eikels!
Plus de hele nieuwe laag in opvoeding dat ik mijn knullen dus óók steeds in de gaten moet houden of zij wel afstand houden (of dat volwassenen met een snotneus wel uit hun buurt blijven) en niet tegen de richting inlopen. Het leven was een stuk makkelijker toen ik ze gewoon los kon laten in de kinderboerderij of speeltuin. En sowieso vind ik het echt nog steeds heel irritant dat ik elke persoon zie als een wandelende biohazard. Met meteen weer het beeld dat Knullie dan voor de derde keer in het ziekenhuis belandt.
Of, net zo irritant, dat een van ons koorts krijgt van de shitload aan aaaaaaallllle andere dingen die geen kwaad kunnen, maar waardoor je dus thuis moet blijven.
Ik heb nog steeds geen werk. Bryan en ik zien elkaar echt teveel. Ik mis larp. Ik mis uit eten. Ik mis knuffels van vrienden. Ik mis boodschappen doen zonder irritaties.
Ik was een tijdje die oefening tot positiviteit aan het doen op Facebook, maar inmiddels is het niet meer opgewassen tegen mijn biohazard alarm en het algehele "de helft van de mensen werken op mijn zenuwen". Inclusief Bryan overigens.
En het meest irritante vind ik nog wel dat ik nu ook nog moeilijk het onderscheid kan maken tussen "komt door corona" en "komt omdat je zo depressief bent als een deur".
Mensen zijn stom.
Plus de hele nieuwe laag in opvoeding dat ik mijn knullen dus óók steeds in de gaten moet houden of zij wel afstand houden (of dat volwassenen met een snotneus wel uit hun buurt blijven) en niet tegen de richting inlopen. Het leven was een stuk makkelijker toen ik ze gewoon los kon laten in de kinderboerderij of speeltuin. En sowieso vind ik het echt nog steeds heel irritant dat ik elke persoon zie als een wandelende biohazard. Met meteen weer het beeld dat Knullie dan voor de derde keer in het ziekenhuis belandt.
Of, net zo irritant, dat een van ons koorts krijgt van de shitload aan aaaaaaallllle andere dingen die geen kwaad kunnen, maar waardoor je dus thuis moet blijven.
Ik heb nog steeds geen werk. Bryan en ik zien elkaar echt teveel. Ik mis larp. Ik mis uit eten. Ik mis knuffels van vrienden. Ik mis boodschappen doen zonder irritaties.
Ik was een tijdje die oefening tot positiviteit aan het doen op Facebook, maar inmiddels is het niet meer opgewassen tegen mijn biohazard alarm en het algehele "de helft van de mensen werken op mijn zenuwen". Inclusief Bryan overigens.
En het meest irritante vind ik nog wel dat ik nu ook nog moeilijk het onderscheid kan maken tussen "komt door corona" en "komt omdat je zo depressief bent als een deur".
Mensen zijn stom.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- tessie
- Contacteer:
Het is ook mega ingewikkeld Crownless. Het is verwarrend en iedereen doet wat anders en vindt wat anders.
Ik weet soms ook niet of ik gewoon verstandig ben of dat het gewoon een soort nieuwe angststoornis is ofzo wat ik heb. Idk. Maar het komt er denk ik vooral op neer dat we gewoon uberhaupt nog weinig weten van dit virus en je er daarom ook niet zo veel over kan zeggen. Maakt het gewoon nog lastiger.
Ik weet soms ook niet of ik gewoon verstandig ben of dat het gewoon een soort nieuwe angststoornis is ofzo wat ik heb. Idk. Maar het komt er denk ik vooral op neer dat we gewoon uberhaupt nog weinig weten van dit virus en je er daarom ook niet zo veel over kan zeggen. Maakt het gewoon nog lastiger.
- thaliya
Knuffel, Crownless! Het is ook zwaar!
Wat maakt dat je je kinderen niet gewoon los laat in de speeltuin? De kans dat een kind corona oploopt is ontzettend klein, vandaar dat de richtlijnen ook zeggen dat kinderen onderling geen afstand hoeven te houden en kinderen tot volwassenen ook niet echt. Daarnaast zijn de meeste speeltuinen buiten, dus nog minder kans op overdracht.
Bij mij op school zitten erg kwetsbare kinderen. Kinderen waarvan we zeker weten dat ze corona niet zullen overleven. Kinderen die sowieso niet oud zullen worden en waarvan ouders (dus?) willen dat ze een zo normaal mogelijk leven hebben. Die gaan gewoon naar school, spreken met vriendjes af, gaan uit eten met het gezin. Ouders gaan ook gewoon naar hun werk indien nodig en halen boodschappen in de supermarkt.
En dat is ook prima, want dat is nog steeds aan de richtlijnen houden.
Wij hebben veel (dagelijks) contact met de GGD en die geven aan dat de richtlijnen volgen meer dan genoeg is. En dat het ook niet uitmaakt als je elkaar in de gang op minder dan 1,5m passeert omdat je dan maar heel erg kort contact hebt. Wat we bijvoorbeeld niet mogen is vergaderen in een ruimte waar de 1,5m niet kan want dan is de besmettingskans wel groot.
Als het je helpt om er weer even uit te zijn: een drankje op het terras, zeker op een rustig moment, is echt wel veilig. Je hoeft niet strenger voor jezelf te zijn, dan nodig is.
Wat maakt dat je je kinderen niet gewoon los laat in de speeltuin? De kans dat een kind corona oploopt is ontzettend klein, vandaar dat de richtlijnen ook zeggen dat kinderen onderling geen afstand hoeven te houden en kinderen tot volwassenen ook niet echt. Daarnaast zijn de meeste speeltuinen buiten, dus nog minder kans op overdracht.
Bij mij op school zitten erg kwetsbare kinderen. Kinderen waarvan we zeker weten dat ze corona niet zullen overleven. Kinderen die sowieso niet oud zullen worden en waarvan ouders (dus?) willen dat ze een zo normaal mogelijk leven hebben. Die gaan gewoon naar school, spreken met vriendjes af, gaan uit eten met het gezin. Ouders gaan ook gewoon naar hun werk indien nodig en halen boodschappen in de supermarkt.
En dat is ook prima, want dat is nog steeds aan de richtlijnen houden.
Wij hebben veel (dagelijks) contact met de GGD en die geven aan dat de richtlijnen volgen meer dan genoeg is. En dat het ook niet uitmaakt als je elkaar in de gang op minder dan 1,5m passeert omdat je dan maar heel erg kort contact hebt. Wat we bijvoorbeeld niet mogen is vergaderen in een ruimte waar de 1,5m niet kan want dan is de besmettingskans wel groot.
Als het je helpt om er weer even uit te zijn: een drankje op het terras, zeker op een rustig moment, is echt wel veilig. Je hoeft niet strenger voor jezelf te zijn, dan nodig is.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- kitten
Als het je geruststelt: met langslopen, zeker in de buitenlucht, kun je het eigenlijk niet overdragen. Ik loop ook wel dichter dan anderhalve meter langs mensen in de supermarkt. Hell, dat kan niet eens anders. Maar als niemand niest, hoest, zingt of schreeuwt, is dat veilig.
Ik zit nu braaf in zelf-isolatie met mijn loopneus. Morgen de test, zaterdag horen dat ik inderdaad gewoon verkouden ben.
Ik zit nu braaf in zelf-isolatie met mijn loopneus. Morgen de test, zaterdag horen dat ik inderdaad gewoon verkouden ben.

- Daantje
- Contacteer:
Ik moet vanavond even naar de drogist voor wat hooikoortspillen. Niet dat ik met dit natte weer last heb van hooikoorts, wel van stofallergie omdat de ramen weer dicht zitten. En ik wil vrijdag toch echt naar de klapper.
En ik moet zeggen: mijn oefenrondje in de stad vorige week viel me allezins mee met afstand houden. Het was laat in de ochtend/vroeg in de middag dus niet het drukste moment. Maar de meeste mensen hielden toch wel redelijk afstand.
En ik moet zeggen: mijn oefenrondje in de stad vorige week viel me allezins mee met afstand houden. Het was laat in de ochtend/vroeg in de middag dus niet het drukste moment. Maar de meeste mensen hielden toch wel redelijk afstand.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- kitten
Ik niet. Utrecht en Amsterdam versus Eindhoven. De kans is groot dat de Brabanders organisatoren iemand kennen die getroffen is. Boven de rivieren leeft veel minder besef hoe kut deze ziekte kan zijn en hoe besmettelijk, heb ik het idee.Peter^ schreef: ↑15 jul 2020, 23:11 Even op link geklikt: "Helaas moeten wij als Munch040 hosts meedelen dat ook de juli munch niet door zal kunnen gaan.
Na enkele gesprekken bleek dat we bij de Kazerne gelimiteerd zouden zijn tot maximaal 30 bezoekers, die daarnaast ook nog allemaal een vaste (zit)plek zouden krijgen. Dit past uiteraard niet in het karakter van de munch, en de uitvoer hiervan zou daarnaast praktisch erg moeilijk worden."
Waar ik dan wel weer verbaasd over ben is dat wél doorgaat: "(VOL) Project Mayhem playfighting Utrecht 1 augustus" en "The Sirens Call - 25 juli" en "BDSM PURE Amsterdam 2 augustus" en de Amsterdammunch BINNEN in een café.
Ik ben het spoor bijster.
- JJV
Amsterdam munch is dan ook verdeeld in een middag en een avond shift, met max aantal aanmeldingen op beide.
Die houden dus rekening met de afstand regel.
Die houden dus rekening met de afstand regel.
~\v/~
- Voleuse
Ja mensen verschillen ook gewoon erg in wat ze wel en niet een acceptabel risico vinden op t moment. Ik vind het zelf echt nog geen fijn idee om naar een munch of speelfeest(!) te gaan maar technisch gezien mag het wel gewoon.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Crownless
Ik vind het ook nog niet fijn. Je gaat zo snel ongemerkt toch dichter bij iemand staan dan 1,5 meter.
Of nou ja, ik in elk geval.
Of nou ja, ik in elk geval.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- isara
Oké, ik ga me morgen laten testen.
Het stomme is dat ik nauwelijks klachten heb, alleen griepachtige dingen: zeer moe, pijn in m’n lijf, dinsdag verhoging, pijn bij het slikken door opgezette klieren. Het gaat al beter door veel slaap en rust, het voelt eigenlijk als typische reactie op stress en hard werken als je eindelijk kan ontspannen. Maar ik mocht zelf kiezen of ik wilde testen dus nou ja doe maar dan.
Maarja nu toch maar helemaal binnen blijven komende drie dagen? Of wel boodschappen doen? Ik heb volgende week vakantie, zondag een massage date staan, argh. Ik las net ook weer een artikel dat heel veel Nederlanders wel zeggen bereid te zijn zich aan de regels te houden maar puntje bij paaltje als het moet het toch niet doen. Ik vind dat als ik me dan laat testen ik me ook aan de regels moet houden, maar ben ik niet te overdreven
Kak, weer dagen binnen... dinsdag misschien wel niet m’n twee dagen broodnodige mini vakantie.
En ja ik ben me ervan bewust dat ik ff klaag terwijl het allemaal geen ramp is, voel me niet eens heel ziek.
Het stomme is dat ik nauwelijks klachten heb, alleen griepachtige dingen: zeer moe, pijn in m’n lijf, dinsdag verhoging, pijn bij het slikken door opgezette klieren. Het gaat al beter door veel slaap en rust, het voelt eigenlijk als typische reactie op stress en hard werken als je eindelijk kan ontspannen. Maar ik mocht zelf kiezen of ik wilde testen dus nou ja doe maar dan.
Maarja nu toch maar helemaal binnen blijven komende drie dagen? Of wel boodschappen doen? Ik heb volgende week vakantie, zondag een massage date staan, argh. Ik las net ook weer een artikel dat heel veel Nederlanders wel zeggen bereid te zijn zich aan de regels te houden maar puntje bij paaltje als het moet het toch niet doen. Ik vind dat als ik me dan laat testen ik me ook aan de regels moet houden, maar ben ik niet te overdreven
Kak, weer dagen binnen... dinsdag misschien wel niet m’n twee dagen broodnodige mini vakantie.
En ja ik ben me ervan bewust dat ik ff klaag terwijl het allemaal geen ramp is, voel me niet eens heel ziek.
- puppie
Ja, als je je gaat laten testen moet je binnen blijven tot je de uitslag hebt ;-)
Kom je morgen bij mij in de teststraat? Haha
Kom je morgen bij mij in de teststraat? Haha
Ik heb het idee dat kitten wel een punt heeft met de opmerking over het verschil tussen boven en onder de rivieren. Maar de regels zijn overal hetzelfde, toch? Geen groepsactiviteiten en altijd en overal 1,5m afstand houden in alle omstandigheden.
Voor mij persoonlijk is deze hele situatie gewoon kut. Omdat ik alleen ben/woon ben ik nergens welkom en ook wil niemand bij mij op bezoek komen. Enkel en alleen omdat men smetvrees heeft... Daarnaast is onze samenleving in rap tempo afstandelijker en killer geworden door de talrijke plexiglas-schermen. Geen fijn leefklimaat.
Reizen met het ov is allang geen onbezorgde reis meer, ok het is aanzienlijk minder druk dan voorheen, maar het lijkt wel of ieder moment paniek kan uitbreken door -alweer- angst voor contact en smetvrees.
En ondertussen worden de geruchten sterker dat er een tweede coronagolf verwacht wordt die nog erger zal zijn dan die we tot nu gehad hebben. Maakt mij niet vrolijker en blijer.
- kitten
Isara, ik heb me ook laten testen en tot de uitslag alle afspraken afgezegd en binnen gebleven en ik had gewoon alleen maar een loopneus.
Die tweede golf verwacht ik ook, maar ik denk dat we dan wel beter zicht hebben op wat wel en niet kan. Dat we meer lokale lockdowns krijgen bijvoorbeeld. En omdat iedereen nu wel gewend is geen handen te schudden en dat soort dingen, verwacht ik niet dat de tweede golf heftiger zal zijn dan de eerste.
Die tweede golf verwacht ik ook, maar ik denk dat we dan wel beter zicht hebben op wat wel en niet kan. Dat we meer lokale lockdowns krijgen bijvoorbeeld. En omdat iedereen nu wel gewend is geen handen te schudden en dat soort dingen, verwacht ik niet dat de tweede golf heftiger zal zijn dan de eerste.
- tessie
- Contacteer:
Dit is dus eigenlijk waarom ik nog steeds zo goed als niks durf te laten doen. Als je klachten hebt en je ook laat testen, dan toch twijfelen om wel gewoon je dingen te blijven doen. Ik bedoel het niet als persoonlijk verwijt naar jou, isara. Er zijn zoveel mensen die dit zo aanpakken en ik vind dat dus echt heel eng.