WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
phedre
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door phedre »

ik ben gister naar fysio geweest voor mn enkel en afgesproken dat we na mn vakantie traject in sportschool uit gaan zetten, in overleg met begeleiders van sportschool. Kan misschien nog niet veel met mn benen, maar bovenlijf kan alvast wel aan t werk en zodra enkels t toelaten, gaat rest ook meedoen. Eens zien of ik t dan eindelijk eens leuk ga vinden vol ga kunnen houden, maar vooral of t ook resultaat gaat hebben.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
skaoot

Bericht door skaoot »

Klinkt als een goede eerste stap tippi.

Ik ga weer naar werk = fietsen en lopen elke dag ipv twee weken bonding met de bank :P en ben in vakantie weer goed begonnen met Zumba. Hopelijk dat in combi met weer meer dagelijkse actie ik weer ga afvallen. Ga pas eind vd maand op weegschaal denk ik.

Ow en een basic fit is sinds kort open op loop/kruipafstand. Afhankelijk van hoeveel tijd/energie stage gaat vreten is dat misschien ook nog wat.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
isara

Bericht door isara »

Ik ben ook weer bezig. Of ik echt af wil vallen nu ben ik nog niet zo uit (eigenlijk wel, maar veelgevraagd), maar heb met mezelf wel een aantal afspraken gemaakt:

- tussendoortjes nemen
- 2/3 keer per week een groene smoothie
- geen hagelslag meer kopen :roll:
- maaltijden vooruit plannen en niet elke dag boodschappen doen
- Wekelijks wandelen en fitness.

En vooral: meer bewust zijn van emoties en eetdrang, niet snoepen, buiten geplande uitzonderingen.
Als ik dit doe val ik vanzelf wel af, verwacht ik.

Gaat wel goed, behalve het bewegen en het afkicken van de hagelslag :panic:
Xay

Bericht door Xay »

Vorige week ben ik begonnen met Weight Watchers (Online). Ik wilde al langer iets aan mijn gezondheid en gewicht doen, maar nam nooit echt een serieuze stap. Nu ben ik gemotiveerd; de weegschaal deed me schrikken. :|
De app werkt super fijn en ik merk al dat het makkelijker in te voeren is dan de calorieenchecker van het voedingscentrum. Ook het opzoeken van hoeveel punten iets is, is niet moeilijk. Met een rekentool kan je alle voedingswaarden invoeren en dan gewoon je portie afwegen en je weet het.
Ik vind het nog wel lastig om binnen de punten te blijven elke dag. Maar de activity points en het weekextra, daar mag ik ook gebruik van maken natuurlijk. :-) In ieder geval doe ik m'n best. Het streven is 10 kilo kwijt.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Goed bezig Xay! Veel succes!
MILF :grin_ani:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Goed bezig xay! Succes!

Ik ben op whatsapp aan t mopperen dat ik dik ben en ondertussen een gevulde koek aan t wegwerken.
**Self Rescuing Princess**
JJV

Bericht door JJV »

:knuf: jij ruled zo enorm he eireanne
~\v/~
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb met Weight Watchers, na een moeizaam begin, de slag nu te pakken. :) 3,5 kilo eraf. Vandaag weer een punt per dag in moeten leveren. Wat aan de ene kant tof is, maar aan de andere kant ook moeilijker. ;)

En deze week begonnen met wekelijkse dansles!

Jij ook succes Xay!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Goed zo kitten! :static:
Xay

Bericht door Xay »

Bedankt!! Wat een lieve reacties :)

Ik post niet zo vaak op WS maar wilde dit zo graag met iemand delen. In mijn familie is afvallen of lijnen niet aan de orde en met mijn vrienden kan ik het er ook niet over hebben. Dus ik heb alleen mijn vriend die me steunt. En daar is hij wel goed in hoor. Gister had ik 1 dagpunt over, dus toen wilde hij nog iets lekkers van 1 punt voor mij pakken. Hij heeft toen 9 gram chocoladepinda's afgewogen (dat zijn er 8 :lol:).

Wat fijn dat er al 3,5 af is, kitten!
Ik had mijn gewicht eerst verkeerd ingevoerd (de weegschaal stond verkeerd uitgelijnd, vriendje fixte dat 'savonds). Een dag nadat ik begonnen was, kreeg ik daarom al een punt minder. Dat was wel even schrikken, maar nu gaat het denk ik wel lukken deze week. Dansles is toch wel activity points?! :D

Hoe gaat het met anderen die bezig zijn met gezonder eten en/of afvallen?
skaoot

Bericht door skaoot »

Zondag weer begonnen met rennen, maar al even niet op weegschaal geweest. December en januari waren niet de gezondste ma maanden, probeer mijn leven wat te beteren.

Al wordt de tomatensoep van vanavond fastfood want er bleek een concert op de agenda te staan en geen tijd om thuis te eten. Staat en avond springen tegenover wel :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Xay

Bericht door Xay »

Fastfood op zijn tijd moet kunnen. :) Helemaal als je daarna een actieve avond tegemoet gaat.
Wij hebben gister patat met kroket gegeten. Ik typ 'smorgens al in de app wat we 'savonds ongeveer gaan eten (vaak iets meer, zodat het altijd meevalt) en dan weet ik wat die ik dag nog aan overige punten kan opmaken. Tot nu toe heb ik elke avond wel een paar punten over voor wat lekkers. Dan ga ik er wel vanuit dat ik mijn weekextra ook mag gebruiken. Deze week had ik 34 punten over van de 49 (weekextra) en ik weet niet zeker of dat goed is.

Vraagje over weegschalen. Wegen jullie digitaal of met zo'n bewegende wijzerplaat en wat heeft jullie voorkeur? Ik heb er nu eentje met een bewegende wijzerplaat maar ik heb het idee dat die niet heel nauwkeurig is. Met een digitale kan je toch ook meer meten dan alleen gewicht? Ik zou wel een nieuwe weegschaal willen maar weet niet welke... :confused:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dat vooruit plannen Is supergoed! Veel handiger dan later op de dag erachter komen dat je punten te kort komt.

Ik heb een gewone digitale zonder extra snufjes. Zo'n draaiding ga ik op wiebelen om gunstiger uit te komen :)
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik heb een digitale die ook iets aangeeft over spiermassa & vetpercentage (met een tabelletje er bij met gemiddelden en zo voor leeftijd/gewicht) en botdichtheid en vocht. De apparaten in de sportschool schijnen accurater te zijn, maar met dit model kom je ook een heel eind. Qua percentages is hij wel goed, maar hij rekent dan dingen uit en gaat er labeltjes op plakken als 'gezond' & 'overgewicht' en die kloppen niet. Mijn BMI zit onder de grens voor overgewicht, en ik krijg echt al jaren 'overgewicht' te horen van dat ding. Klopt niet dus. Maar de cijfers die hij geeft kloppen wel, dus als ik de interpretatie negeer is het een heel degelijk ding. Maar als je niet van dat soort commentaar van je huishoudelijke apparaten houdt, zou ik er een zoeken met alleen de percentages, zonder de interpretatie.

Ik heb 'm gekocht toen ik door PCOS (hormoonstoring) veel aangekomen was, maar ook moeite had om spiermassa vast te houden vanwege de nasleep van een hersenvliesontsteking. Toen was het voor mij de moeite om te kunnen zien waar een gewichtstoename/afname 'm in zat, spiermassa of niet. Voor mij had het wel meerwaarde, maar dat hangt denk ik af van wat je precies wil weten en waarom. :)
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

Zo hier zijn de eerste 8 kilo's eraf. Ik kon een kleinere maat broek aan :static: :static: :static: nog maar 32/42 kilo te gaan
Officieel moest ik 50 kilo afvallen maar zelf vind ik 40 meer dan genoeg. Ik ben nog nooit slank geweest. Ik gebruik de gratis app myfitnesspal en dat bevalt prima.
Nu realiseer ik mij dat ik niet moet verwachten dat ik iedere maand 8 kilo ga afvallen, dus dat moet geen streven worden
Plaats reactie