Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Daantje
Contacteer:

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door Daantje »

Laat ik dat toch maar uitgebreid gaan doen dan. Tijdelijk baantje is niets geworden omdat ik volgende week twee dagen vrij wil. Bijna alles kan verplaatst worden, maar die afspraken dus niet. Nou ja, ik was verbaasd dat ze mij nu al gebeld hebben, binnen een week.

Dat uitgebreide CV moet ik dat als PDF uploaden, daar staat nu een strak vrij kaal standaard cv van één kantje, of in mijn gewone monsterboard profiel doen? (of allebei).
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb hem als .DOC geüpload.
skaoot

Bericht door skaoot »

Heb steeds vaker momenten dat ik denk, als ik nou niet zo'n fanatieke goedwerkende hersens had, en gewoon een vak had geleerd ofzo, ipv een fancy hoge opleiding waar ik niet echt werk in vind, was vast ook erg fijn geweest. Gewoon lekker doe werk. In plaats van zoals nu werk doen wat op zich aansluit qua niveau en nog redelijk relevant is en ok staar op CV maar waar ik nie erg happy van word.
Ik wil internet. Over een week, werk zoeken.

Komt er eigenlijk op neer dat ik nog steeds niet concreet kan benoemen wat voor functie ik dan zoek. Maar ik wil weg waar ik nu werk.
Even een soort van werk-rant dus.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Genoeg mensen die denken, had ik nou maar een goede opleiding gedaan in plaats van dat ik nu onder mijn niveau werk. Je vind echt wel leuk werk in deze sector. En als je dat niet lukt, vind je wel leuk werk in een andere sector. Het is heus niet zo dat je nu je opleiding x heb gedaan, dat je ook werk x moet gaan doen. Mijn vader studeerde biologie en doet nu in zijn werk voornamelijk computers en wiskunde (Ook nog wel ergens aan dieren gerelateerd, maar niet zoveel meer met zn studie). En hij is echt niet de enige.

Als ik een werkgever was zou ik je zo aannemen (Al was het alleen maar om je prettige verschijning op de werkvloer :))
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
skaoot

Bericht door skaoot »

Lief van je Voleuse ^_^

Netwerken werkt! Waar een sadist al niet handig voor is :P Ik weet waar ik wil werken! Iets heel anders (ICT) dan wat ik nu doe, heerlijk, iets nieuws proberen. Vandaag CV aangepast. Morgen werken aan brief. En dan woensdag op werk internet lenen, alles versturen en LinkedIn opfrissen :P
En ik ben al "aangekondigd" door hem (werkt daar ook) met mededeling dat ik volgens hem prima binnen het bedrijf pas. Yessssss nu hopen dat het inderdaad wat wordt.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
leonietje

Bericht door leonietje »

Kom net terug van het uwv. Ben daar vorig jaar zo goed geholpen toen ik ander werk moest zoeken omdat ik financieel niet meer rond kwam met mn parttime baantje.
Daarom daar nu maar weer als eerste heen gegaan. Weer fijn geholpen.
Binnenkort een test omdat ik niet goed weet wat ik wil. (ik weet overigens wel heel goed wat ik niet wil)
En ben weer als actief zoekend aangemeld.
Ik wordt gewoon niet gelukkig van mijn huidige baan heb het nu een jaar geprobeerd en m'n contract is ook wel weer verlengd maar ik vind dit werk gewoon niet leuk.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

goed dat je dan verder kijkt leonietje, het is zo makkelijk te blijven hangen !

succes skaoot!

kitten; had je nog wat terug gehoord van die functie in Rotterdam?

en hoe'st met fixertje?
**Self Rescuing Princess**
Wever

Bericht door Wever »

En nu ik hier toch ben...hoe staat het met jouw sollicitatie, Sabrina? Nog iets van gehoord?

Overigens kom ik hier zelf ook weer eens een update maken. Ik begin zo stilaan de tel kwijt te raken aan waar ik allemaal aan het solliciteren ben. Afgelopen week werd ik nog gebeld met een polsing terwijl ik op de terugweg van een gesprek bij een ander kwam.

Hoe dan ook...gisteravond ook weer een gesprek gehad als "staging engineer". Komt een beetje neer op het in elkaar steken van hard- en software tot een werkend geheel en dat (in later stadium) deployen bij de klanten. Klinkt erg interessant. Alleen qua technische details ben ik niet zoveel wijzer geworden (dat is iets voor een tweede gesprek). Het was er dus eentje waarin vooral naar de persoon <echte naam Wever> gekeken werd.

Vandaag in mijn mailbox gezien dat een ander bedrijf (eveneens in de buurt) deze vrijdag een gesprek met me wil (ondanks vrijdag de dertiende: yeeey!). Eveneens in de buurt, en een waar ik echt graag wil werken (mijn tante werkt er, en is bovendien vlakbij waar m'n vader en broer werken).

En alsof dat nog niet genoeg is merkte mijn baas op dat die van het gesprek van een paar weken terug (zie post op blz. 32) hem hadden gebeld. Correctie: dat ze hem herhaaldelijk hadden gebeld (hij had het nogal druk). Dat is goed nieuws, want hij steunt me in mijn beslissing, en heeft ook goeie referenties gegeven.
...en inderdaad: tijdens het schrijven van dit mailtje nog even mijn mails gecheckt: mailtje met een polsing naar een tweede gesprek. Oftewel: ik ben marktpopulair. 8-)

(ik hoop alleen dat die andere twee wat opschieten met hun beslissing: als het kan werk in het liefst in mijn buurt, maar ik weet wel beter dan eentje te laten schieten in de hoop dat er iets beters uit de bus zou vallen)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Fingers crossed voor Skaoot, en yay voor Wevers marktpopulariteit!

Hoe 't hier gaat... Nou ja, ik heb een mail gekregen dat de selectieprocedure was begonnen, en dat als ik na drie weken niets wijzer was, ik het niet was geworden. Dat was op 26 april, maar er zit vakantie tussen. Ik ga er dus maar even vanuit dat die week als één telt, en dat deze week de tweede zou zijn. Ik verwacht eigenlijk niet dat ik het word, en ik ben al rond aan het kijken naar functies op andere scholen. Dat zijn dan wel gewoon LIO-functies (Leraar In Opleiding, afstudeerstage), maar ik hoef ook niet per se een echte baan te hebben. Als ik maar een plek heb waar ik 't naar m'n zin heb. Hier weinig nieuws dus so far, als ik eind volgende week nog niets weet, ben ik het niet geworden.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb van beide sollicitaties niks meer gehoord. Poep.
madeleine

Bericht door madeleine »

Bellen
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
kitten

Bericht door kitten »

Ik ga er niet wanhopig achteraan rennen. Als ze me willen, merk ik het wel. Blijkbaar hebben ze besloten van niet en vonden ze het niet de moeite waard om een reactie te sturen. Het was immers een open sollicitatie. En die in Rotterdam wil ik niet eens, dus die ga ik sowieso niet bellen.
skaoot

Bericht door skaoot »

@kitten: toch jammer/stom dat ze niks laten horen

hoe het ook kan: 's middags je sollicitatie versturen en binnen 4 uur gebeld worden dat ze me op kennismakingsgesprek willen uitnodigen. Dinsdagochtend. Even regelen dat ik op werk gemist kan worden. Wordt smoesje voor bestwil want zo lang ik niet zeker iets anders heb, ga ik de sfeer niet verpesten door te laten weten dat ik weg wil.
Vooral omdat een van mijn 2 collega's vandaag ontslag heeft ingediend. Baas had haar blijkbaar gezegd "het is dat je een contract hebt" en ze zat er ook niet op haar plek. Maar timing is onhandig. Want als ik baan krijg zijn er per juli 2 mensen weg. Ik weet dat andere collega ook iets anders zoekt... En de jacht naar nieuwe medewerkers wil niet zo, de laatste twee sollicitanten die op zich waren aangenomen besloten in te gaan op baanoptie elders.

Maar als ik weg kan ben ik er ook vandoor. Slecht personeelsmanagement is nie mijn probleem.

Ik mag op gesprek!
madeleine

Bericht door madeleine »

Ik vind het ook stom dat ze je niet gebeld hebben hoor. Skaoot dat klinkt goed joh, succes.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Wever

Bericht door Wever »

Nou...ik weet niet goed of ik dit hier of in de "lollige pb'tjes" groep moet plaatsen:
<naam bedrijf>

Dear <naam Wever>

Re: Your application for Helpdesk IT 49283

Thank you for your interest in this vacancy. Unfortunately, we have been notified by our client that they have withdrawn this opportunity so we will not be able to progress your application at this time. Should the situation change, please be assured that we will be in touch.

We have registered your details on our database and your CV will be available to our consultants for consideration regarding current and future requirements. Do please keep us up to date if your circumstances change.

All vacancies advertised are live at the time of posting. Please continue to review our most up to date positions by visiting <mail bedrijf> where you can also register for ‘Jobs By Email’ and receive notification of new positions that match your skills.

Thank you for your interest in this role and we are sorry we cannot progress your application further.

Kind Regards

<naam bedrijf>
Goh...ik heb er blijkbaar naast gegrepen. De vraag is alleen...waarnaast? Het klopt wel dat een English dude me van dat bedrijf gebeld heeft om te polsen of ik zin had om te werken in <ander bedrijf>. Hij zei er wel meteen bij dat het voor 6 maanden zou zijn, mogelijk met optie op meer. Toen ik dus vroeg wat de kansen op die 'meer' zouden zijn zou hij dat navragen. Er werd meteen opgehangen.

Dit is (inmiddels een week later) het eerste dat ik van hen hoor. Ik vind het vooral lollig dat ze niet eens erbij vermelden wie die klant is. Je zal maar meerdere functies hebben lopen bij hen, zeg. :P

In ander nieuws: ik meldde al dat ik dus op 2e gesprek mag. Dat is maandag. En dat van morgen heb ik ook al vermeld (zie vorige mail). Oftewel: ik zit hier wel met spanning. :)

...blijft dus over de VIER telefoontjes van headhunters die ik afgelopen twintig minuten aan de lijn heb gehad (toegegeven: een ervan was om dat van maandag vast te leggen). Ik begin te denken dat monsterboard mijn CV aan het pimpen is, want dit begint idioot te worden.
Plaats reactie