Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Heidi

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Heidi »

Volgens mij is Zuid-Holland de koploper en is Noord-Holland flink geraakt. ‘Wij’ onderschatten het virus echt niet hoor!
Do more of what makes you happy
kitten

Bericht door kitten »

Ok, dan was dat alleen mijn indruk. :)
isara

Bericht door isara »

tessie schreef: 17 jul 2020, 15:43 Dit is dus eigenlijk waarom ik nog steeds zo goed als niks durf te laten doen. Als je klachten hebt en je ook laat testen, dan toch twijfelen om wel gewoon je dingen te blijven doen. Ik bedoel het niet als persoonlijk verwijt naar jou, isara. Er zijn zoveel mensen die dit zo aanpakken en ik vind dat dus echt heel eng.
Ik vat het ook niet op als aanval, maar wil even benadrukken dat twijfelen en vooral het moeilijk vinden niet betekent dat ik niet gewoon al sinds dinsdag binnen ben. Mijn aanpak is gewoon wat wordt voorgeschreven.
puppie

Bericht door puppie »

Hoe is je test gegaan Isara? Al een uitslag?
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ik ben vandaag naar een openlucht munch in Zwolle geweest. Zo'n 25 mensen verdeeld in groepjes over het grasveld in een park. Hulde aan alle deelnemers die netjes (we hadden 1,5 meter lange stokken bij ons) afstand tot elkaar hielden. (partners zaten dichter bij elkaar).

Er geldt een alcohol verbod in dat park, dus dat werd er niet gedronken. Ik had van deze groep waar ik al paar jaar kom wel het vertrouwen dat het goed zal gaan. De organisatie had ook aangekondigd goed de boel in de gaten te houden en te handhaven.

Ik ga de komende tijd zeker niet naar bijeenkomsten met meerdere mensen, die BINNEN worden gehouden.
Geniet van de positieve momenten.
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

De juf op de bso van mijn zoontje is positief getest. Gezien zijn leeftijd vallen de extra leefregels die we nu hebben gekregen best mee. Maar toch maar even een vriendje die komt spelen afgezegd. We wonen bijna naast Hillegom dus gok dat er binnenkort wel meer hier besmet zijn...
isara

Bericht door isara »

puppie schreef: 19 jul 2020, 21:54 Hoe is je test gegaan Isara? Al een uitslag?
Yep, negatief. Blijf pijn bij het slikken houden, dus heb misschien toch wel een keelontsteking.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Gelukkig wel negatief!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
miss_meeko

Vandaag alsnog gebeld door GGD. Zoonlief moet 2 weken in quarantaine en als hij ziek wordt in isolatie waarbij we zoveel mogelijk contact moeten vermijden. De rest van het gezin hoeft het niet. Hij is net 5.... Dus op opvang/werk na blijven we maar gewoon allemaal zoveel mogelijk thuis de komende tijd en zijn alle leuke dingen maar weer geschrapt :(
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Sterkte... Hopelijk hebben jullie een tuin!?
**Self Rescuing Princess**
miss_meeko

Een klein tuintje maar gelukkig vermaakt hij zich redelijk thuis
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Nou het is fijn om even naar de kapper te zijn geweest. Maar dat waren de vrijheden wel weer voor de komende maanden. Het is maar goed dat ik het vrij kort heb laten knippen, deze coupe zal wel tot de late lente mee moeten.

Aantal nieuwe besmettingingen zijn bijna verdubbeld in een week tijd, het percentage positieve tests is gestegen. Ik zie niet gebeuren dat dit nog om gaat draaien, zonder overheidsmaatregelen. Die er niet gaan komen want die zijn op zomervakantie. Eerder dat er door de vakanties alleen maar meer besmettingenshaarden gaan ontstaan en mee terug naar huis worden genomen.

Ik zie het somber in en verwacht dat die tweede golf niet pas in het najaar komt, als we weer minder buiten gaan zijn. Maar dat dit nu al begint omdat men te belabberd is om aan wat simpele regeltjes te voldoen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Echt simpel zijn ze ook niet. Ze zijn zelfs best heftig. Vlak nadat ik getest was, heb ik mijn moeder geknuffeld. "Want ik ben nu zeker dat ik het niet heb". Ze moest bijna huilen. En nu heb ik weer contact gehad met andere mensen, dus nu weer terug naar anderhalve meter. Ik vind dat best heftig. Nodig, maar heftig.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Anderhalve meter afstand houden. Niet in groepen bij elkaar komen. Mondkapje opzetten in het OV (ook over je neus). Niet met het hele gezin boodschappen doen.

Het is geen rocket science. Maar blijkbaar is het toch echt teveel gevraagd. Maar goed ik blijf wel weer binnen zitten omdat er zonodig mensen naar een café moeten dat vooraf duidelijk heeft gemaakt dat ze daar niet aan regels doen om vervolgens te gaan werken met klachten.

Ondertussen moet ik verdomme een checkgesprek met mijn moeder doen omdat ik mijn ouders dit weekend wil helpen met wat klussen in huis. En mag ik uiteraard niet met het OV daarheen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Waarom mag je niet met het OV?
Plaats reactie