WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
tessie
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door tessie »

Nog steeds heel moe :S
Ik moet het eerst sowieso 3 maanden doen, en heb nu ook al nóg wat meer dingen geschrapt. Ik zit nu op iets meer dan 2 maanden.
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

Ik had 10% van oorspronkelijk lichaamsgewicht gehaald en daarna weinig meer thuis gegeten. Ik merk dat ik het dan minder goed in de hand heb. Lekker maar niet gezonder. En ik had een paar keer een date met iemand en dan wil ik ook niet in een blaadje sla gaan zitten prikken. Dus er kwam weer 2 kg bij, nu weer 1 kilo eraf. Dus weer bijna op mijn 10%

Lastig tessie dat je nog zo moe bent. Ik geloof niet dat dat een dieet voor mij zou zijn, zo weinig producten
kitten

Bericht door kitten »

Uit vind ik ook nog steeds lastiger dan thuis!
Pluu

Bericht door Pluu »

:nopompom:

Ik heb helaas hetzelfde als na de vorige bevalling, na een spectaculair snelle duikvlucht van mijn gewicht heb ik nu idioot veel honger en hééél erg trek in vooral zoetigheid en koolhydraten. En nu ook nog ziek, normale mensen eten dan minder, maar mijn lichaam vertaalt elk gebrek aan energie of elke vorm van raar gevoel in mijn maag als nóg meer honger. Dus ik ben nu toch weer teveel aan het eten/snoepen, en inderdaad nu ook weer langzaam aan het aankomen.

Iemand nog een gouden tip? Is er iets dat daadwerkelijk eetlust remt/zoetbehoefte remt, speciale thee of voedingsmiddelen? Dieetpillen geloof ik niet zo in, maar het hebben van weinig tijd/energie (door 2 kids in huis) en wél veel eetlust is een slechte combi, zeg maar eens nee tegen die eetlust als je gewoon je energie wel nodig hebt!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Herkenbaar, 2x exact hetzelfde meegemaakt...
Nu ook weer zwaarder dan voor mijn vorige afvallerij, helaas. :(
MILF :grin_ani:
isara

Bericht door isara »

Ten eerste, eet je genoeg? Eet je vaak genoeg, als in dat je ook tussendoortjes eet, en de snackbuien niet veroorzaakt worden door gewoon te lang niet hebben gegeten? Het is namelijk erg normaal om 2 a 3 tussendoortjes te nemen op een dag.

Ten tweede, heb je daadwerkelijk buikhonger (wat je hebt tegen lunchtijd) of meer hoofdhonger ("dit is voor de lekker, ach kom op, eentje kan wel" etc). Hoofdhonger kan verraderlijk zijn omdat je daadwerkelijk honger lijkt te hebben, maar het eten daadwerkelijk voortkomt uit emoties. Een deel van de oplossing daarvoor is die structuur van zes eetmomenten aanhouden. Minder lekkere trek, minder honger.

Ik zie soms wel eens een lijst rondzwerven op FB van wat het betekent als je zin hebt in zoet/zout/zuur etc en welke gezonde alternatieven je kunt nemen. Met wat googlen moet die wel te vinden zijn. Ik weet niet zo een, twee, drie iets over specifieke voedingsmiddelen. Zelf heb ik vaak bv een zak worrteltjes (een euro bij de AH) in huis juist voor die momenten dat je wilt snaaien. Dat je zoet snaait is op zich niet zo gek, onze hersens zijn over het algemeen gewend aan een verhoogde dopamine afgifte bij zoete dingen, waardoor diezelfde hersenen blijven verlangen naar zoete dingen (want dopamine, en dopamine is lekkurr).
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Die lijst staat twee pagina's terug in dit topic.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

Rijstewafels met chocolade smaak (snack a jacks) helpen hier goed ipv echte chocolade. Een ei koken is misschien alweer lastiger met 2 kleine kinderen.
Je zou ook kunnen nakijken hoeveel kcal je mag eten met jouw lengte, jouw gewicht en borstvoeding gevend en inzettend dat je niet wilt afvallen maar ook niet wil aankomen. En dan eens kijken hoeveel je mag eten en hoeveel je eet.
Ik hou alles bij in een app en als ik zie dat ik om 4 uur pas 300 kcal heb gegeten kan ik er op wachten dat het misgaat. Aangeraden wordt om te ontbijten als een keizer, te lunchen als een koning en dineren als een zwerver. Mij lukt dat niet, maar misschien is het iets voor jou
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Bij mij helpt het goed om op te letter dat ik echt elke 2 tot 3 uur iets eet. En dan bij voorkeur producten met vezels.
Xay

Bericht door Xay »

Inderdaad is het voorkómen dat je trek krijgt vaak wel een oplossing, maar het is ook erg moeilijk. Dat merk ik zelf ook wel. Als ik nog geen trek heb, dan eet ik liever niet (of ik ben te druk met andere dingen). Tot het te laat is en ik 'snel' wat moet eten en dus geen zin meer heb om iets gezonds klaar te maken of te pakken. De regelmaat vinden in eten is lastig! De gezonde dingen voor het grijpen leggen (zakje worteltjes zoals werd gezegd, of blokjes kaas kant en klaar, druiven al gewassen in een bakje op het aanrecht, banaan of appel in het zicht) helpt misschien.

Hier gaat het qua afvallen wel goed, elke week een halve kilo óf stabiel, dus langzaamaan. Ik merk het verschil in mijn broeken: de riem gaat nu moeiteloos 1 gaatje verder dicht en ik vind dat ze iets losser zitten. Het is maat 44 dus hopelijk kan ik binnenkort eens een 42 gaan passen!

Deze week is moeilijk. Mijn schoonmoeder is donderdag overleden en we regelen de begrafenis. Regelmatig eten is er niet bij en de emoties kosten ook veel energie. Dan kiezen we makkelijk voor pizza, patat, snelle pasta, enz. Maar ik moet mezelf de ruimte geven om te rouwen en mijn vriend bij te staan. Als ik deze week stabiel blijf (wat ik wel verwacht, want ik blijf wel binnen de punten, maar zit op het maximum) ben ik al lang tevreden.
Xay

Bericht door Xay »

tessie schreef:Ik merk nog steeds niet echt resultaat van mijn AIP gebeuren.
Dat is echt jammer. :nopompom:
Pluu schreef:Is er iets dat daadwerkelijk eetlust remt/zoetbehoefte remt, speciale thee of voedingsmiddelen? Dieetpillen geloof ik niet zo in, maar het hebben van weinig tijd/energie (door 2 kids in huis) en wél veel eetlust is een slechte combi, zeg maar eens nee tegen die eetlust als je gewoon je energie wel nodig hebt!
Misschien kan je je dan beter richten op thee/supplementen die je energie geven? Bij De Tuinen kunnen ze je vaak wel goed voorlichten daarover.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Sterkte xay!
**Self Rescuing Princess**
Xay

Bericht door Xay »

Dank je wel eireann!
kitten

Bericht door kitten »

Zo'n week doe je er niks aan Xay. Calorieën zijn dan gewoon de laagste prioriteit op de lijst. Sterkte en gecondoleerd!
skaoot

Bericht door skaoot »

Ik ben laatst toch eens op weegschaal gaan staan en ben weer wat kilo's aangekomen laatste maanden :(. Op zich niet gek. En momenteel even andere dingen meer prio. Maar ga toch beetje beter opletten. En weer eens keertje rennen, Zumba of zwemmen.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie